|
Slette billeder fra iPhone uden at de forsvinder.. |
Besvar | Side <1 3456> |
Forfatter | |||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Og hvordan ser jeg lige om de er gemt i original størrelse? Hvis jeg markerer et billede og klikker på Info, kommer en info box frem med f.eks.: IPhone 4S. AWB 3264 x 2448. 3,4 MB. Jpeg ISO 50. 4,28 mm. F/2,4. 1/227 Det ser ud som om det er original størrelse? Redigeret af Kampus - 06-Oktober-2015 kl. 09:54 |
|||
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
||
Og så til selve sletningen af fotos fra tlf. Hvordan gør jeg det? Jeg ved Mac spørger om den skal slette, når jeg har lagt billeder over via kabel. Men der må da være en mulighed for sletning på selve tlf?
|
|||
lunddal
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8582 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
I Foto på Mac'en, skal du i Indstillinger > iCloud skal du tjekke om der er flueben i "Download originaler til denne Mac" I så fald er alle billederne på Mac'en |
|||
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det er ikke aktuelt! Den fotostream forsvinder når jeg sletter fotos fra tlf.
Alle fotos er overført via kabel til Foto Bibliotek, hvor ovenstående specs stammer fra. Men hvordan sletter jeg lettest fotos på iPhone? |
|||
lunddal
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8582 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Tror vi starter forfra:
Hvad er slået til på iPhonen? Fotostream? iCloud Fotobibliotek? Hvad er slået til på Mac'en? Fotostream? iCloud Fotobibliotek? Eller mener du at alt dette er på plads, og du bare skal have slettet billeder fra iPhonen? Du burde kunne slette alle billeder ved at tilslutte iPhonen til din Mac og åbne Billedoverførsel. Der kan du vælge billeder og klikke på Slet. Redigeret af lunddal - 06-Oktober-2015 kl. 12:34 |
|||
jec
Super bruger Oprettet: 18-September-2011 Status: Offline Point: 362 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Som jeg har forstået dit problem, er det iCloud der er fyldt op, hvorimod du har masser af plads på din iPhone.
Hvis "Fotos" på både din iPhone og Mac er sat til at bruge iCloud vil de billeder du sletter på din iPhone også blive slettet på din Mac fordi iCloud ikke alene er for backup, men især også til synkronisering. Hvis det allene handler om at du fremover ikke vil anvende iCloud til billeder så:
Obs! Anvisning baseret for iOS 9. Jens Redigeret af jec - 06-Oktober-2015 kl. 13:01 |
|||
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
||
|
|||
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
||
Korrekt! Jeg vil stadig kunne bruge iCloud fra tlf til de andre enheder. |
|||
lunddal
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvad skal du bruge iCloud Fotobibliotek til, når du nu har slået det fra på Mac'en?
Du kan nøjes med at bruge Fotostream, som i øvrigt så også kan bruges til at få dine billeder over på Mac'en uden at iPhonen skal tilsluttes. Fotostream berører ikke din iCloud lagerplads. Husk dog, at du skal sørge for at tage backup af dine billeder, da du nu ikke længere nødvendigvis har visse billeder mere end ét sted. |
|||
lunddal
Funktioner
Tak(0)
|
||
I øvrigt vil jeg, som også andre har foreslået, anbefale at bruge de 7,- om måneden på ekstra iCloud plads og så udelukkende bruge iCloud Fotobibliotek (med den krølle, at Mac'en sættes til at have billeder liggende i originalstørrelse).
|
|||
jec
Super bruger Oprettet: 18-September-2011 Status: Offline Point: 362 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
For at sikre at man ikke fylder iCloud op, så er nok bare at fjerne iCloud synkronisering på Mac og beholde iCloud synkronisering på de mobile enheder. Så skal man blot overføre billederne til Mac på anden vis. Men billeder der slettes på de enheder, som er tilknyttet iCloud fotobiliotek, slettes så også på de andre enheder der er tilknyttet iCloud. Jens
|
|||
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ja det ved jeg sgu heller ikke. Blev vel prakket iCloud på ifm opsætning af en eller flere Apple devices. Så vidt jeg ved er iTunes tilstrækkelig til gendannelse af hele tlf.
Jeg aktiverer Fotostream, og tar så en backup med kabel en gang imellem. Og så må jeg ha en harddisk sat til Timemachine som ekstra backup. |
|||
Besvar | Side <1 3456> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |