|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
GrillBiller ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 146 |
![]() |
Slutningen af format krigen? alt for tidlig at dømme nu... Tilgengæld.. hvis vi kigger på den stat som Axelmusic.com har over "Format War" så ligger HD DVD foran på trods af at film udvalget er lidt større på Blu ray: --- Og for 14 dages tid siden, så det sådanne ud: BLU-RAY............HD-DVD
Resultatet er kun over axelmusic.com egen salg. |
|
![]() |
|
Mike S. ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2909 |
![]() |
Blockbuster fortsætter med HD-DVD i deres 250 butikker ja men de har 5192 butikker i US. (They currently have 5192 stores across the U.S. International stores...)
Hvis du ser på kilden til nyheden (http://www.forbes.com/feeds/ap/2007/07/25/ap3952696.html): "Target does not sell high-def DVD players in its stores, although it does sell a Toshiba HD DVD player for $299 on its Web site." Så de har fravalgt hardware salg af HD-DVD i butikkerne, på nær Microsoft HD-DVD addon til xbox. Det er da en ret vigtig ting. Sådan læser jeg det. BJ's kæden har fravalgt HD-DVD i deres 170 butikker: http://www.maxconsole.net/?mode=news&newsid=19301 Det samme gør sig gældende for Woolworths: http://www.maxconsole.net/?mode=news&newsid=19269 Det er fjollet at bruge nogle websites salgstal for hvor godt et format klarer sig f.eks. vinder Blu-ray på dvd-empire: http://www.dvdempire.com/Content/Features/hidef_wars.asp?vie w=1 Se evt. også http://www.eproductwars.com/dvd - som nok er det tætteste på en STOR online butik og salgstal. Men det sjove er næsten alle artiklerne skriver at hverken HD-DVD eller Blu-ray sælger særlig godt. |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12336 |
![]() |
Ja, men du skriver som om at han ville kunne bruge sine gamle Xbox-spil på en eventuel Xbox 360; chancerne for at alle, eller sågar noget der ligner halvdelen, af hans spil skulle virke, er lille. Redigeret af Naiera - 29-Juli-2007 kl. 19:47 |
|
![]() |
|
Bruce ![]() Redaktionen ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 09-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 558 |
![]() |
En decideret vinder kan først udpeges, når ét format har alle filmstudier bag sig. Da Universal er det eneste studie, som udgiver film eksklusivt til HD-DVD, koncentrerer opmærksomheden sig her. |
|
![]() |
|
Flemmings ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 137 |
![]() |
Jeg skal nok ud at investere i en HD-afspiller indenfor 6 - 9 måneder. Mine overvejelser er følgende:
Teknisk BD siges at være foran teknisk - der kan lagres mere (67%) end på en HD-DVD. Men hvad er forskellen værd, når blot en skive kan indeholde en film + ekstramaterialer i bedste kvalitet? Hvis det rigtigt skal batte at tale om kapacitetsforskel, så skal vi op på endnu større faktorer (minimum gange 10). Og så er der måske andre potentielle vindere af kapløbet, f.eks. HVD. Kommercielt Lige nu og her er almindelig DVD den store vinder. Salget af BD og HD-DVD udgør tilsammen kun en brøkdel af SD DVD salget. Hvorfor? Fordi Hr. og Fru Danmark - og Hr. og Fru resten af verden - ikke kan se den store forskel - bortset fra på prisen. Entusiasterne kan selvfølgelig, men de er ikke nok til at kåre en vinder. Derfor tror jeg, at en evt. vinder af krigen, er den af de to lejre, som først får afspillerne ned i et allemands prisleje, som ligger et sted i nærheden eller under 1000 kr. for en afspiller. Og film må ikke koste mere end almindelige DVD'er. For mit eget vedkommende venter jeg på, at en afspiller med de samme kvaliteter som Toshiba's XE1 - med en fænomenal upscaling af alminelige DVD'er - kommer ned i nærheden af de 3000 kr, så griber jeg nok til - uanset format. Jeg har jo masser af DVD'er, som jeg fortsat gerne vil kunne nyde. Og hvis en film ikke fås i min afspillers HD-format, kan jeg så til nød købe den på DVD og få den kvalitets-upscalet. MVH Flemming |
|
![]() |
|
mortenkn ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 30-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 323 |
![]() |
Hej Flemming!
Det er svært at sige hvem der vinder format-krigen, om nogen. Men heldigvis har DVD, BluRay og HD-DVD den samme størrelse, så du skal nok kunne afspille dine film i fremtiden også. Derfor: Vælg den afspiller der tiltaler dig mest, og kig også på hvilke film du bedst kan lide (om de er tilgængelige på formatet). Nogle tidlige BluRay benyttede MPEG2 kompression, så pladsen bliver ikke altid udnyttet optimalt |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12336 |
![]() |
Filmene skal nok komme længere ned i pris. Da vi først så Blu-ray på hylderne her i landet kostede de alle 300,-, på nær Eragon der stod i 250,-. Nu kan man få enkelte til så lidt som 200,-, og mange til 250,- i butikker som Stereo Studio og TP. Og ligeså billigt ved visse netbutikker, selvfølgelig.
Man skal jo huske på at de første DVD'er, for noget der ligner ti år siden, stod i 280,-! Tendensen er allerede set ved HD DVD og Blu-ray, så man kan roligt regne med at de inden længe er nede omkring de 200,- vi kender fra DVD'er. Det er jo i øvrigt også en ny ting, indenfor de sidste par år, at der sågar er en smule priskrig, offline-butikkerne imellem, på DVD-film. For ikke mange år siden var det ikke til at opdrive en dansk udgivelse til under 200,- med mindre man gik på nettet. Det kan så tænkes at DVD'er ryger ned på 150,- når de nye formater ligger lige omkring 200,-, men der ér jo også en forskel i hvad man får ud af skiverne! |
|
![]() |
|
![]() |
Der er ikke brug for mere kapacitet end hvad HD DVD og Blu-ray kan klare. Sidstnævnte især, selvfølgelig, men så er det heller ikke dyrere at levere en ekstra skive med, eventuelt med kun ét lag, hvis der skal være meget HD-ekstramateriale med. Hvis man skulle have voldsomt meget kapacitet mere end hvad de nuværende formater kan klare, skulle det være fordi man ville have højere opløsning. Det er dog slet ikke nødvendigt, da 1080p er lavet til MEGET store billeder. Det er i øvrigt den opløsning digitale film vises med i biografen, selvom kilden der selvfølgelig ikke er HD DVD eller Blu-ray. Men det siger en del om hvad kan man opnå med den opløsning. |
|
![]() |
|
![]() |
Upscaling er fint, men hvis det skal være noget der virkelig batter, med hensyn til at få max performance ud af en DVD i forhold til en HD-udgave man ikke kan se, så skal der nok en ekstern scaler til. Og det koster knaster. Jeg synes du burde se om en af multiformat-afspillerne ikke bliver til at betale inden alt for længe, hvis ikke du er villig til at købe f.eks. en PS3 og en HD-E1, og dermed kunne se begge formater. Det har jeg gjort, og det synes jeg er en rigtig god løsning. |
|
![]() |
|
Ebolaebola ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 239 |
![]() |
Ja! Da jeg begyndte at købe dvder i Laserdisken for syv år siden, måtte jeg tit slippe 299,- for en film. Det var rockerdyrt! |
|
![]() |
|
Kenzo85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2943 |
![]() |
Ja og dengang var pengene mere værd, så i forhold til nu er BD/HD-dvd'rne billigere end dengang Dvd kom ud, plus at afspillere også er meget billigere. Da DVD udkom gik der først et par år før at afspillerne var på den gode side af 4000kr. så jeg vil da sige at man bare skal se at komme igang med de nye formater, hvis man har lidt overskud på kontoen. |
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
En interessant ting i den forbindelse er også kvaliteten af afspillerne. Jeg husker at DVD-markedet for alvor tog fart, da de første discount-afspillere kom på markedet til 1999,-. Da var der tale om utroligt ringe afspillere, hvad såvel billedkvalitet som konstruktionskvalitet og holdbarhed angår. Nogenlunde samme niveau som man får i en Harald Nyborg-afspiller til 299,- i dag. En Toshiba HD-E1, eller en kommende afløser, vil om ikke ret længe kunne fås til dén pris, og der vil være tale om en afspiller der kvalitetsmæssigt ligger _langt_ over de tidlige discount-DVD'er. Kort sagt, jeg er helt enig i at HD-DVD ikke bare er billigere end da DVD kom frem, men det er _kvalitets-produkter_ der fås billigt. Selve udgivelserne starter også på et langt højere generelt niveau i forhold til mediernes tekniske muligheder, især HD-DVD. DVD startede med et væld af 4:3 udgivelser med 2.0 lyd. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |