recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Slingbox alternativ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Slingbox alternativ?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Slingbox alternativ?
    Sendt: 20-Oktober-2021 kl. 18:43
Vi har et sommerhus med adgang til stor tv-pakke, som distribueres lokalt med eget DVB-c anlæg. Kan denne deles over internettet til vores faste bopæl? Sommerhuset har fibernet. 

Altså en slags slingbox-løsning - gerne med DVB-c tuner “indbygget”.

Er det svært at opsætte en “plex server” til formålet? 

Hauppauge winTV dualHD, en NUC, ubuntu og plexserver?

Redigeret af dr_schlemer - 20-Oktober-2021 kl. 18:57
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2021 kl. 19:34
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2021 kl. 20:45
Oprindeligt skrevet af dr_schlemer dr_schlemer skrev:

Vi har et sommerhus med adgang til stor tv-pakke, som distribueres lokalt med eget DVB-c anlæg. Kan denne deles over internettet til vores faste bopæl? Sommerhuset har fibernet. 

Jeg bruger selv Windows PC med DVBViewer med Recording Service + egnede tunere (DVB-T2 - DVB-C - DVB-S2) til at optage udsendelser.
License koster 20 Euro.

Recording Service kan tilgåes fra andre PC'er i huset til at programmere hvad der skal optages, eller tuner kan bruges direkte fra anden PC.
Har dog ikke erfaring med tilgå udefra, men det skulle være muligt med rette portopsætninger. Smile
Det samme må gælde for Plex. Wink

Redigeret af JørgenT - 20-Oktober-2021 kl. 20:47
Mvh. JørgenT
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-November-2006
Point: 766
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2021 kl. 07:22

Jeg bruger selv Emby, dog den anden vej rundt jeg jeg tilgår det i mit sommerhus.

Det virker rigtigt fint.

Hvad angår Nuc ville jeg nok købe en med i3/i5 CPU så du har lidt overskud hvis transcoding er nødvendigt.

Alternativt kunne du jo lave dig en lille compact server PC med lidt bedre airflow og filtrering mm end der er i en nuc. 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2021 kl. 10:09
Oprindeligt skrevet af Jonas_R Jonas_R skrev:

Jeg bruger selv Emby, dog den anden vej rundt jeg jeg tilgår det i mit sommerhus.

Det virker rigtigt fint.

Hvad angår Nuc ville jeg nok købe en med i3/i5 CPU så du har lidt overskud hvis transcoding er nødvendigt.

Alternativt kunne du jo lave dig en lille compact server PC med lidt bedre airflow og filtrering mm end der er i en nuc. 
Spændende. 

Jeg overvejer pt enten en vbox xti 4144 DVB-c; som har hardware transcoding og 4 tunere eller en pc med feks plex/emby. Det er en i5 2400s/8gb ram; hvortil der kunne tilsluttes feks en hauppauge Dual dvbc tuner.

Er emby svært at få til at fungere ift portforwarding; etc?

Er i5 2400s stærk nok til transcoding?

Redigeret af dr_schlemer - 21-Oktober-2021 kl. 10:12
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 4697
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2021 kl. 10:13
Uden for hjemmet bruger vi stofas app, enkelt og ligetil. Men det kræver man har kabel TV fra yousee eller stofa.

Redigeret af Munch - 21-Oktober-2021 kl. 10:16
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2021 kl. 10:23
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Uden for hjemmet bruger vi stofas app, enkelt og ligetil. Men det kræver man har kabel TV fra yousee eller stofa.
Vores sommerhus har en ejerforening med eget DVB-c net med fordelagtig pakkepris, men desværre ingen webapp… Derfor ideen…
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2021 kl. 10:26

Vores sommerhus har en ejerforening med eget DVB-c net med fordelagtig pakkepris, men desværre ingen webapp… Derfor ideen…
Jo men hvilken TV udbyder får i signalet fra? Jeg er også tilsluttet en antenneforening hvor stofa leverer signalet, og har derfor webTV via app.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-November-2006
Point: 766
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2021 kl. 10:35

Spændende. 

Jeg overvejer pt enten en vbox xti 4144 DVB-c; som har hardware transcoding og 4 tunere eller en pc med feks plex/emby. Det er en i5 2400s/8gb ram; hvortil der kunne tilsluttes feks en hauppauge Dual dvbc tuner.

Er emby svært at få til at fungere ift portforwarding; etc?

Er i5 2400s stærk nok til transcoding?

Ja det er nemt med portforwarding.

Tænker en i5 er nok til en stream.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10431
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2021 kl. 11:00

Kan Stofas app også bruges til Yousee??

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2021 kl. 11:18
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Kan Stofas app også bruges til Yousee??

Flemming
Godt set! Nej desværre ikke, her er man nok nødt til at ha yousee LOL
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2021 kl. 14:22
Hvilken upstream-hastighed er der på internettet i sommerhuset? Det vil afgøre, om signalet skal transkodes først til lavere bitrate, eller det kan sendes direkte. Hvis transkodning ikke er nødvendigt, kan man sikkert klare det med en raspberry pi, ellers skal man nok op i en større processor (læs PC a la NUC).

Redigeret af huntiedk - 21-Oktober-2021 kl. 14:22
Øst, vest, ::1 bedst
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu