recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Slettet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSlettet

 Besvar Besvar Side  <1 9101112>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2008 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af Butiksassistent Butiksassistent skrev:

Nu kommer DR kanalerne. www.jv.dk/artikel/485101 ( linket virker kun på Yahoo ? ) har måske senere link til omtale i Tyskland. Danemark starten viellicht HDTV uber DVB-T im jahr 2010.

Gad vide hvad YouSee vil gøre til den tid, da de jo helt klart har meldt ud overfor TV2, at de ikke vil have flere SD kanaler. Alle nye kanaler skal være i HD.
Mvh Hans
Til top
Butiksassistent Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 251
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2008 kl. 12:38

slettet



Redigeret af Butiksassistent - 20-September-2008 kl. 14:41
Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2008 kl. 11:34
Bonus, det vil sige at os der er i kløerne på antenneforeninger også har en chance for noget HD inden for en overskuelig fremtid... antallet af bokse er mindre væsentligt for mig i mit setur, så det betyder ikke så meget
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top
Butiksassistent Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 251
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2008 kl. 11:26

slettet



Redigeret af Butiksassistent - 20-September-2008 kl. 14:40
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2008 kl. 11:14
Ender det ret hutigt med at alle DRs kanaler bliver i HD, så må der jo snart komme en HD blu-ray optager, så folk der ønsker det kan bevare udsendelser i det rette format

DRs ønske om en Historiekanal ligger ikke umiddelbart op til HD - men hvor stort bliver presset fra YouSee til den hel store satsning på HD?
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2008 kl. 10:46
Min negative holdning til HD og DR skyldes alene en bestemt persongruppe. De personer hos DR som brænder for HDTV, de må bestemt nu være brændt Ud!  
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2008 kl. 10:40

De svageste led mht. HD er i hvertfald ikke indenfor Udstyret! Jeg mener pixeltal og Optik i Digital kameraer med mere, bliver vel ikke mere og mere kostbart med årene!

Hvilke medier skal dette opbevares (gemmes på), og hvad med Flaske halsene ud til Os seere, kabelproblemerne. Af andre (personlige) årsager håber jeg HD fronten står i stampe til næste efterår  



Redigeret af moho - 22-August-2008 kl. 10:41
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2008 kl. 10:35

Mit indspark er 2 Fremtidige bokse, en til almindeligt Digitalt Tv og den anden til HDTV. Alle de der tiltag til have det i samme enhed synes dømt til mislykkes. Hvilket så har fortalt mig hvorfor alle har tøvet med indbygge slige ting, som ikke virkede.

Men det med indbyggede DVB-T hhv. DVB-C glæder mig på den måde at mange vil blive utilfredse hvis der fortsat er problemer med undertekster og synkronisering af lyd. Nu er det udbyderne som skal rette ind efter standarderne som boksene er lavede efter; og ikke omvendt!   

Altså minimum to enheder på den digitale hjemmefront.  

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2008 kl. 10:02

Oprindeligt skrevet af Butiksassistent Butiksassistent skrev:

Hvis Plummer DR beslutter at lægge DR HD ind på DVB-T nettet allerede i 2010. Beslutningen tages i begyndelsen af 2009. Kan man jo ikke bruge de DVB-T bokse der kommer i handlen her i Oktober måned. De understøtter jo ikke HD.

Der er teknisk set ikke noget nyt i det. DR har hele tiden haft mulighed, for at starte deres HDTV kanal på det nye MPEG-4 MUX allerede fra slutningen af 2009. Men de sagde tøvende 2011-2012 til at begynde med.

Hvor mange bokse med MPEG-4 er der i butikkerne lige nu?  (ikke HDTV, bare MPEG-4) ?

Jeg tror producenterne tøver lidt, indtil alle specifikationerne er faldet på plads. Men der skulle være Boxer godkendte bokse på vej på markedet, og det er planen at dem Boxer godkender skal kunne bruges til det hele.

Eller rettere - der vil nok stadig være HDTV / ikke-HDTV problematikken. For HDTV boksene skal være med HDMI udgang (eller component video) og bliver sansynligvis noget dyrere at producere. Så for at der fortsat skal være billige bokse i butikkerne, kunne jeg forstille mig at der vil være nogen til SDTV og andre til SDTV+HDTV.

Men butikkerne står overfor nogle store udfordringer, for lige nu er det et teknisk ingenmandsland.

  /Lars

 

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Butiksassistent Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 251
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2008 kl. 10:01

slettet



Redigeret af Butiksassistent - 20-September-2008 kl. 14:40
Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2008 kl. 09:58
Nej der er eneste mulighed at vente på DVB-T2, men det jeg godt kan lide ved artiklen er, at det er spekulationer fra YouSee's side, som Kenneth Plummer ikke vil afvise og set i lyset af at en stor del af deres produktioner allerede nu bliver optaget i HD, så vil DR i 2010 have en rimelig mængde produktioner til at skyde HD igang.
Så umiddelbart så ser det spændende ud, DR HD vil være guf

http://www.journalisten.dk/plummer-afslorer-planer-om-ny-tv- kanal


Redigeret af Kim Jespersen - 22-August-2008 kl. 10:02
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2008 kl. 09:54

Oprindeligt skrevet af Butiksassistent Butiksassistent skrev:

Hvis Plummer DR beslutter at lægge DR HD ind på DVB-T nettet allerede i 2010. Beslutningen tages i begyndelsen af 2009. Kan man jo ikke bruge de DVB-T bokse der kommer i handlen her i Oktober måned. De understøtter jo ikke HD.

"Katastrofe" ligefrem? Nu er det jo ikke verdens største investering at købe en DVB-T modtager. Desuden kan man da fortsat bruge sin DVB-T modtager nøjagtigt som da man købte den, de almindelige kanaler fortsætter jo i drift selv om der kommer HD. Man mister ikke noget fordi andre får tilbudt noget nyt.

"Katastrofen" er vel nærmere hvis man har købt et TV med indbygget DVB-T, og regner med at kunne bruge dén i al fremtid. Det har jeg jo netop argumenteret længe for at man ikke bør gøre, men i stedet forvente at man i hvert fald på ét eller andet tidspunkt skal regne med at reducere tv'et til ren monitor, og håndtere modtagelsen af kanalerne eksternt.

Men siden du starter dit indlæg, er der noget nyt info om indførelsen af DR HD, eller? I givet fald, link tak! Uanset hvad "prisen" så måtte være mht. investering i nye bokse, så er indførelse af DR i HD noget der burde være foregået allerede, det kan kun gå for langsomt. Vi har alle sammen været med til at betale for en DR-by der er i stand til at producere topkvalitets udsendelser, det må være rimeligt at vi snart forlanger at kunne få det at se.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 9101112>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu