recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Smadrer Microsoft miljøet med krav til Windows 11?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Smadrer Microsoft miljøet med krav til Windows 11?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2023 kl. 21:15
Og om to år er der millioner af velfungerende PC'er, der ryger på lossepladsen
Antallet af hackede PC'er stiger dramatisk, fordi mange ikke har råd til en ny PC med sikkerhedsopdateringer eller teknisk viden til at omgå krav

Redigeret af jake51 - 12-August-2023 kl. 21:17
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Point: 6247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2023 kl. 21:19

[/QUOTE]
Ååååh gud, Microsoft smadrer miljøet……..

Lang, langt de fleste computere der ikke kan opgraderes til Windows 11 er alligevel døde til den tid.
Mange kan opgraderes efter Update af bios og lignende.

Klaus
[/QUOTE]

Det er præcis den holdning, der bekymrer mig
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4051
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2023 kl. 21:32
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Android til computer?!?! Der lærte jeg også noget nyt i dag!!!Big smile

Hej.

Hvor mange Android til PC tror i Google kunne sælge, hvis de gjorde muligt at installere den, med bare et klik?

Her er et link til: 'Top Android Emulators to Run and Test Android Apps on Linux'

Hilsen Carsten.

ingen. Og der er heller ingen grund til det. Da ChromeOS på Chromebook klare sagerne meget bedre. Da det er et desktop miljø og hvis man har en med touchskærm så kan man bruge Android apps uden problemer. Og ChromeOS er bare et fedt OS
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2009
Point: 1026
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2023 kl. 23:38
Ifølge Microsoft var der knap 1,6 milliarder Windows-computere i drift primo 2023. 

Ifølge Statcounter har Windows 7 (support stoppet endeligt i januar 2020)  stadig en markedsandel på 3,7 %, hvilket så skulle svare til lige godt 59 millioner Win 7 pc'er i drift. 

Omkring fem millioner PC-brugere holder sågar stædigt fast i Windows 98, selv om supporten ophørte for 17 år siden. 

En hel del systemer i Pentagon sprang i øvrigt både Windows 7 og Windows 8 over og gik først endeligt fuldt over til Windows 10 i 2017.

Så det er åbenbart ikke alle, der kører deres trofaste PC'er på lossepladsen, bare fordi MS siger de skal.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2023 kl. 23:41
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Og om to år er der millioner af velfungerende PC'er, der ryger på lossepladsen
Antallet af hackede PC'er stiger dramatisk, fordi mange ikke har råd til en ny PC med sikkerhedsopdateringer eller teknisk viden til at omgå krav

Hvor mange computere tror du at der er derude med Windows xp som ikke er røget på lossepladsen?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2023 kl. 09:38
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvor mange computere tror du at der er derude med Windows xp som ikke er røget på lossepladsen?
[/QUOTE]

Statcounter siger 0.33% eller ca. 5.3 miollioner PC'er. Og stscounter tæller kun aktiviteten online, så er der alle dem der stadigt benyttes men ikke er online.

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2023 kl. 10:16
Jeg kommer qua mit arbejde rundt i en masse produktionsvirksomheder.
Der er meget udstyr der kører xp og Windows 7, langt de fleste af dem har ingen forbindelse til internet.
Jer ser til gengæld stort set aldrig nogen der kører Vista eller Windows 8.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2017
Sted: Nordjylland
Point: 2240
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2023 kl. 10:38
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Jeg kommer qua mit arbejde rundt i en masse produktionsvirksomheder.
Der er meget udstyr der kører xp og Windows 7, langt de fleste af dem har ingen forbindelse til internet.
Jer ser til gengæld stort set aldrig nogen der kører Vista eller Windows 8.

Klaus

Da Windows 8.1 var understøttet med opdateringer, brugte jeg det da. Ingen bøvl med det styresystem. Brugte det både på arbejde og hjemme. Til lidt Word og billeder, var det nu udmærket.

På arbejdet, blev en gammel XP-spand - en Lenovo - husker ikke lige modelnummeret - opgraderet til Windows 8.1 vha. en Windows-CD, jeg havde i overskud uden problemer. Den tog også fint alle opdateringer.

Nu er der en - også Lenovo bærbar, med Windows 10 på. På roterende harddisk, så lidt langsom i det. Men OK til billeder og Word.

TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5300
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2023 kl. 21:22
Har ikke selv prøvet at installere/Upgrade til Win 11 på gammel PC ikke supported hardware endnu, men det skulle være muligt. Wink
En vejledning med enten en  ren install og en Upgrade install:

Det skal da prøves på et tidspunkt. Smile

Redigeret af JørgenT - 13-August-2023 kl. 21:23
Mvh. JørgenT
Til top
Grnkjr0 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-Marts-2021
Sted: Hanstholm
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grnkjr0 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2023 kl. 17:43

Min gamle mor på 75 år - har Windows 95 på sin bærbar fra Dell - og nægter at opgradere til nyt styresystem. Hun købte den fra ny i sidste årtusinde, og fordi hun har fyldt den op med billeder fra sit kamera, tager det mellem 10-15 min for den at starte op og være funktionsdygtig. Hun er ligeglad og laver bare noget andet imens. Hun har dog en Iphone hun bruger til daglig mails og sociale tjenester.

Hun kan stadig gå online på sin bærbar og gør det også engang imellem. Har prøvet at advare hende, at Windows 95 ikke bliver opdateret og at der er en risiko ved at gå online med hendes bærbar.

Nogle mennesker elsker altså bare det styresystem de kender..Ermm

Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4716
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2023 kl. 17:53
Hej.

Jeg ville foreslå hende, at du fik lov til at tage en sikkerhedskopi af hendes billeder?

Hilsen Carsten.

Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2017
Sted: Nordjylland
Point: 2240
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2023 kl. 18:23
uanset styresystem... Bliver en computer godt nok langsom af at man gemmer billeder på den? Jeg har ca. 25 GB på min Windows 10-computer, og mærker ikke, at den bliver langsom.
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu