recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sælger rettigheder på DBA?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sælger rettigheder på DBA?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6282
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2013 kl. 17:15
Oprindeligt skrevet af claus64 claus64 skrev:

Helt enig med Lunddal. Jeg ville aldrig tage en brugt vare retur, som køber fysisk har set og afhentet.

Uden at skulle lyde bagklog har jeg dog et lille dokument som jeg får køber til at underskrive ved afhentning. Der står nogenlunde følgende afhængigt af hvad jeg sælger, og hvad der er inkluderet:

Dato for brugtsalget.

Undertegnede sælger hermed et stk. brugt XXXX. Varen er købt den XX/XX-20XX og købskvittering fra XXX er inkluderet.

Varen er betalt, ikke pant-sat og fungerer som den skal. 
Varen sælges som beset.

Følgende medfølger:  (kasse, kabler, tilbehør etc)

Salgsprisen på varen er:   XXXX DKK

Sælger navn   Køber navn

MVH Claus
Rigtig god ide...
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2013 kl. 17:26
Man kan downloade en kvittering, til at printe, her:

Jeg har godt nok ikke brugt nogen særlig kvittering de sidste gange, jeg har solgt noget.

Venlig hilsen
KB
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1129
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2013 kl. 08:42
Hold da kæft mand.... hun er da langt ude. Købt som beset, kost!... Man kan da ikke gå tilbage til sælger medmindre der er tale om lovbrud. Hvis der udover det er noget hun ikke opdagede ved varen da hun købte, er hun en erfaring rigere og burde måske holde sig til at købe sko og tasker på DBA.
Ignorer hende.
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2011
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2013 kl. 08:51
Folk er så nedern, de køber brugt på DBA og forventer at deres lavpris bud indeholder et sprit nyt produkt, og gerne 2 års reklamtionsret... Suk...

Du skal ikke give dig en dyt, den handel har foregået helt efter bogen, man må forvente der er ridser på brugt grej, specielt bærbare ting ala ipad, det hænder der er ekstrem flotte eksemplarer - men....

Hun har selv set den, så det bare ærgeligt! :)
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
Knaldperlen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-Oktober-2013
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knaldperlen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2013 kl. 10:57
Kan kun tilslutte mig de andre. Varen er købt som beset, det står der også i DBAs betingelser.

Det undrer mig dog at DBA ikke lavet en skabelon som man Skal bruge ved handler. Ligesom man laver en slutseddel.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu