recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Slukket router = intet internet!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Slukket router = intet internet!

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jahafa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Februar-2011
Sted: Farum, DK
Status: Offline
Point: 254
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jahafa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Slukket router = intet internet!
    Sendt: 25-Marts-2012 kl. 20:26
Hej.
 
Er der en router ekspert den kan knække denne:
 
Jeg har internet via Yousee. Jeg har så et Motorola kabelmodem (fra Yousee) hvortil der er tilsluttet en trådløs router (Linksys). Det fungerer uden problemer.
 
Hvis jeg slukker for strøm til modem og router på stikkontakten, kan jeg efterfølgende ikke komme på nettet (når jeg tænder igen). PC siger der er adgang til netværk, men kun lokalt.
 
Jeg må så starte helt forfra med installation / opsætning af router for attter at kunne komme på nettet. Er der en løsning på det problem?
 
JH
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2012 kl. 20:35
Oprindeligt skrevet af jahafa jahafa skrev:

Jeg må så starte helt forfra med installation / opsætning af router for attter at kunne komme på nettet. Er der en løsning på det problem?
 

Hvad sker der, hvis du venter 5 minutter?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
jahafa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Februar-2011
Sted: Farum, DK
Status: Offline
Point: 254
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jahafa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2012 kl. 20:39
intet. har prøvet at slukke og tænde flere gange, samt genstart af PC.
 
JH
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2012 kl. 20:52

Du skal vente 5-10 minutter efter du har tændt igen.

Har din router tabt opsætningen eller står der de korrekte ting i konfigurationen ?

Hvor længe har du den slukket ?


Redigeret af Hans j - 25-Marts-2012 kl. 20:54
Til top
pinkytk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Maj-2007
Status: Offline
Point: 101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pinkytk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2012 kl. 21:07
Prøv at tænde kabelmodemmet først og vent til det er klar før du tænder routeren. Måske har du en skodrouter der ikke selv tjekker om der er kommet forbindelse på wan porten.
Til top
pdrhan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1343
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdrhan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2012 kl. 21:34
Oprindeligt skrevet af jahafa jahafa skrev:

Hej.
 
Er der en router ekspert den kan knække denne:
 
Jeg har internet via Yousee. Jeg har så et Motorola kabelmodem (fra Yousee) hvortil der er tilsluttet en trådløs router (Linksys). Det fungerer uden problemer.
 
Hvis jeg slukker for strøm til modem og router på stikkontakten, kan jeg efterfølgende ikke komme på nettet (når jeg tænder igen). PC siger der er adgang til netværk, men kun lokalt.
 
Jeg må så starte helt forfra med installation / opsætning af router for attter at kunne komme på nettet. Er der en løsning på det problem?
 
JH
Hvorfor ringer du ikke til yousee og får dem til at sende dig deres Netgear CG3000 wireless router?
Så er du fri for alle de problemer....Wink


Redigeret af pdrhan - 25-Marts-2012 kl. 21:35
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager
Til top
The_Joshua Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Joshua Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2012 kl. 23:54
Når du slukker begge risikerer du, at kabelmodemmet henter ny IPadresse. Der kan være en lease-time. Hos Waoo mener jeg f.eks den er 15 minutter. Men det kan sagtens være både mere eller mindre hos Yousee.
 
Jeg ville også helt sikkert først tænde kabelmodemmet for dernæst at tænde linksys når der er "faldet ro" på kabelmodemmet.
 
Du kan tjekke Wan-IP på linksys'en. Adressen er 192.168.1.1 og standard kodeord er admin/admin.
 
Er der ikke nogen IP ud for WAN, har den ikke hentet en ip.
/Chris
Til top
pdrhan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1343
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdrhan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2012 kl. 05:57
Hvorfor slukker du egentligt for det?

Redigeret af pdrhan - 26-Marts-2012 kl. 05:58
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2012 kl. 06:37
Oprindeligt skrevet af pdrhan pdrhan skrev:

Hvorfor slukker du egentligt for det?
 
Her blander jeg mig lige... Mon ikke, vi slukker for at spare strøm? Det gør jeg ihvertfald - slukker det hele. når computeren ikke bruges. Har Webstar Scientific modem og Asus WL-530G router. De to ting tændes og slukkes på én gang.
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2012 kl. 07:17
Jeg vil nu også blande mig. Jeg slukker nemlig også for at spare strøm; modem sammen med router/wifi sutter op til 500 kr på min elregning har jeg målt.

  Og jeg bruger ikke internet i døgnets 17 ud af 24 timer

Til top
pdrhan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1343
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdrhan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2012 kl. 07:18
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Oprindeligt skrevet af pdrhan pdrhan skrev:

Hvorfor slukker du egentligt for det?
 
Her blander jeg mig lige... Mon ikke, vi slukker for at spare strøm? Det gør jeg ihvertfald - slukker det hele. når computeren ikke bruges. Har Webstar Scientific modem og Asus WL-530G router. De to ting tændes og slukkes på én gang.
Ok , det er så IKKE et sted jeg gider at spare.....internet skal være tilgængeligt hele tiden her ,da der er mange brugere på flere forskellige tidspunkter af dagen,så det ville være lidt upraktisk at folk så skulle til at rode med ip adresser og opsætning mm fordi der ikke er tilgængeligt netværk...
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager
Til top
jahafa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Februar-2011
Sted: Farum, DK
Status: Offline
Point: 254
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jahafa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2012 kl. 07:23
Hej.
 
Ja men jeg slukker jo med baggrund i strømforbrug. Alt i stuen er nu sat op, så der slukkes på tre stikkontakter, hvorved der slukkes for alt der normalt står i standby.
 
Syntes ikke der er grund til at bruge strøm når jeg er på arbejde, og når jeg ligger og sover eller er på ferie.
 
Jeg vil prøve at slukke i aften, og så i morgen prøve:
 
1: tænde for kabel modem
(vente et par minutter)
 
2: Tænde for router
(vente 5 - 10 minutter)
 
Så må jeg se om det virker.
 
JH
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu