|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
Fnulder ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-September-2008 Status: Offline Point: 503 |
![]() |
Kommer helt an på kvaliteten af forbindelsen. Når jeg kører med slingbox på mit lokale netværk er kvaliteten utrolig god(næsten som at se på et TV). Men også klart når det kører på lokalt netværk. Sidder jeg på en 1 Mbit forbindelse i Spanien så ser det fint ud hvis man holder sig til halvskræm størrelse. Men for at besvare trådstarter. Nu skriver du ikke hvilken boks det er? Jeg bruger selv en ældre boks som ikke har digital tuner. Jeg har bare sat et kabel i boksen(som var det et TV) og så netkabel til internettet. Jeg kan derfor KUN se de analoge kanaler på mit Yousee net. Hvis jeg har min egen computer med på ferie så bruger jeg slingbox softwaren som følger med eller der kan hentes på deres hjemmeside. Du kan også se direkte fra browseren via http://watch.slingbox.com/ (kræver du laver et login) Har du andre sprøgsmål så bare fyr løs :)
|
|
![]() |
|
kris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1046 |
![]() |
Tak Fnulder - det var præcis det, jeg søgte. Jeg troede bare, at når Yousee var skiftet til digitalt, så var der ikke analoge kanaler tilbage (indrømmet - jeg er rimeligt tv-blank - sorry; musikstreaming er mere mig!). Dybest set er det bare DR1, 2 og TV2 jeg vil kunne se udenlands. Så du har altså bare tilsluttet tv-stikket direkte til Slingboxen og routeren til Slingboxen? Herligt! Følger der et kabel (adaptor/mellemstik) med Slingboxen, så jeg kan tilslutte tv-kablet til Slingboxen...? På billeder af Slingbox-bagsiden kan jeg ikke liiiige se en dansk tv-stik-indgang..? /kris |
|
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
|
![]() |
|
Fnulder ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-September-2008 Status: Offline Point: 503 |
![]() |
Ja på min boks sidder der et normalt TV stik som også er på et TV. Men hvilken boks er det du har? Evt tag et billede af bagsiden og smid herind
|
|
![]() |
|
kris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1046 |
![]() |
Jeg har set på den billigste model (Solo): http://uk.slingbox.com/go/slingbox-solo-connections |
|
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
|
![]() |
|
![]() |
Okay så slipper du desværre ikke for at sætte en form for boks på. Den har ikke selv en tuner. Har du en gammel videobåndoptager kan du tune alle de analoge kanaler på den og sætte Slingboksen til via scart. Er det ikke noget scart adaptorhaløj med som passer til det der sidder i boksen?
Men med en videobåndoptager kan du så vælge hvilken kanal der skal sendes til boksen.
|
|
![]() |
|
slate ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-August-2007 Sted: Struer, Denmark Status: Offline Point: 589 |
![]() |
Solo har ikke indbygget tuner og er derfor afhængig af at blive sat sammen med en anden boks.
De 2 større Slingboxe har en DVB-T tuner og altså ikke analog. Hvis man brugte en gammelvideo optager som analog tuner havde man nok et udestående mht fjernbetjening
|
|
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500
Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo DVD:124, RØD:141, BLÅ:107 |
|
![]() |
|
ZackGem ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 842 |
![]() |
DVB-T tunerne virker også med analogt signal. Jeg bruger selv DVB-T tuneren med mit mit stofa. Derudover har jeg en løs DVB-C tuner tilsluttet også. Giver en del bedre billede - men kræver lidt mere opsætning. |
|
![]() |
|
![]() |
Der følger jo en IR dims med man sætter foran den boks man sætter til. Så kan man fjernstyre den fra Slingbox softwaren
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |