|
Slut på Squeezebox |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Man kan principielt også bruge en iPod Touch eller en billig Android tablet/telefon, og lade den være en dedikeret remote. Så slår du koden fra, og lader app'en være åben hele tiden. Så skal du kun vente på at den reagerer, hvilket du også skal på originalen, og funktionaliteten i app'en er bedre end på original remote'n (groteskt nok). Det er nok hér den virkelige årsag ligger: En original remote til 2600,-, eller en dedikeret iPod Touch til 1800,- hvor både hardware og funktionalitet er væsentligt lækrere? Det er vist et nemt valg.
|
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Jeg er i praksis enig, men jeg vil også påstå at det udelukkende skyldes at ingen har lavet en ordentlig løsning endnu. Langt de fleste apps flytter bare knapper fra fjernbetjeningen over i app'en, og det er ubrugeligt. Jeg fatter virkelig ikke hvorfor der ikke er nogen der laver en app-styring til et TV, hvor hele menu-strukturen og TV-guiden ligger på tablet'en, mens selve indholdet vises på tv'et. Hvis du går ind i control-app'en på et tv i dag, og vælger TV guide'n, så får du (på dem jeg har prøvet i hvert fald) en tv-guide frem - på tv'et. Det er jo direkte dumt. Det er da fuldstændigt oplagt at programmet bare skal køre ufortrødent videre på skærmen, mens man surfer i tv-guiden på tablet'en. Dét ville være intelligent brug af en touch-baseret "fjernbetjening", hvis man bare flytter knapper fra originalen ind i en app på et touch-display, så er jeg helt enig i at det bliver ringere.
|
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9461 |
Otto korrekt.
Eller opgradere til en tablet hvor app er væsentligt bedre end telefon/iPod/original app. Eller til folk som er glade for deres laptop, du var en gui identisk til tablet app en. |
|
![]() |
|
Muele ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 747 |
Nu skulle det jo ikke gerne ende med et Sonos/SB battle:)
Men der er INTET, jeg gentager INTET* der slår fysiske knapper på et apparat eller en IR/RF remote til at vælge favorit-radiostationer, volumen, skip forward osv. Lille Aksel vil høre Ramasjang Radio. Han trykker på preset 4. Det er for lavt. Han skruer op på drejeknappen. Far vil høre seneste radioavis fra P1 eller P4 inden han står op. Han trykker søvndrukkent på preset 2. Jep, smartphone-apps er smarte til mere avanceret betjening. Det vill jeg nødigt undvære. Men til simple handlinger, er det bare ikke den optimale løsning. Iøvrigt enig i betragtningerne omkring tv-kontrol-apps. De apps jeg har set har også mest haft karakter af gimmeck, mere end noget der havde nogen særlig brugsværdi. *På nær tanke aflæsning og muligvis stemmestyring. |
|
![]() |
|
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
Jeg er nu glad for en fysisk fjernbetjening til TV, bruger i aldrig det at i kan mærke knapperne, fysiske form og overflade?
Jeg kan betjene TV'et helt uden at kigge på fjernbetjeningen. Det kan man ikke på en glasskærm med ikoner. For at vende bare en smule tilbge til topic, så er jeg glad for knapperne på min bedside SB Radio, hvor en preset-knapper f.eks. er sat op til mine favorit internetstationer samt "Seneste Radioavis" og en anden fysisk knap er sat op til at aktivere "Sleep"-funktion - det hele betjenes på enheden med lukkede øjne, uden remote (fysisk eller app) ![]() Har skam app's til mine Squeezeboxe, men bruger dem sjældent, foretrækker ofte de andre betjeningsmuligheder.
|
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9461 |
De fysiske knapper på radioen er især gode når man benytter den som vækkeur.
Mener iøvrigt også at de fysiske knapper virker på sonos ved telefon/iPod. |
|
![]() |
|
kloppern ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2010 Sted: Hinnerup Status: Offline Point: 133 |
Øvøv. Har en touch som jeg generelt er rigtig glad for, og som generelt kører upåklagelig.
Jeg har dog haft en voldsom masse problemer med Spotify. Ofte har jeg mistet adgangen til mit lokale bibliotek når jeg brugte Spotify eller omvendt. Det er heldigvis løst med Triodes plugin. Ofte oplever jeg at mine spillelister er forkerte (altså i Spotify), så når jeg vælger et nummer, begynder afspilningen af et andet. Jeg har haft fat i både Logitech og Spotify, og de mener begge at problemet ligger hos den anden. Øvøv, jeg havde da håbet på et fix i en software opdatering, men den kommer så nok ikke. Men jojo, bestemt en fin afspiller til få penge og diverse plugins og tweaks er virkelig et godt argument. P.s. Vil gerne tilslutte mig koret der hylder Ipeng remoten, den er mildest talt fremragende! |
|
![]() |
|
l_rix ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 96 |
Jeg synes det er øv.. Men der må jo komme nogle og lave noget "pirat" sofware til den. Og med hensyn til fjernbetjening så køb dog en Logitech harmony det har jeg selv og det virker 112% ;)
|
|
![]() |
|
audiogon ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 23-Februar-2010 Status: Offline Point: 395 |
Har lige læst at der kan bruges en femcifret kode på Onkyo remote, og det er fra JVC DVD kode.
Jeg mangler selv at prøve, men damen ser sgu tv nu.... |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Kan godt huske at der var noget med at JVC remote kunne enables til at styre Squeezebox Classic - der er sikkert en spøjs historie bag den kompatibilitet :-)
|
|
![]() |
|
dannemand ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-Juli-2008 Sted: 8000 Status: Offline Point: 212 |
Jeg fik i weekenden opdateret til Smart Radio og er godt tilfreds. Det er super simpelt og passer udmærket til vores behov. Jeg har haft det til at spille fint sammen squeezebox duet, men forstår godt beslutningen om at gøre det lettere at anvende. Et bravo herfra.
|
|
![]() |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |