|
Slut på Squeezebox |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Ben beskriver det meget godt her - Logitech fatter ikke det produkt de købte, og deres marketingsafdelinge vil ikke sætte sig ind i det (skriver mheger et eller andet sted som svar på hvorfor den nye server ikke undersøtter Linux). |
|||
![]() |
|||
![]() |
|||
moli ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 53 |
||
-
Det er helt sikkert også noget der har spillet ind. Jeg har haft Squeezebox'e i en del år også må sige at det er blevet meget bedre, og ser ikke de store problemmer med SW'en mere.
|
|||
Morten L
HTPC: Antec Fusion / ASUS DVBviewer / Display: TH 37PX70 Squeezebox'es / Vortexbox |
|||
![]() |
|||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
||
Jeg har haft det i 5-6 år og det er meget begrænset hvad jeg har oplevet af fejl i den periode - det eneste jeg lige kan komme i tanke om er for nogle år siden, hvor sync mellem afspillerne kunne drille måske 1 ud af 20 gange... - det kunne være rigtigt interessant at vide hvor mange "softwarefejl" som rent faktisk har været netværksfejl! (Det største problem ved produktet er at det benytter sig af eksisterende netværk) |
|||
![]() |
|||
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
||
Jeg kan ihvertfald bekræfte at mine problemer, som var ved at få mig til at kyle min SB Duet ud, alle skyldtes netværksproblemer og ikke Squeezeboxene.
Jeg havde besluttet mig for at bruge en nyindkøbt laptop med Windows Vista som server. Problemet var bare at der var problemer mellem Vista og min gamle (pre vista) router. Det tog lang tid at finde kilden til problemet. Men da jeg endelig fik opgraderet firmware i router spillede det fint. Siden er jeg skiftet til Windows 7, bruger WOL (wake on lan) og har tilkøbt både 1 SB Classic, 2 SB Booms og 2 SB Radioer - er meget glad for mit "whole house intertainment system". ![]() |
|||
![]() |
|||
Ukke ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1559 |
||
Jeg ejer selv en SB v3 (Classic), og har haft den i snart 6-7år. Den har virket upåklageligt i hele perioden, og de få gange der har været problemer, har det skyldtes netværket.
Jeg er enig i, at der er rigtig mange indstillingsmuligheder, og mange af dem er tilmed ret nørdet. Jeg er også enig i, at produktet kan skabe en frustrerende brugeroplevelse, hvis man ikke kan få det til at spille sammen med ens netværk. Her er Slim Devices forum et rigtigt godt redskab. Jeg kan dog sagtens forstå, hvis "almindelige" konsumenter ikke vil rode rundt med disse indstillinger og finde fejlkilder. Det er jo også derfor SONOS har kæmpe succes - det virker out of the box, skaber sit eget netværk og gør det således til en leg at tilføje ekstra enheder i form af zone players og højtalere. SONOS' løsning er dyrere og ikke ligeså fleksibel som Logitechs Squeezebox, men forbrugerne vil gerne betale ekstra for en enkel, simpel og hurtig løsning. Jeg plejer at sammenligne SONOS med Apples iPhone: Den er simpel, flydende brugeroplevelse uden mange hiccups, det virker bare (stabil), men har en del begrænsninger/restriktioner for forbrugeren, når det kommer til tilpasning af menuer, plug-in m.m... Med det sagt, så forstår jeg egentlig godt Logitechs valg, og de kunne sagtens have valgt at slukke lyset for hele projektet i udgangen af 2012, hvis de virkelig ville. Hele økosystemet er uddateret, og med Airplay Direct åndende i nakken, er det klogt at stoppe det i tide og tænke i andre baner. Bevares, Touch havde glimtvise momenter af genialitet, men stadig ikke helt up-to-date med konkurrenten. Jeg må også indrømme at et skifte til SONOS eller gå i hånd med AirPlay har ofte været i mine tanker. Det fortæller også bare, at når man har overstået studierne, skal passe sit job og sin familie samt venner og hobby, så er der altså ikke meget tid til at nørde rundt med netværksindstillinger, dropouts og en tung interface. Det bliver spændende at se hvad Logitech og SONOS har i ærmet efter at Apple har bragt AirPlay Direct på banen.
|
|||
![]() |
|||
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
||
Jeg vil ikke kunne leve med Sonos-enhederne, da der ikke er nogen betjening på enheden - man skal tilsyneladende have fat i en smartphone eller deres remote til 2.600kr. Vi har SB i 6 steder i huset. 6 * 2.600
![]() Jeg elsker mine preset-knapper på Boom's og Radio'er.
|
|||
![]() |
|||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
||
SB er et lidt nørdet produkt da det kræver en server (sammenlignet med SONOS). Jeg undrede mig over at da Elgiganten i sin tid begyndte at sælge både Duet og Radio at der intet stod om dette i deres annoncer. Så gad vide om Hr. og Fru. DK har købt en SB Radio i den tro at det var en alm. internet radio til DAB......
![]() |
|||
![]() |
|||
![]() |
|||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9461 |
||
|
|||
![]() |
|||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9461 |
||
De fleste har jo en smartphone, tablet, iPod eller pc I forvejen. Så dit 6*2600 er vist yderst teoretisk. |
|||
![]() |
|||
||
Jeg har af gode grunde ikke været i realitetsforhandlinger med Hifiklubben om Sonos. Antog at priserne på deres hjemmeside holder, der står en remote til 2.600 kr. Hifiklubben er vist ikke kendt for at yde store rabatter. Jeg bryder mig ikke om at bruge smartphone ell. lign som fjernbetjening, da der er forbundet en del ulemper med det. Kan godt forstå hvis Sonos-brugere gør det i stor stil - med de priser der er på en simpel remote er der jo næsten ingen vej uden om. Jeg kan også fjerstyre mit TV med en App - men bruger det ALDRIG, det er meget nemmere med alm. remote med dedikerede knapper.
|
|||
![]() |
|||
||
Et tv fra en app er en helt anden problemstilling, her er en app ikke særlig brugbar. |
|||
![]() |
|||
||
Mon ikke det også hang sammen med pris/salgstal? Jeg kan nu sagtens se ulemper ved smartphone: 1. find den, ligger sandsynligvis til opladning eller børnene sidder med den (vrist den evt. fri af dine børn) 3. tryk på powerknap 4. indtast kode (pga. firmasikkerhed) 5. start musik app 6. find ønsket funktion og vælg den. Hvorfor er det så meget anderledes at se TV end at lytte til musik? ift. om en app er genial eller upraktisk?
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |