recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Slingbox/maximum homestream
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSlingbox/maximum homestream

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Allanbp Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-November-2006
Sted: Holbæk
Status: Offline
Point: 471
Direkte link til dette indlæg Emne: Slingbox/maximum homestream
    Sendt: 11-August-2011 kl. 17:38
Jeg har i lang tid nu kigget på en slingbox, jeg har dog endnu ikke haft mulighed for at se hvilken kvalitet den sender signalet i. 
Jeg er nu blevet opmærksom på at man kan få en lignende boks fra maximum, jeg kan dog næsten ingen info finde om denne. Virker den med boksen fra yousee, altså kan den styre den via ir koder. Håber at der er nogen der har prøvet den ene eller anden boks, og som evt. vil screengrabbe et stream så jeg kan se kvaliteten.
De få videoer som jeg har fundet på youtube er i så dårlig kvalitet, at man umuligt kan bedømme kvaliteten af slingboxen.

Jeg må dog indrømme at jeg er lidt hooked på at prøve maximum homestream boxen, da den er så ufattelig billig, men hvis den ikke virker med yousee boksen, så forsvinder hele ideen.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4861
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2011 kl. 19:33

Hej.

Vi har en Hava Gold fra Monsoon, vi valgte den frem for en Slingbox:

http://www.myhava.com/product_hava_gold.html

Jeg købte den i USA, så den får signal fra en Selector boks. Som via et IR øje kan styres fra den tilsluttede PC. Grunden til at det blev den var at den kunne lære koderne fra selectorens fjernbetjening. Havas egen software Player viser meget bedre TV billeder end hvis jeg bruger VLC Player.

Kvaliteten afhænger af upload hastigheden på sender siden. Hava Gold kan sættes til auto eller man kan gå ind og indstille båndbredden den kan få og sende med.

Jeg vil mene at det ikke vil være nemt at vudere divere klips kvalitet, da det vil være
svært at sammenligne dem i den hastighed de er overført med i forhold til den hastighed de vil komme til at få hos dig.
Den sender i MP4 og 0,8 - 1,2 Mbit/sek. giver fine billeder.

De har lige introduceret nye produkter:

www.myvulkano.com

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 13-August-2011 kl. 10:10
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-November-2005
Point: 720
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2011 kl. 19:59
Jeg må være dig svar skyldig i forhold til YouSee, da jeg ikke har haft mulighed til at afprøve det. Men den oprindelige Slingbox giver bedre stream kvalitet end Homestream. Den nyeste Slingbox Pro-HD meget bedre såfremt der tilsluttes Komponent video med HD opløsning. Ved ikke om YouSee bokse sender op til 1080i ud over komponent videoudgang? 

Dem jeg har anmeldt er her http://digitalt.tv/anmeldelser/nettv/

Hvad har du af upstream hastighed?

Redigeret af digitalt.tv - 11-August-2011 kl. 20:02
Til top
Allanbp Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2011 kl. 20:10
Takker mange gange for de hurtige svar...

Jeg har 2mbit i upload. og ville uden problemer kunne dedikere 1.5mbit til en slingbox eller lign.

Men vil slingboxen give så meget bedre kvalitet så det svarer til prisen, af hvad jeg kan se koster en slingbox solo omkring 1.200,-  og pro-hd omkring 1.800,-
hvor man kan få homestream boxen til 299,-.

Jeg må dog indrømme at den der monsoon box ser ret så spændende ud, men er den til at købe i Danmark?

Redigeret af Allanbp - 11-August-2011 kl. 20:15
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2011 kl. 22:48

Hej.

Du spørger 'om den kan købes i Danmark'.

Den er helt ny, så den kan sikkert kun købes i USA. Jeg så for nogle år siden at nogle af deres bokse med indbygget PAL tuner kunne købes til noget højere priser i England.

Så jeg valgte at købe en via eBay.com Jeg betalte med PayPal og var sikret mine penge hvis jeg blev snydt.

En hurtig søgning viser 4 Monsoon Vulcano Flow som kan sendes til Danmark, du kan søge på følgende item numre:

260805519714, 400224334417, 400224409091, 330578298297

Med de nye er de gamle sikkert ikke meget værd, her er en magen til min:

Monsoon Hava Gold Non HD Orginal Model Item number: 250871669181

Jeg sender en gang imellem en email og spørge om varen kan sendes til Danmark, hvis jeg skulle have det højeste bud. Jeg kan kun få et nej.

Grunden til jeg syntes Monsoon vil være interessant for dig, er at den kan lære fjernbetjenings koderne fra en eksisterende fjernbetjening.

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 11-August-2011 kl. 22:49
Til top
Allanbp Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2011 kl. 22:22
Fandt ud af at man kan bestille den til danmark fra deres side.
Men jeg tror nu også at man kan kode slingboxen så den virker med yousee boksen.

Jeg er dog stadig interesseret i at se kvaliteten på et stream, evt. bare hvor det er angivet hvor høj en upload der anvendes. Så kan jeg jo se om jeg skal opgradere min forbindelse.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2011 kl. 10:38

Hej.

Jeg så først nu min konverterings fejl i post nr 2. Jeg har nu rettet det forkerte Gbit til Mbit/sek.
I må undskylde.

Om HAVA Gold kan jeg fortælle følgende:

Den bruger en 10 sekunders buffer, så den har fungeret uden problemer fra Danmark til en PC på et ustabilt Spansk Internet.

Den kan streame til flere PC'er samtidigt. Den enkoder i MP2 til de lokale PC'er og samtidig i MP4 til den ene fjern PC.

Max fabriks indstilling for MP4 er 1,0 Mbps, men jeg fandt en windows XP registry patch som ændrede det til max 1,2 Mbps

I forum har jeg læst om nogle som streamede i MP2 via en VPN forbindelse, vist nok op til 3-5 Mbps.

Hava brugte samme software player til alle deres modeller. Have Gold var den billigste og uden PVR. På et sent tidspunkt kom en officiel Hava patch som åbnede for PVR funktionerne, så det uden ekstra udgift blev muligt med PVR på den billigste model.

Jeg har både brugt den på Yousee internet med 1M upload samt firma bredbånd hos TDC uden problemer.

Men jeg fandt et Vulkano Flow Review and setup:

http://vulkanocommunity.com/vulkano-flow-review-and-setup/

Jeg har i øjeblikket ikke selv bredbånd med tilstrækkeligt upload,
men har set dette tilbud på internettet, jeg ved ikke om det kunne være din mulighed for at teste det:

Free 12 hour tests of the streaming are available. Just download and install the software and contact us on skype:

http://forum.taiwansatellite.tv/viewtopic.php?t=415&sid=9e531b0b9d00d1b881ba07765148f589

Hilsen Carsten.

Til top
Allanbp Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2011 kl. 17:20
Når du siger at du fandt en windows xp registry patch, så lyder det som om at den skal være tilsluttet til en pc for at kunne streame.
Ellers er det jo en begrænsning i modtage hastigheden for windows og ikke en maximum for streaming, ret mig hvis jeg misforstår det.
Til top
slate Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-August-2007
Sted: Struer, Denmark
Point: 589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2011 kl. 17:35
Oprindeligt skrevet af Allanbp Allanbp skrev:

Men jeg tror nu også at man kan kode slingboxen så den virker med yousee boksen.

Slingbox kender både den lille og den store Samsung boks som Yousee bruger. Understøtter dog ikke 100 af det du kan med fjernbetjeningen

Jeg er dog stadig interesseret i at se kvaliteten på et stream, evt. bare hvor det er angivet hvor høj en upload der anvendes. Så kan jeg jo se om jeg skal opgradere min forbindelse.
Du kigger da bare forbi Wink
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2011 kl. 19:07

Hej.

Vi har hidtil talt om to forskellige produkter. Den gamle Hava Gold som jeg har og de helt nye Vulkano.

Dette link viser hvad Hava Gold kan:

http://www.myhava.com/product_hava_gold.html

Jeg bruger den til at streame til en fjern PC der kører Win XP. Hava Gold i den ene ende og en Win XP PC i den anden.

I Hava Player, som er et windows program, kan man begrænse den maximale hastighed som Hava Gold i den anden ende kan streame MP4 med.

Den øverste MP4 grænse er default sat til 1 Mbps, det viste sig at det er en værdi i Windows Registry, vi er nogle der ønsker den minimal forbedring som 1,2 Mbps giver og har ændret denne værdi.

I de nye Vulkano forventer jeg også, at f.eks. de mobile enheder sender besked tilbage med oplysning om at begrænse upload hastigheden.

Hilsen Carsten.

Til top
Allanbp Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2011 kl. 19:50
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

I de nye Vulkano forventer jeg også, at f.eks. de mobile enheder sender besked tilbage med oplysning om at begrænse upload hastigheden.

Hilsen Carsten.

OK. Det lyder sådan set ganske smart.

Ved du tilfældigvis hvilken port der anvendes? Da jeg er ret begrænset af det i den ende hvor jeg skal modtage signalet.

Til top
Allanbp Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2011 kl. 19:52
Oprindeligt skrevet af slate slate skrev:

Slingbox kender både den lille og den store Samsung boks som Yousee bruger. Understøtter dog ikke 100 af det du kan med fjernbetjeningen

Du kigger da bare forbi Wink

Ville meget gerne kigge forbi, men Struer er lidt uden for min normale rækkevidde. Kommer meget sjældent på de kanter, men hvis jeg er i nabolaget en dag, vil jeg da holde dig op på dit tilbud.
Evt. kan jeg vel logge på din slingbox og se kvaliteten på streamet?
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu