recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Slut med analog ud på Blu Ray i 2011
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSlut med analog ud på Blu Ray i 2011

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Mills Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-September-2007
Status: Offline
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Emne: Slut med analog ud på Blu Ray i 2011
    Sendt: 20-Juli-2009 kl. 14:56

Ja grunden skulle være at man kan forhinde kopiering. Læste det på gizmodo.
http://gizmodo.com/5288576/drm-group-to ... ray-output

Jeg vil da gerne kunne udnytte min gamle Marantz Receiver til de nye formater en dag! Jeg håber bare at folk som Oppo stadig giver muligheden, men ved ikke hvor meget man skal rette sig efter DRM group? Nogle der gør?

Det næste bliver vel at man ikke kan se film fra USA, da den registrerer via ens ip hvor man er i verden. Suk. Som om DVD regioner ikke var lamt nok.

Redigeret af Mills - 20-Juli-2009 kl. 14:57
Jeg og Zincks tanker om SPOT 07
http://www.hifi-musik.dk/?page=visartikel&id=139
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2009 kl. 15:35
det er jo billede og ikke lyd de snakker om. så kan du jo stadig bruge din marantz til HD lyd. Men du skal have en skærm med hdmi
men hvem gider også og se en analog kopi af en blu-ray.
Man køber jo blu-ray for at få den bedste kvalitet, ellers kan man jo bare købe dvd.
Jeg har jo ikke givet 20000 kr til en skærm for at se en kopi fra nettet. Desværre er mange ligeglad med billedekvalitet, bare det er billigt og helst gratis.
intet i denne verden er gratis.

Redigeret af xcardman - 20-Juli-2009 kl. 15:36
Til top
Prospect Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2008
Sted: Ølstykke
Point: 783
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2009 kl. 16:09

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

det er jo billede og ikke lyd de snakker om. så kan du jo stadig bruge din marantz til HD lyd. Men du skal have en skærm med hdmi
men hvem gider også og se en analog kopi af en blu-ray.
Man køber jo blu-ray for at få den bedste kvalitet, ellers kan man jo bare købe dvd.
Jeg har jo ikke givet 20000 kr til en skærm for at se en kopi fra nettet. Desværre er mange ligeglad med billedekvalitet, bare det er billigt og helst gratis.
intet i denne verden er gratis.

Hørt, hørt og hørt

Til top
Mills Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-September-2007
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2009 kl. 11:13
Sorry. Troede det var lyden. Mente jeg at jeg havde læst et sted....
Jeg og Zincks tanker om SPOT 07
http://www.hifi-musik.dk/?page=visartikel&id=139
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2009 kl. 11:30
Er der ikke også en kopibeskyttelse på et analog bilde signal, der er da på div. VHS film, så jeg kan ikke se problme 

Men måske er der en ny form for kopibeskyttelse på vej til Blu-ray formate, der bla. låse Blu-ray afspille til den første kilde den bliver forbundet til og derved kun kan bruges der og ikke andre steder, eller man skal havde et kilde der er godkendt til den ny kopibeskyttelse af DRM group (mener at den ny HDMI 1.4 giver disse muligheder) 

Og hvis
DRM group få deres ønske igemmen så skal vi snart ud og købe en ny Blu-ray afspille og TV m.m. der er godkendt af DRM group, for på et tidspunk ville vi støde ind i Blu-ray film fra DRM group med den ny kopibeskyttelse som så ikke kan afspilles
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2009 kl. 14:12

Men du skal have en skærm med hdmi men hvem gider også og se en analog kopi af en blu-ray.

Det er der givetvis nogle som ønsker, ellers ville producenterne ikke lave component udgange på Blu-Ray afspillerne. Ikke alle forbrugere udskifter deres TV ligeså tit som dig, og derfor vil der være mange TV uden HDMI indgang. I USA er der mange fladskærme uden HDMI ingang (eller med DVI uden HDCP).

Desværre er mange ligeglad med billedekvalitet, bare det er billigt og helst gratis. intet i denne verden er gratis.

Nej, intet er gratis, heller ikke alt det DRM som Blu-Ray kommer med (hvem tror du betaler for det?).

Ja, du betaler sågar for at Hollywood skal have mulighed for at tilbagekalde din "ret" til at se den film som du har købt, fuldstændig ligesom week-end'ens historie om e-bøger på Amazon som blev "fjernet" fra købernes e-bog læsere. God fornøjelse, så længe det varer.

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12429
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2009 kl. 14:41
Du har roterende fis i kasketten, hvis du rent faktisk tror at firmaerne har tænkt sig at tilbagekalde folks ret til at se de BD-film de har købt.

Redigeret af Naiera - 21-Juli-2009 kl. 18:55
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2009 kl. 15:30
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Du har roterende fis i kasketten hvis du rent faktisk tror, at firmaerne har tænkt sig at tilbagekalde folks ret til at se de BD-film de har købt.

Det kan kun fremtiden vise. Men muligheden eksisterer. Det kan du ikke løbe fra. Det er implementeret i afspillerne for dine penge, og det er der formentlig en grund til.

I øvrigt sagde folk formentlig det samme om Amazon Swindle før "content revocation" rent faktisk blev taget i brug...
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2009 kl. 16:12
JesperLund skrev:

Det er der givetvis nogle som ønsker, ellers ville producenterne ikke lave component udgange på Blu-Ray afspillerne. Ikke alle forbrugere udskifter deres TV ligeså tit som dig, og derfor vil der være mange TV uden HDMI indgang. I USA er der mange fladskærme uden HDMI ingang (eller med DVI uden HDCP).

mange bruger component, men det jeg skriver er en analog kopi og ikke en orginal blu-ray via component. Man får jo heller ikke den orginale lyd med ved en kopi.  
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2009 kl. 16:20

Du har roterende fis i kasketten hvis du rent faktisk tror, at firmaerne har tænkt sig at tilbagekalde folks ret til at se de BD-film de har købt.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2009 kl. 16:21
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Det kan kun fremtiden vise. Men muligheden eksisterer. Det kan du ikke løbe fra. Det er implementeret i afspillerne for dine penge, og det er der formentlig en grund til.

I øvrigt sagde folk formentlig det samme om Amazon Swindle før "content revocation" rent faktisk blev taget i brug...

Men hvad så med en afspiller uden netværk, hvordan skulle de kunne fjerne mulighed der. skulle den selv opdatere fra en ny film, så man ikke skulle sine gamle film.
den køber jeg alså ikke. Problemet med drm og køb af musik, hvis et firma går konkurs så kan man ikke hører sin musik. Det er sket.
Men hvis man har en orginal disk, og man ikke kan afspille den senere så er det jo slut med optisk medie.
Jeg skal da ikke afvise det på sigt, men så bliver det kun på nye film og man bliver oplyst om det.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2009 kl. 16:36

Men hvad så med en afspiller uden netværk, hvordan skulle de kunne fjerne mulighed der. skulle den selv opdatere fra en ny film, så man ikke skulle sine gamle film. den køber jeg alså ikke.

Det kræver ikke netværk. Hver gang du indsætter en ny disc i din afspiller, er der nogle blokeringslister som bliver opdateret. Der kan blokeres på flere niveauer, blandt andet titler og afspillere. Gamle versioner af software afspillere bliver blokeret på den måde, men det kan naturligvis bruges mere generelt. På et tidspunkt er der måske nogen som får den geniale ide at udstyre en region-B disc med en blokeringsliste for region-A titler. Det vil være et effektivt værn mod multi-region Blu-Ray afspillere.

Jeg skal da ikke afvise det på sigt, men så bliver det kun på nye film og man bliver oplyst om det.

Muligheden eksisterer i dag, så der er ikke noget "i fremtiden" her...

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu