recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sløjfning af stikkontakt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sløjfning af stikkontakt

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Andersrj78 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 05-Januar-2021
Sted: 8940
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andersrj78 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sløjfning af stikkontakt
    Sendt: 05-Januar-2021 kl. 13:50
Jeg har en stikkontakt som jeg gerne vil have sløjfet, så der ikke længere er mulighed for at slukke for strømmen. Hvordan gøres dette? Kontakten skal helt væk 
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2021 kl. 14:18
Ringer til en elektriker.
Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2021 kl. 14:46
Hvis du kan leve med, at kontakten stadig er der, kan du montere et blænddæksel.
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2021 kl. 15:05
Skifter den ud med en stikkontakt uden afbryder.
Til top
Andersrj78 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 05-Januar-2021
Sted: 8940
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andersrj78 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2021 kl. 15:10
Kontakten skal erstattes med en zigbee kontakt. 

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2021 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af Andersrj78 Andersrj78 skrev:

Kontakten skal erstattes med en zigbee kontakt. 

Så er det vel ikke en STIKkontakt, men bare en afbryder? Wink

Redigeret af JørgenT - 05-Januar-2021 kl. 16:15
Mvh. JørgenT
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2021 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Andersrj78 Andersrj78 skrev:

Kontakten skal erstattes med en zigbee kontakt. 

Så er det vel ikke en STIKkontakt, men bare en afbryder? Wink



Jørgen, det undrer mig, at du ved hvilken type kontakt trådstarter allerede har. Er det ikke den han ønsker der bare er en afbryder?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Andersrj78 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 05-Januar-2021
Sted: 8940
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andersrj78 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2021 kl. 16:45
det er korrekt. Jeg formulerede dårligt. Det er selvfølgelig blot en afbryder som skal sløjfes, så der hele tiden er strøm på den på gældende lampe. Istedet for afbryderen skal monteres en zigbee kontakt (som er ombygges så den passer i et LK modul) 
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2021 kl. 17:17
Oprindeligt skrevet af Andersrj78 Andersrj78 skrev:

det er korrekt. Jeg formulerede dårligt. Det er selvfølgelig blot en afbryder som skal sløjfes, så der hele tiden er strøm på den på gældende lampe. Istedet for afbryderen skal monteres en zigbee kontakt (som er ombygges så den passer i et LK modul) 
Mon ikke NUL-leder skal bruges i Zigbee kontakt, hvis det er noget i stil/funktion som denne:
Og med den nuværende afbryder er der ikke nødvendigvis ført NUL med rundt i installation (men kan godt være den er med i dåsen bag afbryder) skal du måske have fat i elektrikker. Wink
Mvh. JørgenT
Til top
Eeyore Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Eeyore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2021 kl. 17:18
Hvis du ikke allerede har købt din zigbee enhed, så kunne du måske se på Nordtronics zigbee dæmper eller afbryder som kan monteres i lampestederne. På den måde kan du beholde dine LK kontakter/udtag og bruge dem til at aktivere nordtronic enheden. Jeg har monteret dem i næsten alle lampe udtag og de virker perfekt. Det kræver dog at der er både fase og mellemleder i lampestedet.
https://nordtronic.dk/shop/box-dimmer-zigbee-712p.html



Redigeret af Eeyore - 05-Januar-2021 kl. 17:19
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2021 kl. 18:03
Slet.



Redigeret af Mufti - 05-Januar-2021 kl. 21:43
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2021 kl. 20:20
Oprindeligt skrevet af Andersrj78 Andersrj78 skrev:

det er korrekt. Jeg formulerede dårligt. Det er selvfølgelig blot en afbryder som skal sløjfes, så der hele tiden er strøm på den på gældende lampe. Istedet for afbryderen skal monteres en zigbee kontakt (som er ombygges så den passer i et LK modul) 

Tag et billede af den afbryder du har.

Vil du have zigbee modulet placeret i stedet for afbryderen (samme sted)?

Hvilket zigbee modul vil du bruge?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu