recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Slingbox - rigtig løsning?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSlingbox - rigtig løsning?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sorenmt84 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 10-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Emne: Slingbox - rigtig løsning?
    Sendt: 14-Februar-2011 kl. 16:52
Jeg skal have lavet en løsning så jeg kan sende tv ud af huset til andre lokationer - fx et sommerhus.
Jeg tænker at slingmedia/box kunne være den rigtige løsning?
Det jeg kort og godt gerne vil, er at kunne sende mit tv signal ud af huset og hente det ind på et andet tv/computer/ipad etc

Derfra hvor jeg vil sende tv signalet, forstiller jeg mig at gemme en slingbox slingbox pro-hd box på loftet - ikke at jeg udmiddelbart har brug for HD delen, men som jeg kan læse mig til, har den indbygget tuner (er der nogle der i øvrigt kan fortælle mig hvilke tuner formater den kan ta? (antenne, kabel, digital (mpeg 2 eller 4?))) - jeg har altså ikke planer om at skulle have en box på den her og nu.
Er det så korrekt forstået at hvis jeg sætter dette op, vil jeg efterfølgende kunne hente det signal ned via deres program eller hjemmeside? og derfra også skifte i hvilken kanal der ses, når jeg nu bruger den tuner der er indbygget?

Et sted jeg ofte vil bruge signalet, og gerne vil se det på tv men uden at skulle have en computer på, overvejer jeg så en slingcatcher - er det korekt forstået at jeg kan tilslutte den og så koble den sammen med singboxen fra det andet hus og så med slingcatcherens fjernbetjnening sidde og skifte kanel mm, som var det en tv tuner der var tilsluttet til tvet?

Slutteligt vil det også være spændende om der er nogle der kan fortælle mig om der er mulighed for at hente slingcatcher signalet ind i Windows 7 mediacenter og derved få det optaget?

Håber nogle kan af- eller bekræfte overstående, inden jeg går ud og bruger en masse penge og det så alligevel ikke kan det det skal kunne. Jeg er også åben over for andre idéer.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu