recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Slingbox pro hd - bedste billede?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Slingbox pro hd - bedste billede?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Jespen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-Marts-2012
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Slingbox pro hd - bedste billede?
    Sendt: 23-Marts-2012 kl. 22:00
Hej,

Jeg har lige købt mig en Slingbox pro hd, og hvis jeg har forstået det ret så får man bedst signal via komponent eller s video? :)

Så jeg mangler en set up box (tror jeg det hedder?) der kan tage komponent eller s-video - nogen der har et bud på hvad jeg skal vælge?

Ville sætte stor pris på noget hjælp, da jeg er ret meget på bar bund :D

Mvh Jesper
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Point: 6507
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2012 kl. 23:09
Vil helt bestemt sige komponent...
Hvilken tv udbyder skal det igennem.
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Jespen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2012 kl. 23:12
Hej,

Tak for det hurtige svar.

Får tv via antenneforening.

kan se jeg fik formuleret mig dårligt i min første besked - mit spørgsmål går egentlig ud på om nogen har et bud på hvilken box jeg skal købe så jeg kan bruge komponent eller s video :)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2012 kl. 23:17
En denver dvb-c 109 tror jeg den hedder, men er ikke helt sikker
Til top
Jespen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2012 kl. 23:24
Til top
Niller55 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Oktober-2009
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2012 kl. 07:48
Jeg bruger yousee box, men den er jo lidt dyr,  men læs her for at lære lidt

http://www.pcworld.dk/art/200604/test-slingbox-pro-hd-giver-dig-suveraent-tv-paa-ipad-en

nils
Til top
ZackGem Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 842
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZackGem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2012 kl. 08:06
Du skal blot sikre dig at det er en boks som er kompitibel med Slingplayeren rent IR-mæssigt. Dvs. så du kan fjernstyre den - skifte kanal osv.
Du kan hente en profil til bla. Bluetinum DVB-C tuneren. Den har jeg selv benyttet. Nu benytter jeg dog en Zaptorboks, som også virker fint.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2012 kl. 08:19
Jeg har 4 yousee bokse, men den vil kun overføre lyden nu har jeg købt den boks de anbefaler i den artikel, håber det hjælper
Til top
Kasper Jensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2012 kl. 10:44
Du får bedst kvalitet med component - ikke composite.
Til top
Dammeren Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Oktober-2008
Sted: Denmark
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dammeren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2012 kl. 11:38
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

Jeg har 4 yousee bokse, men den vil kun overføre lyden nu har jeg købt den boks de anbefaler i den artikel, håber det hjælper

Havde samme problem med min Yousee boks (med HDD) og Slingbox Pro HD. Dette skyldtes at jeg benyttede boksen samme med et gammelt analog TV forbundet til boksen med et SCART-kabel. Under Scart indstillinger, havde jeg valgt "RGB". Da jeg ændrede dette til Composite, så fik jeg også billede på min iPad 2.

Billedet er suveræn på iPad'en, men jeg ikke er helt tilfreds med lyden, da der er lidt støj på (støjen er der ikke, når jeg bruger min PC).

Har du problemer med lyden?. Har prøvet at ændre billedekvaliteten til SD og så er lyden ganske fin, men det er billedet så sjovt nok ikkeConfused
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2012 kl. 11:40
okay hvor vælger jeg det henne på boksen

min boks er tilsluttet et ok nyt tv, men hvordan har du koblet boksen til din slingbox, via component ??

Redigeret af forzajuve - 24-Marts-2012 kl. 11:42
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2012 kl. 11:45
tror den var slået fra i min component indstilling.. hmm må have fat i pro hd udgaven igen....
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu