|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Hvem er "man" i denne sammenhæng? |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Sålænge du husker at betale dine fakturaer til tiden, er der ingen ekstra udgifter. Ellers kommer du til at betale rente, typisk omkring 15%-20% p.a. Man kan ikke tilmelde fakturaen til PBS eller anden automatisk betaling; det samme gælder FDB's kort så vidt jeg kan se. Udover eventuelle renter fra dig tjener kortudsteder penge på at butikkerne betaler et par procent af transaktionen. Disse beløb er ikke så store i Danmark, når der er tale om et dansk udstedt kort (krav fra politikerne), men jeg kunne forestille mig at Kash kortet og FDB's kort ikke er dansk udstedt. Det er jeg dog ikke sikker på? Under alle omstændigheder kan man som kunde være ret ligeglad med det, og en butik som Axelmusic.com skal alligevel cleare betalingerne med en udenlandsk bank. Ellers støder de på PBS betingelserne om ingen forudbetaling. |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
CDon sælger ikke R1... |
||
|
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12366 |
![]() |
|
Og så er de i øvrigt pænt dyre, både med deres varer og forsendelsen...
Redigeret af Naiera - 21-August-2007 kl. 01:55 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Men man må nok gerne skrive emails på dansk (svensk?) til dem uden at IFPI/FDV-politiet kommer rendende. ![]() |
||
|
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12366 |
![]() |
|
Jeg skrev i øvrigt på dansk med en supporter fra Axelmusic.com i torsdags...
Redigeret af Naiera - 21-August-2007 kl. 09:45 |
||
![]() |
||
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
![]() |
|
Måske jeg misforstår dig, men jeg satser da stærkt på at kunne tilmelde de månedlige opkrævninger til PBS (gebyr 0,- for PBS opkrævning fremgår af FDB's prisliste).
FDB kortet er udstedt af EnterCard Danmark - dog skrives flere steder at udstederen er en filial af EnterCard Norge?! (f.eks. aftaleforhold). En ting jeg hæftede mig ved er, at der i prislisten optræder et 1,5% kurstillæg for brug i udlandet... det gælder vel så også nethandel med butikker der opkræver i fremmed valuta (eksempelvis Euro)!? /Lars |
||
Redaktør, recordere.dk
|
||
![]() |
||
ashdk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 688 |
![]() |
|
Laserdiskens movie world holder, den laver IKKE sådan en aftale, så går de hellere i retten. |
||
![]() |
||
Tarkin ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 08-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 939 |
![]() |
|
Visa dankort til kr. 175,- om året svarende til knap 50 øre om dagen eller 15,- om måneden... De penge er vist hurtigt tjent ind igen, med mindre du køber meget få film om året. Men i så flad kan det vel være bedøvende lige gyldigt... Jeg går stærkt ud fra, det er en principsag for dig. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ok, det havde jeg overset. Så er der ikke noget problem. Det er altså kun Kash som bruger denne strategi (sidst jeg checkede...).
Det er normalt med et tillæg, og det gælder alle non-DKK betalinger. Mine kort kører så vidt jeg ved med 1% for europæiske valutaer og 1.5% for andre, og jeg mener at et dansk udstedt Eurocard er 1.5%/2%. Og ja, det gælder også nethandel. Kortudsteder er et norsk selskab, jf. betingelserne (jeg er dog ikke 100% sikker på om dette kort kommer til at tælle som et dansk udstedt eller udenlandsk Mastercard i andre danske butikker) 1.1 Udsteder og aftalegrundlag EDIT: det må tælle som et dansk udstedet kort, da FDB skriver følgende i deres betingelser 2.5 Hvorfor tager nogle salgssteder et gebyr, når jeg betaler med kreditkort, mens andre ikke gør det? Mange salgssteder i udlandet opkræver gebyr, især i visse brancher. I Danmark er det kun lovligt for salgssteder at opkræve gebyr for brug af dansk udstedte internationale kreditkort, hvis der er tale om fjernsalg. Gebyret må maksimalt være på 0,75 % af transaktionsbeløbet. Redigeret af JesperLund - 21-August-2007 kl. 14:38 |
||
|
||
![]() |
||
johnny57 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 963 |
![]() |
|
Vedrørende Cdon ja de er måske dyrere lige når en skive udkommer , men priserne bliver ret hurtigt reduceret så hvis man lige kan klappe hesten så. Og så er de flinke til at smide om sig med rabatkoder så man ikke skal betale for forsendelse. jeg har købt en del af dem og er godt tilfreds, de har også et pænt udvalg, det er muligt de ikke har r1 som jeg ikke selv køber.
|
||
Med venlig Hilsen
Johnny |
||
![]() |
||
Cosmo79Kramer ![]() Bruger ![]() Oprettet: 31-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 64 |
![]() |
|
Azrael: Undersøg Danske Banks 24/7 konto. Der er ingen årlige gebyrer for kontoen og ingen årlige gebyrer for VDK, Amex eller MasterCard og mange andre fordele. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |