recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Slingbox HD billede kvalitet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Slingbox HD billede kvalitet

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ole.Bramsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 21-Februar-2012
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole.Bramsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Slingbox HD billede kvalitet
    Sendt: 21-Februar-2012 kl. 11:23
Hejsa,

Jeg har en Slingbox HD som jeg har haft et års tid... Den er koblet til derhjemme til mit almindelige TV stik som jeg også sætter i mit TV. Problemet er bare at mine kanaler på slingboxen står ligesom et gammel analog signal der ikke går ret godt igennem... der er meget sne på mange kanaler og det er slet ikke alle kanaler der kommer med videre til min pc. Jeg har stofanet og tv.

Jeg har søgt på de forskellige søge muligheder der på slingbox setup, med hensyn til analog antenne eller kabel/digital... og de eneste stedder hvor den finder kanaler er der flere af dem der går ret dårligt igennem, og resten af kanalerne mangler simpelthen ??

Er der nogle der kan hjælpe mig lidt her ?

Tak fordi du læste med :O)

hilsen
ole
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4808
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 11:59
Hvilke kanaler er der sne på/mangler?

Det kan være indstråling fra udefra kommende master (DVB-T, f.eks.), som forstyrrer din modtagelse på visse frekvenser, hvis ikke du benytter gode, skærmede kabler.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole.Bramsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 12:30
Hej Keld

dr 1 tv2 står fint... men eksempel tv2 news er næsten ikke til at se overhovedet... Tv2 zulu har jeg store problemer med at få "med igennem" på nettet... så er der kanal 5 med flere som står helt hen i vejret... Hmm det kan måske godt være jeg skulle prøve at købe nogle dyere kabler.. har bare brugt et jeg havde til at ligge...
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole.Bramsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 12:31
og skulle jeg egentlig ikke være istand til at få drHD med over min slingbox HD??? den mangler jeg samt tv2 film og en helt masse andre ... :/
Til top
Niller55 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Oktober-2009
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 12:31
Nu har jeg bare en solo slingbox ( ikke HD ) - af den grund at en sling HD som din kræver ca 3 MB opload for at det står godt. men det er da mærkeligt at du ik kan se alle dine kanaler - har du ikke en box ( yousee eller lign. ) du kan prøve at køre den igennem..

Nils
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Point: 6509
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 14:06
Tror du ikke det er upload hastigheden den er gal med...
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole.Bramsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 17:31
Jeg har 3 mbit upload/30 ned igennem stofa så det skulle være OK...
Jeg syntes det er dybt underligt... tv2 news står som på et gammelt tv hvor kanalen ikke er helt tunet ind... du ved med sne på osv... og meget underligt ikke alle kanaler er med igennem.. suk

Cry
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole.Bramsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 17:32

Jeg havde da håbet det ville virke lidt mere smertefrit end det.. kan der være noget galt med slingboxen mon ?? Det er jo bare mit tv signal jeg skal ha med... dr1 og andre står jo helt fint....

Til top
ZackGem Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 842
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZackGem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2012 kl. 11:15
Der er ikke DVB-C tuner i Slingbox.
Så du modtager det gamle analoge signal - Så der er ingen HD og kun "analog" kvalitet.

Løsningen er at sætte en extern tuner på.

Jeg har selv sat en Zaptor på min Slingbox HD, og det spiller 100%.
Den genkender den med fjernbetjening og det hele, så du kan styre den remote.
Helt samme funktionalitet som hvis du sad derhjemme med den alm. fjernbetjening.

På den måde stiger biledkvalitetet helt vildt, og du får alle dine kanaler med.

Den interne tuner bør ikke bruges. Den er meget dårlig - Og som nævnt kun til DVB-T eller analogt signal.
Til top
Niller55 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Oktober-2009
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2012 kl. 14:57
En Zaptor er lidt  dyr - kan man ik bare bruge en Blue Tinum DVB-C MPEG4 boks BT-DCT110 til stofa også. den kan man få for 500 kr. og den virker med slingbox ( har jeg læst engang )   ...   ;-))

Nils
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu