|
Slukke receiver og tv med atv4 |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3793 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-December-2015 kl. 19:16 |
Nogen der lige kan komme med et fif til ovenstående?
Jeg kan tænde mit tv og receiver med Apple remoten, men når jeg vil slukke er det kun ATV der slukker Redigeret af Bromberg5 - 18-December-2015 kl. 20:23 |
|
![]() |
|
nenne ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-December-2006 Status: Offline Point: 96 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
På mit tv, et Samsung plasma, er der en indstillling til om HDMI-CEC enheder kan bede tv'et om at slukke.
|
|
![]() |
|
Hifi_andy ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-November-2011 Sted: København Status: Offline Point: 123 |
Hehe, min udfordring med ATV4 er lige modsat. Jeg ønsker ikke at den skal slukke reciever og tv når jeg sætter den til sleep ;)
|
|
![]() |
|
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1600 |
ATV4 bruger under 3 watt, kan ikke se probelemet.
|
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3793 |
Mit problem tror jeg er et for gammelt hdmi kabel. Men har alligevel slået det fra da Cec driller mit harmony system
|
|
![]() |
|
Hifi_andy ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-November-2011 Sted: København Status: Offline Point: 123 |
Hvem taler om problemer? Jeg skrev udfordring ;)
Workarounden er også at lade den selv gå i sleepmode, så slukker den ikke ikke min reciever og tv. |
|
![]() |
|
caddy83 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Juli-2014 Sted: Denmark Status: Offline Point: 62 |
Jeg kan ikke få ville knapperne til at virke, så jeg kan skrue op og ned fra tv??
Det har virket men ikke mere, når jeg trykker på skrue op eller ned så blinker den hvide led på Apple tv men der sker ikke nogen ændring på lyden? Har prøvet meget |
|
![]() |
|
Nå nu troede jeg lige det var løst. Men ak problemet gentager sig. Nogen der er snu her?
Problemet. Mine receiver Nad T757v2 understøtter CEC. Mit tv Panasonic CX700 understøtter CEC. Apple tv 4 understøtter CEC. Men af en eller anden grund kan jeg ikke få alle dele til at lykkedes. Eksempelvis kan jeg kun slukke og tænde alle dele, hvis lyden kommer fra tv´et. Ligeså snart jeg sætter mit tv til "hjemmebio" og afspille lyd igennem receiver, så kan jeg ikke slukke for receiveren og tv. Så enten skal jeg leve med lyd over tv eller få lyd over receiver, men så kan jeg ikke slukke receiveren. Under indstillinger i apple tv, kan jeg kun ændre indstillingen "betjening af hjemmebiograf/tænd for dit tv med fjernbetjeningen" når lyden på tv´et går over tv´et? Hvordan pokker hænger det sammen? Alle kabler understøtter CEC |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
En Harmony multiremote klarer alt det uden problemer.
Det er ikke altid CEC hdmi-kontrol virker mellem forskellige mærker. Det kan også være en ekstra indstilling der er glemt. Redigeret af Kampus - 21-Januar-2016 kl. 22:16 |
|
![]() |
|
Jeg har sådan en harmony, men ville rigtig gerne kunne bruge swippet på apple's Remote.
Det virker helt hjernedødt at det fint slår til lige så snart jeg bare sætter lyden over tv'et. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Sikker på du har alle indstillinger iorden på Pana TV? Synes jeg kan huske at der var to steder der skulle vælges, noget hdmi control, og noget power control.
|
|
![]() |
|
Hmm det skal jeg efterhånden ikke kunne gøre mig klog på:).
Men ihvertfald har jeg slået viera link til og lige under er der link strøm til og link strøm fra, som også er sat til. Disse muligheder er under link indstillinger |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |