|
Slingbox |
Besvar ![]() |
Side <1234 6> |
Forfatter | |
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4813 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej. Nivea shield er den eneste TV boks der er 4K NetFlix certificeret. Og ja den har en meget kraftig processer og kan bruges til mange andre ting. Men man kan købe en meget lækker TV remote til den. Da jeg skrev mit indlæg gik jeg ud fra at man kunne side loade Yousee appen. Men det skal selvfølgelig verificeres. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 27-Marts-2016 kl. 00:16 |
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4813 |
Hej. Jeg har et spørgsmål. Jeg er ikke sikker, men kan man ikke se YouSee på farten på en PC? For så vil det være det nemmeste at bruge en mini PC i sommerhuset. Enten en Intel Compute Stick eller en Intel NUC. Jeg kan huste at jeg har læst at man kan bruge en Windows MCE Remote på en af Intels Compute Stick hjemmesider og jeg ved at der er flere Recorder brugere der bruger en rigtig Remote sammen med deres Intel NUC's. En IntelCompute Stick er en Windows 8.1 eller Windows 10 Computer i en HDMI Stick. Den har for få USB porte så man skal nok bruge den sammen med en USB Hub. Jeg har prøvet at betjene vores fra et USB keyboard og USB mus, bluetooth keyboard og bluetooth mus og en Intel App hvor man har både keyboard og mus på en og sammme android skærm. Men som jeg skrev, den kan også betjenes fra en MCE Remote. Her er et link til hvad jeg har skrevet om de 10 første dage med den. Men dit brug vil være anderledes: http://forum.recordere.dk/10-dage-med-intel-compute-stick_topic143394.html Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 27-Marts-2016 kl. 08:48 |
|
![]() |
|
Niller55 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-Oktober-2009 Status: Offline Point: 631 |
Du skriver du har en router i dit sommerhus – så er det nok
at købe en billig android box til en 500 – 700 kr og smid yousee på + at den
box kan du bruge til mange andre sjove ting. Nu skriver radiomand at med hensyn til slingbox så skal den
tilsluttes via computer der hjemme, det er jeg så ikke sikker på – den gang jeg
havde slingbox skulle man have en yousee box eller lign. for at kunne slutte
slingboxen til der hjemme – Slingbox er heller ikke så smart mere da kvaliteten er meget
dårlig i forhold til yousee play Nåå ja - hvis du har en computer - så bare sæt den til tv i sommerhus og brug yousee play fra den Redigeret af Niller55 - 27-Marts-2016 kl. 09:16 |
|
![]() |
|
ZkiiFreak ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 485 |
Du kan tage en løsning, som giver dig den frihed du gerne vil have, men kræver noget hardware og noget båndbredde: Nødvendigt hardware: 1. HDHomeRun tuner 2. NAS med DVBLink software¨ 3. Raspberry Pi Nødendig båndbredde: Over 10mbit op fra dit hjem med Yousee (har har du antageligvis Yousee som leverandør i forvejen, så det kan jo sagtens virke) Pver 10mbit ned i dit sommerhus. Opsætning: sæt HDHomeRun og DVBLink op i dit hus med Yousee. Åbn de nødvendige porte i routeren. Opsæt Raspberry Pi med Kodi med DVBLink add-on i sommerhuset. Viola: styring via fjernebtjening (HDMI-CEC)!!! TV i sommerhuset plus muligheden for at optage både hjemmefra og på farten. Og afspilning af optaget indhold hvor som helst, når som helst (bare båndbredden tillader det). Ingen PC'er involveret til afspilning. Ingen mobiler involveret til afspilning. Just my 5 cents
|
|
![]() |
|
Mads A ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2005 Sted: Slagelse Status: Offline Point: 391 |
Jeg benytter følgende setup:
SlingBox PRO-HD Tilsluttet hjemme til Stofa Zaptor BOX og tilsluttet min router. SlingCatcher tilsluttet TV og Router i sommerhus. Det virker upåklageligt :) Mvh Mads
|
|
![]() |
|
Hej. Kender SlingBox PRO-HD YouSee Remotens koder? I første post står at trådstarter har YouSee Kabel TV. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 27-Marts-2016 kl. 11:40 |
|
![]() |
|
Niller55 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-Oktober-2009 Status: Offline Point: 631 |
Ja - det var der ingen problemer med da jeg kørte den igennem yousee box
|
|
![]() |
|
Vocalisten ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 26 |
Det lader til, at Mads A har fat i noget, der lyder enkelt og overkommeligt, hvis altså der kan svares bekræftende på Carstens spørgsmål vedr. YouSee's koder.
Lyder som om signalet fra hjem forenklet sagt smides til sommerhus og TV'et der overtager signalet. Præcis som det er ønsket. Et abonnement, men modtaget to steder uden at involvere computere og telefoner. Hvis det er løsningen, så skal jeg bare høre: Er det nyeste skud på Slingbox-stammen: Slingbox M1 en videreudvikling af Slingbox PRO-HD? |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Der er ikke Tunere i M1, som der er i HD, de kan alligevel ikke bruges, så du skal have en enhed der kan levere signal til den, det skal enten være som Component eller Composite. Component giver den bedste kvalitet. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Vocalisten ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 26 |
Ikke helt forstået, Radiomand. Hvad mener du når du skriver: "de kan alligevel ikke bruges"?
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
I en anmeldelse af slingbox HD, står der Tunere: DVB-T og Analog Kabel TV. M1 har ikke Tunere. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
yeps - det er derfor du skal bruge en yousee box eller lign for at tilslutte den slingbox.
Husk du skal også have en modtager i sommerhuset Redigeret af Niller55 - 27-Marts-2016 kl. 14:43 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |