|
Slingbox HD billede kvalitet |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Ole.Bramsen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 21-Februar-2012 Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 21-Februar-2012 kl. 11:23 |
Hejsa,
Jeg har en Slingbox HD som jeg har haft et års tid... Den er koblet til derhjemme til mit almindelige TV stik som jeg også sætter i mit TV. Problemet er bare at mine kanaler på slingboxen står ligesom et gammel analog signal der ikke går ret godt igennem... der er meget sne på mange kanaler og det er slet ikke alle kanaler der kommer med videre til min pc. Jeg har stofanet og tv. Jeg har søgt på de forskellige søge muligheder der på slingbox setup, med hensyn til analog antenne eller kabel/digital... og de eneste stedder hvor den finder kanaler er der flere af dem der går ret dårligt igennem, og resten af kanalerne mangler simpelthen ?? Er der nogle der kan hjælpe mig lidt her ? Tak fordi du læste med :O) hilsen ole
|
|
![]() |
|
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4808 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvilke kanaler er der sne på/mangler?
Det kan være indstråling fra udefra kommende master (DVB-T, f.eks.), som forstyrrer din modtagelse på visse frekvenser, hvis ikke du benytter gode, skærmede kabler. |
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
![]() |
|
Ole.Bramsen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 21-Februar-2012 Status: Offline Point: 5 |
Hej Keld
dr 1 tv2 står fint... men eksempel tv2 news er næsten ikke til at se overhovedet... Tv2 zulu har jeg store problemer med at få "med igennem" på nettet... så er der kanal 5 med flere som står helt hen i vejret... Hmm det kan måske godt være jeg skulle prøve at købe nogle dyere kabler.. har bare brugt et jeg havde til at ligge...
|
|
![]() |
|
og skulle jeg egentlig ikke være istand til at få drHD med over min slingbox HD??? den mangler jeg samt tv2 film og en helt masse andre ... :/
|
|
![]() |
|
Niller55 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-Oktober-2009 Status: Offline Point: 631 |
Nu har jeg bare en solo slingbox ( ikke HD ) - af den grund at en sling HD som din kræver ca 3 MB opload for at det står godt. men det er da mærkeligt at du ik kan se alle dine kanaler - har du ikke en box ( yousee eller lign. ) du kan prøve at køre den igennem..
Nils
|
|
![]() |
|
forzajuve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Juni-2007 Sted: Jyllinge Status: Offline Point: 6509 |
Tror du ikke det er upload hastigheden den er gal med...
|
|
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
|
|
![]() |
|
Jeg har 3 mbit upload/30 ned igennem stofa så det skulle være OK...
Jeg syntes det er dybt underligt... tv2 news står som på et gammelt tv hvor kanalen ikke er helt tunet ind... du ved med sne på osv... og meget underligt ikke alle kanaler er med igennem.. suk ![]() |
|
![]() |
|
Jeg havde da håbet det ville virke lidt mere smertefrit end det.. kan der være noget galt med slingboxen mon ?? Det er jo bare mit tv signal jeg skal ha med... dr1 og andre står jo helt fint.... |
|
![]() |
|
ZackGem ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 842 |
Der er ikke DVB-C tuner i Slingbox.
Så du modtager det gamle analoge signal - Så der er ingen HD og kun "analog" kvalitet. Løsningen er at sætte en extern tuner på. Jeg har selv sat en Zaptor på min Slingbox HD, og det spiller 100%. Den genkender den med fjernbetjening og det hele, så du kan styre den remote. Helt samme funktionalitet som hvis du sad derhjemme med den alm. fjernbetjening. På den måde stiger biledkvalitetet helt vildt, og du får alle dine kanaler med. Den interne tuner bør ikke bruges. Den er meget dårlig - Og som nævnt kun til DVB-T eller analogt signal. |
|
![]() |
|
Niller55 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-Oktober-2009 Status: Offline Point: 631 |
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |