recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Slør  i MCE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSlør i MCE

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tiarn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-September-2006
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Emne: Slør i MCE
    Sendt: 30-September-2006 kl. 23:37

Hej alle,

- jeg har prøvet at få svar på det følgende rundt omkring, men indtil videre desværre uden held, så jeg håber nogen hér kan hælpe :-)

Jeg har netop købt et fladskærms tv fra Phillips. Det er et 32pf9731d. Hvis jeg tager mit antennekabel og sætter direkte i tv'et kommer der et udemærket billede ud af det. Hvis jeg derimod sætter mit antennekabel i min media center computer forringes billedet rigtig meget. Der opstår skygger og slør over det hele. Er der nogen som ved hvorfor mon?

Computeren kører på en 2,0 GHz AMD 64 processor, der er 1Gb ram og et ATI x1300 grafikkort fra Saphire. Tv kortet er fra Hauppage og hedder WinTV-PVR-150 MCE. Tv og computer er koblet sammen via et DVI-HDMI kabel som understøtter op 1080i. Lige nu sendes der et 1080i signal og jeg har prøvet, at sætte opløsningen ned uden held.

Det skal siges at jeg modtager et analogt tv signal. Jeg har selv samlet computeren og jeg ved ikke om jeg skulle have gjort noget specialt á la koblet tv- og grafikkort sammen direkte på en eller anden måde eller et eller andet?

Jeg håber der er nogen som kan hjælpe, på forhånd tak!

Til top
BeLLe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juli-2006
Point: 302
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2006 kl. 23:59
Det er højst sansynligt dit antennesignal der er for dårligt. Mediacenter er mere fintfølende over for dårligt signal end normale tunere der sidder i tv.
Brug kvalitets antennekabel og signal splittere og hvis det ikke kan gøre det så kan en antenne forstærker måske være løsningen.

Jeg arbejder på et computer værksted hvor vi tit får maskiner ind med denne 'fejl'.
Mange tror fejlagtigt at det er maskinen / opsætningen der er noget galt med hvor det oftes viser sig at det er antenne signalet.
Til top
Tiarn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2006 kl. 15:03

Hej,

Tak for dit svar, men...

Jeg har i dag også prøvet med en dvd og en film (optaget af mig selv, sådan noget familie noget), der lå på harddisken.

Ved afspilning fra dvd-drevet opstår det samme problem, masser af slør og skygger. Skal der derimod afspilles fra hardisken eller fra min dvd-afspiller står billedet fint og der er intet galt.

Man kan forledes til at tro, at det måske kunnne være grafikkortet. Helt specifikt er der tale om et Sapphire RADEON X1300 PRO (Detailsalg). Det er sat til tv'et med et DVI-HDMI kabel fra Hifiklubben, der understøtter 1080i.

Antennekablet jeg kører med er et 10 m. langt BANDRIDGE PGV8921 kabel fra hifiklubben.

Redigeret af Tiarn - 01-Oktober-2006 kl. 15:03
Til top
BeLLe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juli-2006
Point: 302
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2006 kl. 21:58
Ja hvs det også er slør på på andre ting end tv må fejlen ligge et andet sted.

Har du opdateret alle drivere og codecs?
Det kan også være HDMI kablet der er defekt. har du prøvet med et andet kabel / anden forbindelse (komponet el. VGA)

Redigeret af BeLLe - 01-Oktober-2006 kl. 21:59
Til top
Amled Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-Januar-2006
Sted: Denmark
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2006 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af Tiarn Tiarn skrev:

Ved afspilning fra dvd-drevet opstår det samme problem, masser af slør og skygger. Skal der derimod afspilles fra hardisken eller fra min dvd-afspiller står billedet fint og der er intet galt.

Hvad med din software? Er det samme software der afspiller fint fra harddisk men med skygger fra dvd-drev?

Jeg gætter på en softwareopsætning - det kan være brug af hardwarescceleration eller andet..

/he - To be or not to be....
Til top
Tiarn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2006 kl. 08:42

BeLLe: Tak for dine råd. Jeg har opdateret både drivere til tv-kortet og grafikkortet (og sørget for at det var dem, der er MCE certificerede). Min decoder er en NVIDIA PUREVIDEO (kan det egentlig have noget sige, grafikkortet er jo et RADEON?). Kender du (eller andre) evt. til flere MCE certificerede mpeg decodere, hvis den er problemet?  Jeg prøvede også at afspille en DVD fra mediaplayer. Hér går den fint igennem. Så fejlen må vel nu næsten ligge i MCE. Er det mon min mpeg decoder?

Jeg har prøvet at skifte kabler uden held.

Amled: Også tak til dig for råd. Jeg kører det hele i MCE. Du har ikke en mere specifik idé til software opsætning. Jeg har prøvede dét med hardwareacceleration, men desværre uden held.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu