recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Slingbox med DVB-C
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Slingbox med DVB-C

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
hanshenrik2 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-Februar-2010
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hanshenrik2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Slingbox med DVB-C
    Sendt: 06-Februar-2010 kl. 22:20
Hej,

Jeg har bestemt mig for at investere i en slingbox, for at kunne se superliga, når jeg er på farten.

Jeg ved ikke præcis hvilken model jeg kan "nøjes" med, for at for at gøre det billigst.

Jeg har søgt meget på de forskellige bokse, og kan ikke helt finde ud af, om der er nogen der har indbygget DVB-C tuner. Det ligger nemlig sådan, at jeg har kabeltv fra Yousee, og modtager kun Canal9 digitalt. (Jeg har ingen bokse eller noget. Alle kanaler modtages uden nogen form for kode).

Så min Slingbox skal kunne modtage DVB-C signalet, og sende dem til mig via nettet. Jeg vil gerne have mulighed for at skifte kanal fra computeren.

Er der en slingbox der kan det og hvor kan den evt købes.

De Bedste Hilsener
Hans Henrik
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2010 kl. 23:02

Såvidt det er forstået, så skal en sådan modtage signalerne fra en tilsluttet enhed såsom en STB eller Recorder for at virke.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
hanshenrik2 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-Februar-2010
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hanshenrik2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2010 kl. 13:56
Ikke nødvendigvis. Der er antenneindgang på mange modeller. Men om det udelukkende er analog modtagelse, aner jeg ikke.
Til top
Desperate Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-April-2008
Sted: Denmark
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Desperate Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2010 kl. 03:03
Der er desværre ingen Slingbox med indbygget DVB-C modtager. Din eneste mulighed er desværre at tilslutte en STB til Slingboxen. Hvis det skal gøres billigt kan du måske finde en brugt Slingbox Classic og Sagem-boks.
Til top
Rolandoz Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-April-2010
Sted: Danmark
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolandoz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 21:44
Jeg er i samme båd. Er tit i udlandet og ville gerne kunne se TV fra Yousee kabel-TV på min bærbare, når jeg er på farten. Som de fleste Yousee-kunder ved, sendes alle Yousee kanaler digitalt i dag og kan ses i SD uden yderligere. Dertil er der HD-kanaler, hvis man abonnerer på det.

Jeg har kigget på Slingbox Pro-HD. Den ser ud til at have en "cable tuner". Er der nogen her, der har erfaring med om denne Slingbox model kan tilsluttes Yousee direkte uden ekstra? Altså som var det et TV med DVB-C tuner, tunes ind på alle kanalerne (helst digitalt) og dermed gengive hele molevitten i god kvalitet?

Se her om Slingbox Pro HD:

(her nævnes Digital Cable - clear QAM. Det må være ukodede kanaler på kabel-TV?)

(Built-in analog & HD digital (Clear QAM) cable tuner)

Er der nogen der har denne erfaring og er der nogle "fælder" man skal passe på, hvis det altså virker?

Mvh.
Roland

Til top
Desperate Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-April-2008
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Desperate Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2010 kl. 00:40
Oprindeligt skrevet af Rolandoz Rolandoz skrev:

Se her om Slingbox Pro HD:

(her nævnes Digital Cable - clear QAM. Det må være ukodede kanaler på kabel-TV?)

(Built-in analog & HD digital (Clear QAM) cable tuner)

Er der nogen der har denne erfaring og er der nogle "fælder" man skal passe på, hvis det altså virker?
Det er den amerikanske udgave som du ser på.

Den europæiske udgave findes her:
http://uk.slingmedia.com/go/slingbox-pro-connections
Den har desværre ikke indbygget DVB-C tuner :(

Der produceres to modeller, som kan sammenlignes her:
http://uk.slingmedia.com/go/help-me-choose

Redigeret af Desperate - 01-Maj-2010 kl. 00:41
Til top
weah69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Maj-2007
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér weah69 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2011 kl. 15:39
Jeg er ved at anskaffe en brugt slingbox pro, jeg har yousee kabel tv. Kan en denver DVB-C tuner bruges? http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=2432&Grp=&n=10
Jeg har nemlig denne:
Til top
weah69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér weah69 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2011 kl. 15:57
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2011 kl. 16:32

[QUOTE=weah69] Jeg er ved at anskaffe en brugt slingbox pro, jeg har yousee kabel tv. Kan en denver DVB-C tuner bruges? http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=2432&Grp=&n=10[/QUOTE]

Hvis der er Component Out på den, det kræves vist så vidt vides for tilslutning til Slingbox.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2011 kl. 16:48

Hvis man ser på denne side, så er der noget som er modstridende http://uk.slingbox.com/go/slingbox-pro-connections
Som Input er der en der hedder CATV, det må vel være KabelTV, der står også i beskrivelse om Component In, den kan jeg ikke se på billedet. 
Til top
Guyver Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 240
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guyver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2011 kl. 17:12
Iflg. artiklen her, så kan den kun modtage dvb-t via coax og HD kan kun modtages via component, da der ikke er HDMI. Osv. Skimmede bare artiklen.

http://digitalt.tv/slingbox-pro-hd/

Redigeret af Guyver - 23-August-2011 kl. 17:12
Til top
weah69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér weah69 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2011 kl. 18:00
http://answers.slingbox.com/message/31793
Fandt ud af den harald box hedder DCB-109HD andre har vist leget med det.
Kan man ikke bruge en hdmi til componet kabel: http://www.ebay.co.uk/itm/HDMI-MALE-5-RCA-RGB-AUDIO-VIDEO-AV-COMPONENT-CABLE-/360385221718?pt=UK_Computing_CablesConnectors_RL&hash=item53e8a21456

Redigeret af weah69 - 23-August-2011 kl. 18:03
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu