recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Slukke på kontakt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Slukke på kontakt

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
BorreBoy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 381
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BorreBoy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Slukke på kontakt
    Sendt: 03-August-2020 kl. 14:54
Hejsa

Jeg har en del Sonos komponenter, og er egentlig ret træt af det høje stand-by forbrug.
Hvordan er det med den slags elektronik, og slukke helt for strømmen hver nat? Tager de skade af det i længden? Samme spørgsmål om tv. Ved godt det ikke bruger så meget, men er på samme kontakt som Sonos.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2020 kl. 15:16
jeg har sat automatisk tænd/sluk på mit Sonos. Har ikke oplevet problemer.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2020 kl. 15:32
Ingen problem med Sonos  de er bare 1-2 minutter om at starte op.

Er det et OLED tv så bør du ikke slukke strømmen



Redigeret af hansie - 03-August-2020 kl. 15:33
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2020 kl. 16:13
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:


Er det et OLED tv så bør du ikke slukke strømmen



Hvorfor ikke ?

link til artikken om emnet
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2020 kl. 16:20
Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:


Er det et OLED tv så bør du ikke slukke strømmen



Hvorfor ikke ?

link til artikken om emnet
det er pga. De forskellige former for pixel refresh programmer, for at forbygge burnin osv. Link kan jeg ikke komme med. Men det stor i samtlige manualer til oled tv

Redigeret af T-Duck - 03-August-2020 kl. 16:20
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Thomas46 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Februar-2018
Sted: Nørrebro
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas46 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2020 kl. 00:46
Smid sådan en her på så kan du overvåge strømforbruget og se om den suger for meget og samtidig kan du bruge din tlf eller tablet til at tænde og slukke.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2020 kl. 05:58
Hvad er standbyforbruget i sådan en kontakt?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu