|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||||||
Mills ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-September-2007 Status: Offline Point: 73 |
![]() Sendt: 20-Juli-2009 kl. 14:56 |
|||||
Redigeret af Mills - 20-Juli-2009 kl. 14:57 |
||||||
Jeg og Zincks tanker om SPOT 07
http://www.hifi-musik.dk/?page=visartikel&id=139 |
||||||
![]() |
||||||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
|||||
det er jo billede og ikke lyd de snakker om. så kan du jo stadig bruge din marantz til HD lyd. Men du skal have en skærm med hdmi
men hvem gider også og se en analog kopi af en blu-ray. Man køber jo blu-ray for at få den bedste kvalitet, ellers kan man jo bare købe dvd. Jeg har jo ikke givet 20000 kr til en skærm for at se en kopi fra nettet. Desværre er mange ligeglad med billedekvalitet, bare det er billigt og helst gratis. intet i denne verden er gratis. Redigeret af xcardman - 20-Juli-2009 kl. 15:36 |
||||||
![]() |
||||||
Prospect ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2008 Sted: Ølstykke Status: Offline Point: 783 |
![]() |
|||||
Hørt, hørt og hørt |
||||||
![]() |
||||||
Mills ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-September-2007 Status: Offline Point: 73 |
![]() |
|||||
Sorry. Troede det var lyden. Mente jeg at jeg havde læst et sted....
![]() |
||||||
Jeg og Zincks tanker om SPOT 07
http://www.hifi-musik.dk/?page=visartikel&id=139 |
||||||
![]() |
||||||
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
|||||
Er der ikke også en kopibeskyttelse på et analog bilde signal, der er da på div. VHS film, så jeg kan ikke se problme
![]() Men måske er der en ny form for kopibeskyttelse på vej til Blu-ray formate, der bla. låse Blu-ray afspille til den første kilde den bliver forbundet til og derved kun kan bruges der og ikke andre steder, eller man skal havde et kilde der er godkendt til den ny kopibeskyttelse af DRM group (mener at den ny HDMI 1.4 giver disse muligheder) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Og hvis DRM group få deres ønske igemmen så skal vi snart ud og købe en ny Blu-ray afspille og TV m.m. der er godkendt af DRM group, for på et tidspunk ville vi støde ind i Blu-ray film fra DRM group med den ny kopibeskyttelse som så ikke kan afspilles ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||
![]() |
||||||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|||||
Det er der givetvis nogle som ønsker, ellers ville producenterne ikke lave component udgange på Blu-Ray afspillerne. Ikke alle forbrugere udskifter deres TV ligeså tit som dig, og derfor vil der være mange TV uden HDMI indgang. I USA er der mange fladskærme uden HDMI ingang (eller med DVI uden HDCP).
Nej, intet er gratis, heller ikke alt det DRM som Blu-Ray kommer med (hvem tror du betaler for det?). Ja, du betaler sågar for at Hollywood skal have mulighed for at tilbagekalde din "ret" til at se den film som du har købt, fuldstændig ligesom week-end'ens historie om e-bøger på Amazon som blev "fjernet" fra købernes e-bog læsere. God fornøjelse, så længe det varer. ![]() |
||||||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||||||
![]() |
||||||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12429 |
![]() |
|||||
Du har roterende fis i kasketten, hvis du rent faktisk tror at firmaerne har tænkt sig at tilbagekalde folks ret til at se de BD-film de har købt.
Redigeret af Naiera - 21-Juli-2009 kl. 18:55 |
||||||
![]() |
||||||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|||||
Det kan kun fremtiden vise. Men muligheden eksisterer. Det kan du ikke løbe fra. Det er implementeret i afspillerne for dine penge, og det er der formentlig en grund til. I øvrigt sagde folk formentlig det samme om Amazon Swindle før "content revocation" rent faktisk blev taget i brug... |
||||||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||||||
![]() |
||||||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
|||||
JesperLund skrev:
Det er der givetvis nogle som ønsker, ellers ville producenterne ikke lave component udgange på Blu-Ray afspillerne. Ikke alle forbrugere udskifter deres TV ligeså tit som dig, og derfor vil der være mange TV uden HDMI indgang. I USA er der mange fladskærme uden HDMI ingang (eller med DVI uden HDCP). mange bruger component, men det jeg skriver er en analog kopi og ikke en orginal blu-ray via component. Man får jo heller ikke den orginale lyd med ved en kopi. |
||||||
![]() |
||||||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
|||||
|
||||||
![]() |
||||||
![]() |
|||||
Men hvad så med en afspiller uden netværk, hvordan skulle de kunne fjerne mulighed der. skulle den selv opdatere fra en ny film, så man ikke skulle sine gamle film. den køber jeg alså ikke. Problemet med drm og køb af musik, hvis et firma går konkurs så kan man ikke hører sin musik. Det er sket. Men hvis man har en orginal disk, og man ikke kan afspille den senere så er det jo slut med optisk medie. Jeg skal da ikke afvise det på sigt, men så bliver det kun på nye film og man bliver oplyst om det. |
||||||
![]() |
||||||
![]() |
|||||
Det kræver ikke netværk. Hver gang du indsætter en ny disc i din afspiller, er der nogle blokeringslister som bliver opdateret. Der kan blokeres på flere niveauer, blandt andet titler og afspillere. Gamle versioner af software afspillere bliver blokeret på den måde, men det kan naturligvis bruges mere generelt. På et tidspunkt er der måske nogen som får den geniale ide at udstyre en region-B disc med en blokeringsliste for region-A titler. Det vil være et effektivt værn mod multi-region Blu-Ray afspillere.
Muligheden eksisterer i dag, så der er ikke noget "i fremtiden" her... |
||||||
|
||||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |