recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Slumre = taber forbindelsen?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Slumre = taber forbindelsen?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Slumre = taber forbindelsen?
    Sendt: 13-September-2014 kl. 20:17
Hej

Hver gang jeg forlader min stationære som er kablet til netværket sætter vi den på slumre

Dette medfører at når jeg starter pc'en igen (vækker den), er der ikke forbindelse til internettet de første ca 1-2 minutter

Har SSD i computeren, så det er pænt irreterende at vente på den skal få forbindelse - det virker altid efter et par minutter... Uden jeg gør andet end at vente

Har forsøgt diverse tiltag fundet på nettet uden held

Endte med at skifte routeren til en Tp-Link 750Mbps Dual band Wireless Gigabit Router - men det har heller ikke hjulpet

Alle drivere osv er opdateret

Det er en Windows 7 proffesional med service pack 1 installeret
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2014 kl. 20:53
Hvorfor sætte pc til slumring, når ssd er monteret? Det giver ikke samme mening, som når der bruges hdd. Da jeg monterede ssd i min pc, blev en what to do liste googlet, heriblandt var rådet ikke at sætte pc i slumring.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2014 kl. 09:47
Fidusen er at pcen så burde være klar med det samme - som ens ipad, bare med bedre tastetur

Søger efter en del spontant på internettet :-)
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2014 kl. 12:26
Normalt i egenskaber for netkortet (pauseskærm, strømstyring), kan du vælge, om netkortet skal "slukke" når maskinen går i dvale/slumre. Sæt den til nej, så bør det løse dit problem.

Det løses ihvertfald ikke ved at skifte router, som du så også erfarede!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2014 kl. 15:21
Tak for forslag - desværre hjalp det ikke at ændre strømstyring (står til maks ydelse)

Pauseskærm = ingen
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2014 kl. 15:42
Du finder det under pauseskærm, (tryk på den selvom du ingen pauseskærm har).
Vælg "Skift indstillinger for strømstyring".
Tryk på "Skift indstillinger for plan" ud for den strømstyrings plan der er valgt.
Deri den række bør netkortet være.

Hvis den ikke er der, så kan det være fordi din BIOS (til bundkortet) ikke er sat til det. Så vidt jeg husker, så har jeg altid brugt S3 i BIOS, under strømstyring. Måske du lige skal runde BIOS og se hvad dit bundkort står til. Det lyder ihvertfald underligt, hvis du ikke kan få netkortet til at forblive tændt ved slumre.

Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2014 kl. 20:13
Som Jetex, så har jeg både hørt/læst + erfaret, at slumre med en SSD ikke kan anbefales. Efter jeg konsekvent har droppet slumre tilstand, får jeg ingen sporadiske "blue screens" og genstarter.
I øvrigt så er det imo ikke et voldsomt stort problem, at vente på at netkorttet lige skal vågne efter at ha' slumret. Det er jo sådan set ret logisk, hvis du har sat hele systemet til at slumre.

Redigeret af Roland - 22-September-2014 kl. 03:35
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2014 kl. 21:28
Hehe, jeg er nok bare forvent med ipaden der altid er klar man lige skal surfe...

Og det føles som en evighed at vente 30-40 sek inden computeren kan gå på nettet, når jeg bare lige skal tjekke moget - finde et skab i ikea fx eller lige google noget
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2014 kl. 23:24
Er der ingen link på netkortet? Eller hvori består fejlen?

Har du prøvet at give dit netkort en statisk ip, for at være sikker på at det måske ikke skyldes en dhcp fejl.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2014 kl. 23:31
Enten bruger man standby eller hibernation, det er da virkeligt fjollet at man i 2014 råder folk til at lukke computeren, når alt andet kan gå på standby.
Der er jo netop blevet udviklet rigtigt meget på den front, så man ikke skal starte forfra med at åbne programmer. Tag f.eks. Intel Rapid Start teknologi, som er bygget til brug med SSD.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
TBK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Februar-2014
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2014 kl. 18:52
Hvis det tager 20-30 sekunter for din PC at få en IP via DHCP, så kan det være et problem med driverne. Prøv at opdatere dem.

Ofte når en stationær vækkes fra dvale, så skyldes det strøm indstillingerne for netværkskortet:

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2014 kl. 20:52
Jeg har opdateret til sidste nye version på intels hjemmeside - desværre uden held

Netkortet er et Intel(R) 82567LM-3 Gigabit Network Connection - hvis det hjælper på en afklaring?

Hvordan tildeler jeg computeren en fast ip adresse??

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu