|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Sir_Golf_Alot ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 20-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 251 |
![]() Sendt: 30-August-2009 kl. 18:01 |
Hej På min Denon AVR-1306, kan jeg sætte mine fronter til small eller large. Er dog lidt i tvivl om hvad jeg skal vælge. Min "brugs-situation" / setup: Mine fronter er Dali Lektor II (Frekvensgang (-3dB): 49-27.000 Hz) Musik lytning 50 % Vil Large med deling ved 60Hz, være "for hårdt" for mine fronter? JH |
|
Panasonic TX-P42G10E
Denon AVR-1306 Panasonic DMP-BD35 Yousee HD box Dac Magic Dali lektor 2 Dali Concept Dali Sub Jamo Center Hitachi HDD |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40551 |
![]() |
Normalt er det sådan når man har SW, så skal det være Small. Derved kommer der LF til SWen, ved Large vil LF komme til de øvrige højttalere. Dine Dali går ikke så langt ned som en SW kan, så ved Large vil du få mere LF til dem end de kan gengive. Alt under de 50 Hz skal ledes til SWen. |
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
prøv dig frem, men ummidelbart vil jeg mene du aflaster din receiver mere end dine højtalere ved at sætte alle højtalere til small. Men jeg ville nok overveje en crossover omkring de 80hz. Med indstilling vælg dig et godt stykke musik med nogle gode bass beats også gælder det om at få subben til at spille nogenlunde harmonisk med dine fronter ved stereo, så skulle du gerne have et fornuftigt udgangspunkt til surround.... du vil nok opleve at nogle film har du mere lyst til lige at give din sub lidt mere end andre. Hvis du har auto tænd/sluk på din sub vil jeg foreslå du sætter din receiversubvolumen på feks +3 eller 4 db også justere volumen ind direkte ind på subben (hvis den er aktiv) du opnår derved at selv ved relativ lavt volumen så tænder din sub lidt tidligere end hvis du feks har valgt 0db på udgangspunkt på subvolumen. |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40551 |
![]() |
Her er noget til hjælp for korrekt opsætning: http://www.frequence.dk/sites/toner.htm |
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |