|
Slingbox eller alternativ |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | |
mortenls ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Oktober-2010 Status: Offline Point: 209 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg køre OpenVPN på min nas/server som jeg har installeret Amahi på. Det fungerer fint.
VPN fungerer på den måde at du har en server og en klient. Klienten bliver derefter en del af serverens netværk, dvs. hvis du har en netværksprinter derhjemme vil du også kunne printe på den. Serveren står derhjemme og det kunne f.eks. være en raspberry pi(istedet for en stor computer). Du kan se her hvordan du får openvpn på en Pi. http://blog.remibergsma.com/2013/01/05/building-an-economical-openvpn-server-using-the-raspberry-pi/ Klienten er f.eks. en maskine med windows, ipad, ios, mac, android. http://openvpn.net/ Hvis du er rimelig computer interesseret vil jeg helt sikkert tro at du sagtens kan sætte en openvpn forbindelse op. Det er som udgangspunkt en engangs opsætning, når yousee skifter "kanalpladser" skal du blot opdatere din web-tv app. Du kan være ude for at Yousee skifter IP på din forbindelse, men dette sker meget sjældent, hvis du vil være helt sikkert skal du opsætte noget Dynamisk DNS. Det er vist kun sket en gang imens jeg har haft yousee. Engang i fremtiden vil jeg nok skifte over til OpenVPN på en Pi, den bruger meget mindre strøm end min server, og så vil jeg installere noget "Wake on ARP", så Pi'en automatisk vækker min server når der er brug for dens kræfter. Nok om mine projekter :) Redigeret af mortenls - 13-April-2013 kl. 13:58 |
|
![]() |
|
mortenls ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Oktober-2010 Status: Offline Point: 209 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Glemte lige at sige at du skal åbne 1194 UDP i din router og forward den til Raspberry Pi. Det snedige er at OpenVPN kan køre på forskellige porte, det er derfor at din ISP har svært ved at blokkere OpenVPN. Default køre OpenVPN på 1194 UDP.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |