|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |||||
mrorvig ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 09-Januar-2008 Status: Offline Point: 6 |
![]() Sendt: 09-Januar-2008 kl. 22:00 |
||||
Hej.
Har et par spørgsmål, som jeg håber nogen kan hjælpe mig med: Er det muligt, at forbinde en Squeezebox til en Slimserver, hvor slimserveren ikke er på samme lokale netværk? - Dvs. den skal igennem internettet Er det muligt at sætte Slimserveren til at streame en internetradiokanal ud til det tilkoblede Squeezeboxe? Kan en Squeezebox automatisk forbinde til en bestemt Slimserver efter et strømafbrud? Dvs man ikke skal røre ved Squeezeboxen efter evt. nedbrud? Hvor mange slimservere kan der køre på en ip? Altså kan man selv bestemme hvilken port der skal connectes til? Kan man programmere Squeezeboxene til automatisk at afbryde afspilningen i et bestemt tidsrum? Jeg håber i kan hjælpe mig... |
|||||
![]() |
|||||
mrorvig ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 09-Januar-2008 Status: Offline Point: 6 |
![]() |
||||
Er der virkelig ingen der kan svare på det? :)
|
|||||
![]() |
|||||
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
||||
Hej og velkommen til
![]() Jeg tror, at dit spørgsmål er på kanten af, hvad dette forums brugere - eller i hvert fald dem, der ser dit spørgsmål - kan svare på. ![]() Gå på de internationale sider! Slimdevices har et godt forum. Venligst Søren |
|||||
![]() |
|||||
krimmo ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2006 Status: Offline Point: 70 |
![]() |
||||
Hej Jeg vil godt gøre et forsøg, men det er en større mængde ganske komplekse spørgsmål du kommer med... Til ovenstående vil jeg mene at du nok skal se på en vpn-løsning, hvor du via tunneling (engelsk) binder dine "adskilte" netværk sammen til et samlet LAN via denne teknologi. TDC leverer f.eks. den slags løsning under betegnelsen MPLS. Det kan også lade sig gøre med f.eks. en almindelig WRT54G Linksys router og muligvis DD-WRT firmware. Sikkert også med andre produkter. Men dertil kommer om du kan opnå en tilstrækkelig QoS (Quality of Service) til at køre streamet musik...
Så vidt jeg ved bruger Squeezeboxen kun slimserveren til at finde URLen på radiostationen, hvorefter den (Squeezeboxen) forbinder sig direkte til radioens streaming server. Der er dog noget med at stationer der streamer i Real-format skal via AlienBBC på servern for at "kodes om" før det virker (her er jeg lidt usikker...). Men hvis det "bare" handler om at høre radio kan du bruger Squeezenetwork.com som "server" i stedet for din egen. Bruger primært selv Squeezenetwork.com når jeg hører radio.
Squeezeboxen vil automatisk forbinde sig til enten Slimserver eller Squeezenetwork.com når den bliver tændt. Afhængig af hvad den var i forbindelse med da strømmen røg.
Du skal _ikke_ bruge mere end én Slimserver (Squeezecenter) !! Hver server/center kan trække flere squeezeboxe (uden problemer!?). Lad være med at spørge hvor mange... Jeg aner det ikke. ![]() Det afhænger af hvor kraftig din server er, og ikke mindst hvor meget båndbredde du kan klemme gennem dit netværk. Et trådløst netværk løber hurtig fuld. F. eks. er 54Mbit en meget teoretisk værdi, og man skal i mange situationer være glad for at få 10-20 Mbit igennem. Hvis du kabler har du naturligvis ikke den slags begrænsninger. ![]()
Både Slimserver (Center) og squeezenetwork.com indeholder alarm funktioner. På mit Slimcenter under Squeeze 1 (SB1) findes en side der hedder Alarm. På den kan jeg indstille "hvad" og hvornår den skal begynde at spille. ![]() Noget tilsvarende kan lade sig gøre på squeezecenter.com. Og det kan indstille individuelt for hver Squeezebox for sig. Håber det gav dig nogenlunde hvad du var på jagt efter... Eller så spørg igen, eller prøv Slimdevices forum, der forgår rigtig meget, og der er mange dygtige mennesker der skriver der. K |
|||||
TH42PV60 (med slanger af og til) Samsung 3126 PS3 Yamaha RX-V1700 Squeezebox Duet(s) + Classic + Boom + Touch QNAP-109 SqueezeCenter 7.5.1 |
|||||
![]() |
|||||
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
||||
Nåehmmm, jeg tog da godt nok fejl - gudskelov
![]() (Og tænkte det vel nok...! Godt og grundigt svar, krimmo ![]() Venligst Søren |
|||||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |