recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Slukke TV med iPhone
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Slukke TV med iPhone

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JensJ200 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2012
Status: Offline
Point: 316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensJ200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Slukke TV med iPhone
    Sendt: 24-Juli-2020 kl. 10:03
Jeg har et LG B7 OLED TV og et Apple TV. 

Med Apple remote app'en til iPhone kan jeg altid tænde mit TV via Apple TV'et. 

Men når jeg prøver at slukke TV'et med Apple remote app'en til iPhone, så virker det nogen gange, men bestemt ikke altid. Hvordan kan det være?

Hvis jeg bruger den fysiske remote til Apple TV'et, så virker det altid, da den har infrarød. 
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2020 kl. 23:25
Jeg har så modsatte problem. Kan fint tænde både minLG TV og ATV4 med ATV4 remoten (den fysiske) men kan ikke slukke enhederne igen. Sætter jeg ATV4 på stand-by slukker tv’et ikke. Jeg kan slukke begge enheder med LG remoten. 
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2020 kl. 08:35
Hos mig virker det fint med at tænde og slukke for alle enheder med apple Siri Remote "ATV4K" der sat til via HDMI med CEC. 
Tænder enhederne på knappen Menu og slukker med App/hjem knappen, hold den lidt nede og du bliver spurgt om vågeblus mv. Knappen app/hjem er den øverst til højre med et ikon af en skærm.

Fremgangsmåden er fulstændig den samme med app. Apple Tv remote via en iPhone.

Skal ikke kunne sige om i evt. har problemer med CEC på HDMI.




Redigeret af Potter - 25-Juli-2020 kl. 08:43
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
madsklit Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2010
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madsklit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2020 kl. 01:03
jeg har lige nøjagtig samme problem og samme tv, har skrevet til LG engang men de mente ikke det var tvet der var noget problem med men det mener jeg det er, der må være en fejl i HDMI CEC på en eller anden måde.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2020 kl. 13:43
Samme problem med LG E6 herhjemme. Den tænder hver gang sammen med Apple TV, men slukker ikke hver gang. Det virkede perfekt i starten, men senere firmware gjorde noget ved HDMI CEC i TV.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu