recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Slukke Plasma. beholde lyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSlukke Plasma. beholde lyd

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
henriksommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 763
Direkte link til dette indlæg Emne: Slukke Plasma. beholde lyd
    Sendt: 10-Oktober-2009 kl. 14:19
er der en måde hvorpå jeg kan slukke for billedet på min plasma skærm når jeg bare høre musik på mit mediacenter.

modelen står i min signatur ;)

panasonic pz80
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E
Nvidia Shield Android Tv
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2009 kl. 14:28

Der er ikke mulighed for Picture Mute. Kør lyd over Reciver, det giver jo også bedre kvalitet. Alternative et sæt 2.1 højttalere.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2009 kl. 14:35
Oprindeligt skrevet af henriksommer henriksommer skrev:

er der en måde hvorpå jeg kan slukke for billedet på min plasma skærm når jeg bare høre musik på mit mediacenter.

modelen står i min signatur ;)

panasonic pz80

Du kan evt prøve at instille dit mediecenter til at slukke for skærmen efter x-antal sekunder inaktivtet.. så bruger plasma´en jo ikke meget strøm.. Men det duer jo selvfølgelig ikke ved film osv
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2009 kl. 15:44
nu har jeg et gammelt suround sound. og køre alt lyd gennem tvet og videre ned i den. altså har alderig lyd på selve tvet.
der køre bare et hdmi kabel fra mediacenter til tv.. også køre lyden over suround sound
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E
Nvidia Shield Android Tv
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2009 kl. 16:34
Så er der en pæn risiko for, at du går glip af noget af lyden. Der er mange TV på markedet, som foretager en eller anden nedgradering af lyden, når den passerer gennem TV'et.

Vores Sony kan f.eks. sende digital lyd fra HDMI-indgangene til den optiske digitale udgang, men undervejs ændres Dolby Digital 5.1 til 2.0. Så for at få 5.1 er vi nødt til at køre lyden direkte fra afspiller til receiver, uden om TV'et.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2009 kl. 16:42
nu er det jo som sagt et gammelt anlæg. og regner med at panasonic pz80 som er rimlig nyt klare opgaven fint til mit behov. hovedsagen er at lyden er klasser over den som tvet kan frembringe.
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E
Nvidia Shield Android Tv
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2009 kl. 17:24
Jeg kan fortælle dig, at mit eksempel byggede på et 1 år gammelt TV og en 10 år gammel receiver. Så lad være med at tage for givet, at dit nye TV kan leve op til din gamle receiver.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2009 kl. 20:07
Hvis du aldrig bruger lyden igennem tv'et fra mediecentret. Så er der jo ingen grund til at køre lyden igennem HDMI.

Så kan du trække lyden digitalt ud fra mediecenteret i et optisk eller coaxial kabel og direkte over i receiveren.

Skal du se tv med lyd, så sætter du receiveren på tv og får lyden fra tv. Skal du derimod have lyd fra mediecenter, så sætter du receiveren på "aux" eller den indgang hvor mediecenteret er sat og du har lyd fra dette. Så behøver du ikke noget igennem tv'et.

Redigeret af Cyberguyen - 10-Oktober-2009 kl. 20:07
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2009 kl. 21:04
receiveren har ingen optisk indgang. og kan ikke forstille mig det sku være bedre med aux kabler (rød, hvid)
men ja. kan trække endnu et kabal fra mediacentret over til forstærkeren og skifte indgang.
min reciver er fra 2000. gammel sag
havde været bedre med en nyere med hdmi switch osv.. så slap man for alle de kabler. men men men.. penge hænger ikke på træerne ;)
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E
Nvidia Shield Android Tv
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu