|
Slingbox eller alternativ |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
Mads Sørensen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-August-2011 Sted: Denmark Status: Offline Point: 460 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du behøver ikke en boks hvis du kan leve med analogt tv... Digitalt er dog klart at foretrække
|
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4819 |
Hej Peps. Ingen af de nuværende Slingboxe har tuner. Nogle af dem fra 2008 havde en ( amerikansk ) analog tuner. Konkurenten til Slingbox hedder Monsoon Multimedia. Jeg havde deres forrige generation boks stående sammen med en Selector boks ved siden af vores Router. Så stod den ikke i vejen. Jeg havde så lavet et ekstra antenne udtag. Men hvis det bare er for at komme i gang kan du forbinde den til jeres TV's udgange. Men så skal I begge steder se det samme program? Og du skal forbinde den til et netkabel, så den kan komme på internettet. Sling Media sælger SlingBox 350 på Amazon.de Og Slingbox 500 De kan også købes på http://www.amazon.co.uk Hilsen Carsten. Rettelse: fra 'Der var vist en' til 'Nogle af dem fra 2008'. Redigeret af csell - 30-Marts-2013 kl. 10:27 |
|
![]() |
|
Mads Sørensen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-August-2011 Sted: Denmark Status: Offline Point: 460 |
De tidligere Slingboxe har analog tuner der fungerer i DK... Jeg har selv en Slingbox PRO HD, og den kan fint modtage og sende analoge kanaler, selvom kvaliteten som bekendt kan diskuteres...
Jeg bruger den dog med en DVB-C PVR foran, og til digitale kanaler og især HD kanaler (hvor den får digital lyd med) gør den det ok... Jeg ved også at der er flere der bruger HD Homerun på farten vha. VPN... Har dog ikke læst så meget om det... |
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4819 |
Hej. Jeg fandt et par gode reviews. Slingbox 500 review: Slingbox 350 review: Hilsen Carsten. |
|
![]() |
|
mathias1 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-Marts-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 112 |
Jeg har netop opgraderet min Slingbox pro til en Slingbox 350, i den forbindelse har jeg brug for at anskaffe mig en dvb-c tuner.
Jeg har set på Ennovia EDC-11R /Clint dc1 samt Denver 110HD. I den forbindelse vil jeg hører jer om der er en af dem der er bedre end den anden med Slingbox 350 (Med de tidligere modeller har jeg læst der kunne være problemer med at finde remote'n i slingbox softwaren, ved i om de nævnte dvb-c recievere virker uden problemer med slingboxen, eller om der evt. skal findes indstillinger for deres fjernbetjening/opdateres firmware?)
|
|
![]() |
|
mortenls ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Oktober-2010 Status: Offline Point: 209 |
Er den billigste løsning ikke at smide OpenVPN på en raspberry pi og så tilgå Yousee web-tv. Du lader yousee om alt transcoding, hvilket de sikkert kan klare bedre end slingbox(de har proffesionelt udstyr)
Det kan klares for en 300-400 kroner og hvad bruger sådan en fætter 2-3 watt? TV3+ kan ikke ses på web-tv, hvis det er bold du skal se... PS. jeg har oplevet at YouSee blokerer de traditionelle vpn porte... Brug OpenVPN!
Redigeret af mortenls - 10-April-2013 kl. 13:40 |
|
![]() |
|
longjohn2 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2009 Status: Offline Point: 1044 |
Nu har YouSee lige lukket alle de analoge kanaler, så en DVB-C boks kan vel ikke undværes - hvis det skal være i kombination med Slingbox og du vil have adgang til samtlige kanaler i TV-pakken Men hvis du har YouSee bredbånd (og kan undvære nogle af dine kanaler) kan du droppe både Slingbox og DVB-C boks (og Raspberry Pi) - og blot se TV vha. YouSee Web-TV. Jeg bruger det til iPad i mit sommerhus på en halvsløv 3G-forbindelse, men det virker nu ret godt alligevel. Og så er det helt uafhængig af, hvad andre ser på TV'et derhjemme. Redigeret af longjohn2 - 10-April-2013 kl. 15:36 |
|
![]() |
|
mortenls ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Oktober-2010 Status: Offline Point: 209 |
Yousee har lige lukket mpeg2 signalet, det analoge signal køre stadig. Jeg tro ikke man har behov for slingbox, web-tv etc. hvis man rejser og bo på hotel i Danmark. Det er vist meget normalt med dansk tv.... Hvorfor VPN? Grunden til at bruge en OpenVPN er så man får adgang til de samme kanaler ude som hjemme. F.eks. kan man ikke tage TV2, TV2 News, TV3 uden brugen af VPN. YouSee tillader ikke web-tv fra udenlandske IP'er!!!! http://yousee.tv/webtv-ude/ |
|
![]() |
|
forzajuve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Juni-2007 Sted: Jyllinge Status: Offline Point: 6506 |
Mathias hvad måtte du betle alt ialt for en ny slingbox 350 ?
|
|
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
|
|
![]() |
|
mathias1 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-Marts-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 112 |
Inkl. Import moms kostede den mig 1550 kr. - Jeg købte den via. Ebay for $186 inkl. Fragt, dertil kom import moms + gebyr..
|
|
![]() |
|
forzajuve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Juni-2007 Sted: Jyllinge Status: Offline Point: 6506 |
mortenls
hvordan fungerer openvpn overvejer meget at bruge web tv da jeg har yousee bredbånd, men vil gerne have alle kanaler med mig.... vil gerne bruge det med en bærbar pc, er det svært eller fungerer det simpelt.. har aldrig rodet med det....
|
|
|
|
![]() |
|
synes der er rigtig mange kanaler jeg ikke kan få med mig i sommerhus, men hvis jeg laver sådan en openvpn, så skulle det være muligt... er det en engangs opsætning, eller er det meget svært at rode med ??
|
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |