recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Slingbox for dummies...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSlingbox for dummies...

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1046
Direkte link til dette indlæg Emne: Slingbox for dummies...
    Sendt: 19-Marts-2011 kl. 12:11

Hvis min fætter bosiddende i Spanien skal se MIN danske kabelpakke (TDC kabeltv) DERNEDE, kan det så klares ved, at jeg tilslutter mit tvkabel til en Slingbox og Slingboxen til min router... øh... eller skal Slingboxen tilsluttes min youseebox... hvordan er det? Hvis sidstnævnte, så bliver det umuligt at tilslutte ethernet pga afstanden - medmindre Slingboxen er wifi... Beklager uvidenheden!

/kris 

Redigeret af kris - 19-Marts-2011 kl. 12:33
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
Til top
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Maj-2005
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2011 kl. 12:26
Du beder om hjælp til at bryde loven?  Held og lykke med det...
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
Til top
ZackGem Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2006
Point: 842
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2011 kl. 12:49
Oprindeligt skrevet af kris kris skrev:

Hvis min fætter bosiddende i Spanien skal se MIN danske kabelpakke (TDC kabeltv) DERNEDE, kan det så klares ved, at jeg tilslutter mit tvkabel til en Slingbox og Slingboxen til min router... øh... eller skal Slingboxen tilsluttes min youseebox... hvordan er det? Hvis sidstnævnte, så bliver det umuligt at tilslutte ethernet pga afstanden - medmindre Slingboxen er wifi... Beklager uvidenheden!

/kris 

Du kan tilslutte antenne dirrekte til Slingplayeren. Så kan du vidersende et analogt TV-signal. Du kan også tilslutte en digital TV-tuner via. f.eks. S-video indgangen. Så bruger du de medfølgende IR-øjne til at kunne skifte kanal.

Bruger selv denne løsning til en lejlighed i Tyrkiet i vinterhalvåret. Virker perfekt.
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2011 kl. 12:59
...kabel-tv-signalet er jo nu digitalt - kan jeg så stadig bare tilslutte antennestikket direkte til slingboxen eller...? (Og hvis jeg kan - jeg kan ikke lige se en dansk tv-stik-indgang på slingboxen - følger der adapterkabel til dansk tv-stik med?)

Redigeret af kris - 19-Marts-2011 kl. 13:05
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2011 kl. 13:07

Du er ude i nogt som bestemt ikke er lovligt, så jeg vil anbefale at dennne tråd lukkes.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2011 kl. 13:24
OK. Jeg glemmer fætteren. Men vil stadig gerne kunne se MIT tv på pc'en, når jeg rejser - det er vel lovligt? Men jeg kan vel ikke slippe for en DVB-C-boks mellem Slingbox og antennestik, når jeg har Yousee-kabeltv...? 

(den juridiske side af sagen er i øvrigt drøninteressant: http://www.newsweek.com/2008/12/17/broadcast-news.html)

Redigeret af kris - 19-Marts-2011 kl. 13:57
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2011 kl. 14:23

Men vil stadig gerne kunne se MIT tv på pc'en, når jeg rejser - det er vel lovligt? Men jeg kan vel ikke slippe for en DVB-C-boks mellem Slingbox og antennestik, når jeg har Yousee-kabeltv...?   
 Det kræver en kilde der kan levere signalet, og som kan styres via Slingbox, samt en god Uploadhastighed på nettet, og en god Download hos modtageren.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
ZackGem Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2006
Point: 842
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2011 kl. 14:57

...kabel-tv-signalet er jo nu digitalt - kan jeg så stadig bare tilslutte antennestikket direkte til slingboxen eller...? (Og hvis jeg kan - jeg kan ikke lige se en dansk tv-stik-indgang på slingboxen - følger der adapterkabel til dansk tv-stik med?)

Du har også et analog signal hvis det er cabelTV.
Men vil også anbefale en løs tuner, som du tilslutter via en af videingangene.
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2011 kl. 17:50
øh...tak for din tålmodighed! jeg ved tydeligvis ikke nok om sagen. betyder det du siger, at jeg kan sende mine 40 digitale kabelkanaler (TDC Yousee) 'analogt' gennem Slingboxen - eller har jeg ved siden af de digitale kanaler et tilsvarende antal analoge? og igen: findes der et særligt adaptor-mellemstik, så jeg kan forbinde tv-stikket med slingboxen?
/kris

Redigeret af kris - 19-Marts-2011 kl. 17:51
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2011 kl. 18:03

Den enhed du vil bruge Slingboxen til, forbindes til den.
Til top
slate Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-August-2007
Sted: Struer, Denmark
Point: 589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2011 kl. 18:55
Bruger selv en Slingbox Solo forbundet til min Samsung 3106 boks; den kan styre de fleste normale operationer.

Dvs at jeg kører digitalt i min opsætning.

Mht de analoge signaler så er der kanaler på yousee som kun findes digitalt se http://yousee.dk/Tv/Tv_fra_YouSee/Fuldpakken.aspx

Kvaliteten er bedre jo hurtigere din uplink er. Kørte i lang tid med 1 mbit og det var ok; til Irland, Spanien, ....
Har nu en 3mbit uplink og det kan da ses

Redigeret af slate - 19-Marts-2011 kl. 18:58
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107
Til top
Allanbp Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-November-2006
Sted: Holbæk
Point: 471
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2011 kl. 20:44
Jeg er meget interesseret i slingbox, jeg har bare ikke haft mulighed for at se hvordan kvaliteten på signalet er.  Er der en sted hvor man kan se hvordan kvaliteten er, og ikke bare på et stillbillede, men evt. et aktuelt stream.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu