recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Slingbox eller alternativ
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Slingbox eller alternativ

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Mads Sørensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-August-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2013 kl. 20:50
Du behøver ikke en boks hvis du kan leve med analogt tv... Digitalt er dog klart at foretrække
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4819
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2013 kl. 22:04
Oprindeligt skrevet af peps peps skrev:

Er slingbox HELT uden tuner og derfor afhængig af en box, eller er det blot en forudsætning for at få signalet digitalt? 

Hej Peps.

Ingen af de nuværende Slingboxe har tuner. Nogle af dem fra 2008 havde en ( amerikansk ) analog tuner.

Konkurenten til Slingbox hedder Monsoon Multimedia. Jeg havde deres forrige generation boks stående sammen med en Selector boks ved siden af vores Router. Så stod den ikke i vejen. Jeg havde så lavet et ekstra antenne udtag.

Men hvis det bare er for at komme i gang kan du forbinde den til jeres TV's udgange. Men så skal I begge steder se det samme program?
Og du skal forbinde den til et netkabel, så den kan komme på internettet.

Sling Media sælger SlingBox 350 på Amazon.de

Og Slingbox 500

De kan også købes på http://www.amazon.co.uk

Hilsen Carsten.

Rettelse: fra 'Der var vist en' til 'Nogle af dem fra 2008'.

Redigeret af csell - 30-Marts-2013 kl. 10:27
Til top
Mads Sørensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-August-2011
Point: 460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2013 kl. 07:30
De tidligere Slingboxe har analog tuner der fungerer i DK... Jeg har selv en Slingbox PRO HD, og den kan fint modtage og sende analoge kanaler, selvom kvaliteten som bekendt kan diskuteres...

Jeg bruger den dog med en DVB-C PVR foran, og til digitale kanaler og især HD kanaler (hvor den får digital lyd med) gør den det ok...

Jeg ved også at der er flere der bruger HD Homerun på farten vha. VPN... Har dog ikke læst så meget om det...
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4819
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2013 kl. 10:35
Til top
mathias1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Marts-2010
Sted: Danmark
Point: 112
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mathias1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2013 kl. 13:13
Jeg har netop opgraderet min Slingbox pro til en Slingbox 350, i den forbindelse har jeg brug for at anskaffe mig en dvb-c tuner.

Jeg har set på Ennovia EDC-11R /Clint dc1 samt Denver 110HD. 
I den forbindelse vil jeg hører jer om der er en af dem der er bedre end den anden med Slingbox 350 (Med de tidligere modeller har jeg læst der kunne være problemer med at finde remote'n i slingbox softwaren, ved i om de nævnte dvb-c recievere virker uden problemer med slingboxen, eller om der evt. skal findes indstillinger for deres fjernbetjening/opdateres firmware?)
Til top
mortenls Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Oktober-2010
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2013 kl. 13:38
Er den billigste løsning ikke at smide OpenVPN på en raspberry pi og så tilgå Yousee web-tv. Du lader yousee om alt transcoding, hvilket de sikkert kan klare bedre end slingbox(de har proffesionelt udstyr)

Det kan klares for en 300-400 kroner og hvad bruger sådan en fætter 2-3 watt?

TV3+ kan ikke ses på web-tv, hvis det er bold du skal se...

PS. jeg har oplevet at YouSee blokerer de traditionelle vpn porte... Brug OpenVPN!

Redigeret af mortenls - 10-April-2013 kl. 13:40
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2009
Point: 1044
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2013 kl. 15:28
Nu har YouSee lige lukket alle de analoge kanaler, så en DVB-C boks kan vel ikke undværes - hvis det skal være i kombination med Slingbox og du vil have adgang til samtlige kanaler i TV-pakken 

Men hvis du har YouSee bredbånd (og kan undvære nogle af dine kanaler) kan du droppe både Slingbox og DVB-C boks (og Raspberry Pi) - og blot se TV vha. YouSee Web-TV. 

Jeg bruger det til iPad i mit sommerhus på en halvsløv 3G-forbindelse, men det virker nu ret godt alligevel. Og så er det helt uafhængig af, hvad andre ser på TV'et derhjemme. 

Redigeret af longjohn2 - 10-April-2013 kl. 15:36
Til top
mortenls Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Oktober-2010
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2013 kl. 15:51
Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:

Nu har YouSee lige lukket alle de analoge kanaler, så en DVB-C boks kan vel ikke undværes - hvis det skal være i kombination med Slingbox og du vil have adgang til samtlige kanaler i TV-pakken 

Men hvis du har YouSee bredbånd (og kan undvære nogle af dine kanaler) kan du droppe både Slingbox og DVB-C boks (og Raspberry Pi) - og blot se TV vha. YouSee Web-TV. 

Jeg bruger det til iPad i mit sommerhus på en halvsløv 3G-forbindelse, men det virker nu ret godt alligevel. Og så er det helt uafhængig af, hvad andre ser på TV'et derhjemme. 

Yousee har lige lukket mpeg2 signalet, det analoge signal køre stadig. 

Jeg tro ikke man har behov for slingbox, web-tv etc. hvis man rejser og bo på hotel i Danmark. Det er vist meget normalt med dansk tv....

Hvorfor VPN?
Grunden til at bruge en OpenVPN er så man får adgang til de samme kanaler ude som hjemme.
F.eks. kan man ikke tage TV2, TV2 News, TV3 uden brugen af VPN.

YouSee tillader ikke web-tv fra udenlandske IP'er!!!!
http://yousee.tv/webtv-ude/
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Point: 6506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 10:17
Mathias hvad måtte du betle alt ialt for en ny slingbox 350 ?

LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
mathias1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Marts-2010
Sted: Danmark
Point: 112
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mathias1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 10:41
Inkl. Import moms kostede den mig 1550 kr. - Jeg købte den via. Ebay for $186 inkl. Fragt, dertil kom import moms + gebyr..
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 17:11
mortenls

hvordan fungerer openvpn overvejer meget at bruge web tv da jeg har yousee bredbånd, men vil gerne have alle kanaler med mig.... vil gerne bruge det med en bærbar pc, er det svært eller fungerer det simpelt.. har aldrig rodet med det....
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 17:14
synes der er rigtig mange kanaler jeg ikke kan få med mig i sommerhus, men hvis jeg laver sådan en openvpn, så skulle det være muligt... er det en engangs opsætning, eller er det meget svært at rode med ??
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu