|
Slukke modem/router om natten? |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
Furry ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1093 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg gætter på at Remote stikkontakten bruger mere strøm, end den stand-by strøm den slukker for |
||
Fra fulde børn skal man høre sandheden
|
||
![]() |
||
Mefisto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1681 |
|
Pro tip: Man kan måle forbruget ;-) En fjernbetjent stikkontakt bruger ganske rigtigt mere end et eller to normale apparaters standby forbrug. Men en router bruger mere end stikkontakten og jeg er da også i besiddelse af andre apparater der der bruger væsentligt mere end kontakten uanset om de er i standby eller ej.
|
||
![]() |
||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7123 |
|
regner man indkøb af fjerbetjent stikkontakt og strømforbrug på denne går der sikkert en længere årrække før der er besparelse ved at slukke kontra tænd udstyr
|
||
![]() |
||
kenneth85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-Juni-2013 Sted: Løsning Status: Offline Point: 970 |
|
Min Asus AC87 står tændt i døgnet rundt.
Jeg har både sonos og HUE som er afhængelige af net for at kunne starte automatisk op om morgnen og som andre har nævnt er det nok bare bøvlet. Hvis du vil spare penge så prøv at se nogle af de videoer som nørdoteket har lavet omkring routere. Steen har blandt andet testet strømforbruget. Så i stedet for at tænde og slukke hver nat ville jeg vælge en ordenlig router. Tror mest det var i gamle dage en router havde godt af en genstart. Min asus stabilt hele tiden. Min tidligere AC66U holdte 4 år hvor den kørte non stop.
|
||
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
|
||
![]() |
||
Mefisto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1681 |
|
Det kommer ret meget an på hvad det er. Min var til min yousee modtager der trækker 17w (!) i stadby. Det kan sagtens betale sig. Men ja, for det meste er fjernbetjente kontakter nok noget med bekvemmelighed frem for besparelse, for man kan jo også bare rejse sig og slukke på kontakten :-)
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |