recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Slettet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSlettet

 Besvar Besvar Side  <1234 12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2063
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2008 kl. 14:58

Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

[PS!  Jeg har hørt at Boxer har valgt MHEG support - er der nogen der har yderliger info ? 

Det var s......!!!

http://www.broadbandtvnews.com/?p=8247

Det gør det komplet umuligt at vide, hvad der skal satses på MHEG5 eller MHP???

Hvis Boxer er på MHEG5 og DIGI-TV på MHP, så opstår jo netop den situation, som jeg troede, man havde undgået ved at pålægge BOXER at standarder skulle koordineres med DIGI-TV.... (eller har jeg misset noget?)

 

miri
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2008 kl. 14:30
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af Butiksassistent Butiksassistent skrev:

Og hvis DR i 2010 kunne finde på at sende HD i DVB-T 2.

Mig bekendt er den slags per MUX. Altså, hvis DR  skulle få lyst til at sende DVB-T2 skal de først overbevise:

  1. Alle de øvrige på samme MUX

Nu er 'alle de øvrige' på MUX2 lige netop DR - så det synes muligt at enes.

Citér

  2. Alle danskere som har købt DVB-T

Men ingen af de eksistrende STB'er kan modtage HD og kun ganske få IDTV's   -   For HD er argumentet hos BBC/Ofcom netop, at man alligevel skal skifte boks - så er det klogt at skifte kun een gang til en boks, der kan både DVB-T2/MPEG-4 og understøtter HD.

Citér 3.Alle politikerne - som forventer at public service er for alle

Det er nok tæt på det eneste problem - når de lytter til en salgsliderlig branche - så skal det gå galt - Roskilde Bank galt!.

Alle skal købe en ny boks - så er det da dumt at købe en model der allerede er forældet.

DVB og BBC's demo på IBC var meget overbevisende.  Billedkvaliteten var mere end udemærket med mine øjne - og flere er endnu mere positive.

Citér Derfor tror jeg vi kan glemme alt om DVB-T2 herhjemme - på de eksisterende MUX. De er etableret nu.

  /Lars

Nu er det på sendersiden meget simpelt at skifte - flere fabrikanter har inden 2008's udgang  DVB-T2 encodere som færdige salgsvare. Disse kan fx sende både DVB-T og DVB-T2, dog ikke samtidig.

Når de erkender, at DVB-H ikke kan blive en success uden det er gratis - så  får vi nok også MUX6 til ordentligt tv (HDTV).

Der er nærmest desperation omkring  mobil-tv for at finde en måde at betale for det andet end 'for free', som ikke betaler ret meget.

 Lars

PS!  Jeg har hørt at Boxer har valgt MHEG support - er der nogen der har yderliger info ? 

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2008 kl. 12:28

Begge dele er for det første HD og for det andet (TV2) skal signalet vel være uden "Fejl", jeg mener må man transmittere noget som kun en hvis procent af Tv apparaterne kan modtage med rimelige kvalitet?

Alle de som har 1920x1080 Skærmene bliver vel skuffede hvis signalerne ikke sendes i dette format! Eller har jeg igen misforstået denne eller hine pointe?  Vil igen gøre opmærksom på Farve tv'ens barndom og om der her kan trækkes paralleller til nutiden; kender ikke selv noget hertil! 



Redigeret af moho - 18-September-2008 kl. 12:32
Til top
Butiksassistent Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 251
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2008 kl. 09:54

slettet



Redigeret af Butiksassistent - 20-September-2008 kl. 14:00
Til top
Butiksassistent Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 251
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2008 kl. 09:51

slettet



Redigeret af Butiksassistent - 20-September-2008 kl. 13:59
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2008 kl. 01:30

Oprindeligt skrevet af Butiksassistent Butiksassistent skrev:

Og hvis DR i 2010 kunne finde på at sende HD i DVB-T 2.

Mig bekendt er den slags per MUX. Altså, hvis DR  skulle få lyst til at sende DVB-T2 skal de først overbevise:

  1. Alle de øvrige på samme MUX
  2. Alle danskere som har købt DVB-T
  3. Alle politikerne - som forventer at public service er for alle

Derfor tror jeg vi kan glemme alt om DVB-T2 herhjemme - på de eksisterende MUX. De er etableret nu.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Butiksassistent Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 251
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2008 kl. 01:17

slettet



Redigeret af Butiksassistent - 20-September-2008 kl. 13:59
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2008 kl. 22:56

Oprindeligt skrevet af Butiksassistent Butiksassistent skrev:

Det er helt rigtig som du skriver at Mux 1 helt frem til 2012 vil være Mpeg 2. Fra 1. november 2009 sendes DR,s nye kanaler samt folketingskanal i Mpeg 4. Og hvis DR kommer med en HD kanal i 2010 og sender den i Mpeg 4 frem til 2012. For derefter at evt. skifte til DVB-T 2. Giver det et pusterum. Men det kan også give bagslag at folk skal skifte boks hele tiden. Men som en skrev på Mir kommer der vel Mpeg 2 / Mpeg 4 bokse til 500-700 kr. Og ønsker man abonnement på Boxer, som jeg selv ønsker. Skal man både tage højde for om de vil sende Video on demand og om de senere kommer med en indbygget DVB-T 2 tuner.

For 2 år siden var det dårligt nok DVB-T du tænkte på, eller om du kunne kombinere analoge og digitale signaler, eller havde muligheden tilgængelig i danmark..

Hvis du bare tænkte lidt over tingene og ikke så 2-3 år fremad, så ville du idag vide at dit køb idag 100% sikkert ikke kan udnyttes fuldt ud til nye muligheder i 2010-2012.. så hvorfor spilde tiden idag på det, du ikke gjorde for 2 år siden?  

Gå du tilbage til 2003, så har du endnu et udgangspunkt, der var det canaldigital eller viasat eller kabeltv.... Sikke bekymringer vi havde dengang...

Du spilder tiden!.. om 2-4 år er nutids værdien af din enhed du køber idag ikke den metal værd du køber den i. og stille sådanne krav er simpelthen for dumt.

Til top
Butiksassistent Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 251
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2008 kl. 17:45

slettet



Redigeret af Butiksassistent - 20-September-2008 kl. 13:57
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2063
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2008 kl. 11:27

I henhold til udbudsbetingelserne og aftalen med Boxer, så skal Boxer og DIGI-TV aftale, hvilke standarder, der skal anvendes i sendenettet. Det er klart min opfattelse, at DIGI-TV har accepteret, at der for den kommende årrække anvendes DVB-T, og jeg tvivler derfor på, at DVB-T2 vil blive aktuelt i Danmark før tidligst i 2012.

Husk på, at der i de hidtidige udmeldinger har været "garanti" for at MUX1 sendes med MPEG2 under DVB-T frem til 2012, så de nuværende bokse ikke bliver skrotningsmodne for tidligt. Hvis DR ønsker at skifte fra MPEG4/DVB-T til MPEG4/DVB-T2 inden 2012, så tror jeg, at der vil være være et betydeligt politisk pres for at vente, og i stedet lave "prøver" i HD under MPEG4/DVB-T

miri
Til top
Butiksassistent Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 251
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2008 kl. 09:35

NYE TV OG BOKSE MANGLER DVB-T 2

Hvis DR vælger at sende deres HD kanal i DVB-T 2 som i England. Og Boxers kommende godkendte bokse ikke har DVB-T 2 så skal man have 2 bokse til DVB-T nettet.

Til top
Butiksassistent Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 251
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2008 kl. 19:03

slettet



Redigeret af Butiksassistent - 20-September-2008 kl. 14:07
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu