recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Slette billeder fra iPhone uden at de forsvinder..
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Slette billeder fra iPhone uden at de forsvinder..

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
BRB Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Marts-2010
Sted: Ishøj
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BRB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2015 kl. 12:35
Hvad med at bruge Google Drev?
Der har du minimum 15GB.
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2015 kl. 14:24
Jeg vil ikke sige at det er lettere at bruge Google Drev end iCloud, for slår man f.eks. billedupload på en Android-enhed, så synes jeg stadig det er svært at overskue konsekvenserne af at slette billeder det ene og det andet sted.

Jeg har købt 1 TB på Google Drev. Det koster 9,99 $/måned. Det har (midlertidigt) løst mine pladsproblemer og dermed udskudt beslutningen om at rydde op i skidtet. Jeg har trods alt ca. 35.000 filer :)
Til top
thxtex Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thxtex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2015 kl. 21:58
Få dig en Flickr konto. Der får du 1TB GRATIS (Reklamer). Når de først ligger der kan du slette dem på telefonen uden at de forsvinder hos Flickr. Flickr sorterer selv dubletter fra. Der findes apps til telefoner/tablets og Upload program til Windows/MacOS.

Redigeret af thxtex - 30-September-2015 kl. 21:58
Til top
trupfg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 54
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér trupfg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2015 kl. 22:24
Kan desværre ikke give en opskrift på, hvordan billeder kan slettes fra iCloud men fortsat beholdes.

Personligt har jeg dog installeret Google Fotos på min iPhone, som jeg har uploadet mine billeder til - Du får uendelig plads (hvis du accepterer en komprimering af billedet - Komprimeringen er dog helt sindsyg god, så for helt alm. mennesker, vil man ikke kunne se en forskel). Google Fotos indekserer selv mine billeder ift. motiv, tid og sted og laver nogle fede ekstra features (klipper eks. billeder sammen og laver panorama-fotos og tilbyder at gemme i et nyt billede, så man stadigvæk også har originalerne). Dette har givet mig lidt luft på min iCloud-konto, og da jeg skulle vælge, hvilke billeder jeg ville uploade til Google Fotos, fik jeg samtidig ryddet lidt op i dubletter o.l.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2015 kl. 15:56
Oprindeligt skrevet af Deumer Deumer skrev:


Gå ind under indstillinger/iCloud/fotobibliotek på de devices du vil beholde billederne på og slå iCloud fotobibliotek fra, derefter får du en boks op der spørger om du vil downloade en kopi af dit fotobibliotek til enheden, der svarer du ja.

Går ud fra du mener på min Mac? Der står i indstilling af iCloud Foto: Min Fotostream og Fotodeling. Har flueben i begge. Hvad gør jeg her?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2015 kl. 16:03
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Igen læs dem ind i foto, så bliver de ikke slettet når du rydder op på telefonen.

Utroligt som Radiomanden vrøvler igen om ting han ikke har forstand på.

Inde i Foto har jeg under BIBLIOTEK: Begivenheder, Fotos (her ligger tilsyneladende samtlige fotos uden jeg aktivt har lagt dem der), Ansigter, Steder.

Under SENESTE: Sidste 12 mdr, Sidste import, Med flag, Papirkurv.

Under FÆLLES: iCloud.

Til top
Deumer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 18-Marts-2015
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deumer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2015 kl. 16:14
På iOS er det indstillinger - iCloud - Fotos og her flytter du skyderen til venstre under "iCloud fotobibliotek" øverst. Når du gør det får du muligheden for at downloade kopier af dine billeder så de ligger lokalt på iPhone eller iPad
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2015 kl. 16:19
Jo men jeg skal vel kun ændre indstillingen på min Mac? Eller skal jeg når alle billeder allerede ligger i BIBLIOTEK. Så kan jeg vel bare slette billederne på tlf uden problemer
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2015 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Igen læs dem ind i foto, så bliver de ikke slettet når du rydder op på telefonen.

Utroligt som Radiomanden vrøvler igen om ting han ikke har forstand på.

Inde i Foto har jeg under BIBLIOTEK: Begivenheder, Fotos (her ligger tilsyneladende samtlige fotos som er overført via usb fra tlf), Ansigter, Steder.

Under SENESTE: Sidste 12 mdr, Sidste import, Med flag, Papirkurv.

Under FÆLLES: iCloud.

EDIT: BIBLIOTEK: Fotos

Til top
Deumer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 18-Marts-2015
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deumer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2015 kl. 16:22
Du skal ændre indstillingerne på de ting du gerne vil beholde lokale kopier på. Hvis du begynder at slette billeder mens dit iCloud fotobibliotek er aktivt, så sletter du på alle de enheder der har det aktiveret.




Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2015 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af Deumer Deumer skrev:

Du skal ændre indstillingerne på de ting du gerne vil beholde lokale kopier på. Hvis du begynder at slette billeder mens dit iCloud fotobibliotek er aktivt, så sletter du på alle de enheder der har det aktiveret.





Ah ok, jeg skal ændre indstillingen på iPad for at ha en kopi.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2015 kl. 16:26
Skyderen ER til venstre.

Og alligevel får jeg billeder sendt fra iCloud hver gang tlf tager fotos
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu