recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Slingbox
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Slingbox

Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2016 kl. 00:04

Hej.

Nivea shield er den eneste TV boks der er 4K NetFlix certificeret. Og ja den har en meget kraftig processer og kan bruges til mange andre ting. Men man kan købe en meget lækker TV remote til den.
Da jeg skrev mit indlæg gik jeg ud fra at man kunne side loade Yousee appen. Men det skal selvfølgelig verificeres.

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 27-Marts-2016 kl. 00:16
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2016 kl. 08:47

Hej.

Jeg har et spørgsmål. Jeg er ikke sikker, men kan man ikke se YouSee på farten på en PC?
For så vil det være det nemmeste at bruge en mini PC i sommerhuset. Enten en Intel Compute Stick eller en Intel NUC.

Jeg kan huste at jeg har læst at man kan bruge en Windows MCE Remote på en af Intels Compute Stick hjemmesider og jeg ved at der er flere Recorder brugere der bruger en rigtig Remote sammen med deres Intel NUC's.

En IntelCompute Stick er en Windows 8.1 eller Windows 10 Computer i en HDMI Stick. Den har for få USB porte så man skal nok bruge den sammen med en USB Hub.

Jeg har prøvet at betjene vores fra et USB keyboard og USB mus, bluetooth keyboard og bluetooth mus og en Intel App hvor man har både keyboard og mus på en og sammme android skærm. Men som jeg skrev, den kan også betjenes fra en MCE Remote.

Her er et link til hvad jeg har skrevet om de 10 første dage med den. Men dit brug vil være anderledes:

http://forum.recordere.dk/10-dage-med-intel-compute-stick_topic143394.html

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 27-Marts-2016 kl. 08:48
Til top
Niller55 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Oktober-2009
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2016 kl. 09:06

Du skriver du har en router i dit sommerhus – så er det nok at købe en billig android box til en 500 – 700 kr og smid yousee på + at den box kan du bruge til mange andre sjove ting.

Nu skriver radiomand at med hensyn til slingbox så skal den tilsluttes via computer der hjemme, det er jeg så ikke sikker på – den gang jeg havde slingbox skulle man have en yousee box eller lign. for at kunne slutte slingboxen til der hjemme –

Slingbox er heller ikke så smart mere da kvaliteten er meget dårlig i forhold til yousee play

Nåå ja - hvis du har en computer - så bare sæt den til tv i sommerhus og brug yousee play fra den

Redigeret af Niller55 - 27-Marts-2016 kl. 09:16
Til top
ZkiiFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juni-2006
Point: 485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZkiiFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2016 kl. 09:20
Oprindeligt skrevet af Vocalisten Vocalisten skrev:

Jeg har stort YouSee TV abonnement via kabelTV derhjemme.

Jeg har Boxer abonnement i mit sommerhus.

Jeg bor næsten halvdelen af året i sommerhus, men jeg kommer også i sommerhuset i løbet af året i weekender, på helligdage o.s.v.

Hele året betaler jeg to abonnementer - et til YouSee og et til Boxer.

Det vil jeg gerne slippe for, da det er en stor udgift.

Jeg vil ikke styre mine TV-apparater via en computer, jeg vil styre dem via en fjernbetjening, og jeg vil kunne arbejde på min computer og min telefon MENS jeg ser TV.

Men hvordan gør jeg det - uden at skrue ned for abonnementerne i ny og næ, og dermed i perioder at miste TV signalet et af stederne?

Kan en såkaldt SLINGBOX M1 på hjemadressen klare det, og skal man så anvende sin computer i sommerhuset, eller kan man få TV'et i sommerhuset til at gå direkte på routeren? ELLER skal man investere i et Apple-TV, som i sommerhuset kan sende signalet fra routeren til TV'et?

Jeg er forvirret.

Kan nogen hjælpe?

Du kan tage en løsning, som giver dig den frihed du gerne vil have, men kræver noget hardware og noget båndbredde:

Nødvendigt hardware:
1. HDHomeRun tuner
2. NAS med DVBLink software¨
3. Raspberry Pi

Nødendig båndbredde:
Over 10mbit op fra dit hjem med Yousee (har har du antageligvis Yousee som leverandør i forvejen, så det kan jo sagtens virke)
Pver 10mbit ned i dit sommerhus.

Opsætning:
sæt HDHomeRun og DVBLink op i dit hus med Yousee. Åbn de nødvendige porte i routeren.
Opsæt Raspberry Pi med Kodi med DVBLink add-on i sommerhuset.
Viola: styring via fjernebtjening (HDMI-CEC)!!! TV i sommerhuset plus muligheden for at optage både hjemmefra og på farten. Og afspilning af optaget indhold hvor som helst, når som helst (bare båndbredden tillader det).
Ingen PC'er involveret til afspilning. Ingen mobiler involveret til afspilning.

Just my 5 cents
Til top
Mads A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Slagelse
Point: 391
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2016 kl. 10:49
Jeg benytter følgende setup:

SlingBox PRO-HD Tilsluttet hjemme til Stofa Zaptor BOX og tilsluttet min router.
SlingCatcher tilsluttet TV og Router i sommerhus.

Det virker upåklageligt :)

Mvh
Mads 
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2016 kl. 11:24
Oprindeligt skrevet af Mads A Mads A skrev:

SlingBox PRO-HD Tilsluttet hjemme til Stofa Zaptor BOX 

Hej.

Kender SlingBox PRO-HD YouSee Remotens koder?
I første post står at trådstarter har YouSee Kabel TV.

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 27-Marts-2016 kl. 11:40
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2016 kl. 12:33
Ja - det var der ingen problemer med da jeg kørte den igennem yousee box
Til top
Vocalisten Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 26-Januar-2007
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vocalisten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2016 kl. 13:47
Det lader til, at Mads A har fat i noget, der lyder enkelt og overkommeligt, hvis altså der kan svares bekræftende på Carstens spørgsmål vedr. YouSee's koder.

Lyder som om signalet fra hjem forenklet sagt smides til sommerhus og TV'et der overtager signalet. Præcis som det er ønsket. Et abonnement, men modtaget to steder uden at involvere computere og telefoner.

Hvis det er løsningen, så skal jeg bare høre: Er det nyeste skud på Slingbox-stammen: Slingbox M1 en videreudvikling af Slingbox PRO-HD?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2016 kl. 14:13

Der er ikke Tunere i M1, som der er i HD, de kan alligevel ikke bruges, så du skal have en enhed der kan levere signal til den, det skal enten være som Component eller Composite. Component giver den bedste kvalitet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Vocalisten Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 26-Januar-2007
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vocalisten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2016 kl. 14:22
Ikke helt forstået, Radiomand. Hvad mener du når du skriver: "de kan alligevel ikke bruges"?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2016 kl. 14:30

I en anmeldelse af slingbox HD, står der Tunere: DVB-T og Analog Kabel TV.
M1 har ikke Tunere.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2016 kl. 14:41
yeps - det er derfor du skal bruge en yousee box eller lign for at tilslutte den slingbox.

Husk du skal også have en modtager i sommerhuset

Redigeret af Niller55 - 27-Marts-2016 kl. 14:43
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu