recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Smalle gulv højttaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Smalle gulv højttaler

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2016 kl. 09:54
Oprindeligt skrevet af Hugo27th Hugo27th skrev:

Hejsa nu faldt jeg lige over disse? nogle der har noget at sige om disse

https://www.komplett.dk/product/771588/tv-hifi/hoejttalere/gulvhoejttaler/klipsch-rf-82-ii-sort1-par#




De er meget store. Det får du ikke lov til ;-)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2016 kl. 10:14
Meget store?
De er små og smarte i forhold til et sæt kleinhorns ;-)

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Totoronto Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Maj-2006
Sted: Midt-jylland
Status: Offline
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Totoronto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2016 kl. 12:20
Højttalere der mases ind i et hjørne lyder ikke godt, og basrefleksport på bagsiden op imod en væg fungerer heller ikke.
Et par mindre 2-vejs højttalere der evt. er konstrueret til vægplacering + en subwoofer er en bedre mulighed.
Har du prøvet at sammenligne lyden på dine nuværende højttalere, når de er fritstående contra presset op i et hjørne?
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2017 kl. 13:16
skrevet PB
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2017 kl. 13:43
Rega højtalere. De er skabt til placering tæt på væg. De er også meget smalle. og så har de en rigtig god egenskab - de spiller musik :-)
Til top
AndreasP Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Juli-2013
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AndreasP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2017 kl. 19:35
Der er også Monitor Audio Radius 270. https://tapeconnection.dk/product/monitor-audio-radius-270-4401/

De spiller fremragende.

De har for nyligt været på bud ved Tape Connection til 5000 kr.

Til top
Mikmak1969 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-September-2013
Sted: Aarhus, Danmark
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikmak1969 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2017 kl. 06:37
Der er mange fremragende og smalle højtalere og alt efter hvad man har af økonomi, system man ønsker og hvilken lyd som man kan lide så er der også forskellige muligheder. Jeg er en "farisær" der er gået den trådløse vej i forbindelse med lyd her i huset. Som udgangspunkt var jeg skeptisk og ville ikke ofre alt for mange penge på projektet men valgte for et års tid siden at betragte det som et forsøg. Jeg må dog indrømme at min fordom blev gjort til skamme, da jeg overgav mig og investerede i et sæt Audio pro 20 ( de hedder et eller andet udover "20", men jeg husker ikke hvad og det står ikke på dem). De fås i sorte og hvide, og spiller efter min mening fremragende til prisen - Jeg er i alle tilfælde gået hen og er blevet glad for dem. Indrømmet til prisen, omkring 5200 kr sættes, så er der sikkert andre mærker og modeller som lydmæssigt godt kan hamle op med dem, hvis man er typen som LYTTER til musik. Men er man som jeg typen der med tiden mere HØRER musik, så er jeg sikker på at de fleste vil gå hen og blive gangske overrasket over deres formåen. De har en indbygget forstærker på 60 watt. Dette lyder ikke af meget, men de kan nemt spille en ganske almindelig stue på 40 kvm op og så samtidig lyde overbevisende til stort set alle genre, dog synes jeg at de fungere bedst til rytmisk musik d.v.s pop, rock, tecno, dance og den slags - Men er man til klassisk musik så bør man nok se sig om efter et andet produkt. Kan man leve med at en anden KABLET højtalere til samme pris muligvis lyder en my bedre, men i stedet for synes at det er en stor fordel at man kan afspille ens musik fra alle tyder af BT afspillere frem for at leve i et kabel helvede, så er disse højtalere så absolut et godt bud. 
Til top
Totoronto Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Maj-2006
Sted: Midt-jylland
Status: Offline
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Totoronto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2017 kl. 13:45
Overhovedet ikke så smalle som du efterlyser, men konstrueret til væg/hjørne placering.
http://www.troelsgravesen.dk/8008-CORNER.htm





Til top
Hugo27th Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2014
Sted: 3700
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hugo27th Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2017 kl. 10:06
Hejsa 
 så fik jeg teste nogle tynde gulv højtaler og det duer ikke udseende mæssigt:-(

så jeg skal bruge nogle højtaler der kan hænge på væggen (recieveren onkyo 656)


Til top
Hugo27th Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2014
Sted: 3700
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hugo27th Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2017 kl. 10:53
ser simpelthen dumt ud og lyder ikke godt da den ene højtaler kommer til at stå lidt bag en hjørne sofa
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu