Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Shiva
Guld medlem
Oprettet: 27-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 803
|
Sendt: 31-Juli-2009 kl. 11:38 |
At betragtningsvinklen er en af LCD'ens svagheder, er vel ikke noget nyt?
|
Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
|
 |
T-Ras
Super bruger
Oprettet: 25-November-2008
Point: 334
|
Sendt: 31-Juli-2009 kl. 11:57 |
Betragtningsvinklerne bliver ikke anderledes af, at man skifter til LED belysning. Belysningen har ikke nogen indflydelse på dette overhovedet. Samsung her derimod samtidigt skiftet selve LCD-panelet til et andet, så hvis du ser forskelle mellem eks. A866 og B7000, så er dét den primære årsag.
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 31-Juli-2009 kl. 11:57 |
50" og under 4 cm. en samsung ps50b855 er 2.9 cm ifølge spec og har ingen problemer med betragtningsvinklen som lcd/led. Som jeg synes bliver et større problem jo større en skærm er. så hvis man nyder fin billedekvalitet og gerne vil have Smalt design, så kan man ikke komme uden om den.
husk en 855 står ikke særlig godt fra start, men det er der jo en masse andre tv som heller ikke gør.
|
 |
Flemming Larsen
Platin medlem
Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24817
|
Sendt: 31-Juli-2009 kl. 12:44 |
rhsin skrev:
flemming larsen skrev:
Det er noget nær det eneste jeg ikke har, et kamera.
Men fra væg til kant er der 4,9cm.
|
nåmen så må du jo lave en tegning 
|
Uh ha da. Jeg kan ikke engang tegne en tændstiksmand. Så det ville se meget sjovt ud.
|
Mvh Flemming Larsen
|
 |
Flemming Larsen
Platin medlem
|
Sendt: 31-Juli-2009 kl. 12:59 |
Shiva skrev:
At betragtningsvinklen er en af LCD'ens svagheder, er vel ikke noget nyt? |
Næ, men hvor tit sidder man helt ude i en af siderne. For det meste forsøger man jo at sidde foran sin skærm.
|
Mvh Flemming Larsen
|
 |
Shiva
Guld medlem
Oprettet: 27-Maj-2008
Point: 803
|
Sendt: 31-Juli-2009 kl. 13:33 |
flemming larsen skrev:
Shiva skrev:
Næ, men hvor tit sidder man helt ude i en af siderne. For det meste forsøger man jo at sidde foran sin skærm.
|
Ja det har du ret i...jeg gør i hvert fald ikke. Men det er da absolut muligt at sætte sig lidt forskudt for min Sony uden at rød lige pludseligt bliver orange og alt muligt. Gad vide om det bare er denne model, der er helt ude i hampen. Det lyder helt vildt.
|
Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
|
 |
Flemming Larsen
Platin medlem
|
Sendt: 31-Juli-2009 kl. 14:03 |
Shiva skrev:
flemming larsen skrev:
Shiva skrev:
|
Ja det har du ret i...jeg gør i hvert fald ikke. Men det er da absolut muligt at sætte sig lidt forskudt for min Sony uden at rød lige pludseligt bliver orange og alt muligt. Gad vide om det bare er denne model, der er helt ude i hampen. Det lyder helt vildt.
|
Jeg har bestemt ikke de problemer på mit u7070. Det må være en mandags model.
|
Mvh Flemming Larsen
|
 |
humperdink
Super bruger
Oprettet: 10-Juli-2004
Point: 377
|
Sendt: 31-Juli-2009 kl. 15:56 |
flemming larsen skrev:
Shiva skrev:
flemming larsen skrev:
Shiva skrev:
|
|
Jeg har bestemt ikke de problemer på mit u7070. Det må være en mandags model.
|
At betragtningsvinkler er et problem på LCD er ikke noget nyt, men Rasmus Larsens test på flatpanels.dk af skærmen indikerer at betragtningsvinkler skulle være forbedret på denne model ... det er de IKKE! Jeg ønsker bare at slå et slag for betragtningsvinkler (ikke Plasma vs. LCD teknologi) --- jeg kunne på ingen måde leve med de billeder der leveres "off center" på modellen ... de er MEGET ringe. Hvis man har en almindelig indrettet stue med et pladser som ikke er indenfor 20 grader af center (både vertikal og horisontal) er dette TV ikke brugbart, hvis man ønsker at opleve den samme film fra alle placeringer.
MEN hvor er det svært at "bevise" sådanne påstande når vi ikke kigger på samme TV - og hvis ikke "folk" kan se det selv - ja så er de jo sikkert lykkelige og godt tilfredse med deres TV - og fred være med det, JEG kan ikke leve med grå og udvaskede billeder så snart man ikke sidder lige dead center. At der skulle være tale om en mandagsmodel er næppe sandsynligt - med mindre man synes at alle LCD TV er mandagsmodeller .
Samtidig vil jeg sige at det er utrolig vanskeligt at se disse fænomener i butiksudstillinger, hvor TV'ene står i dynamisk indstilling og bliver badet i neonlys. Samtidig kører der ofte nogle billeder på TV'ene som netop ikke afslører disse begrænsninger.
Det kan lyde som om jeg er fanatisk plasma tilhænger, MEN jeg har faktisk været spændt på disse nye LED TV fra Samsung, men jeg må desværre konstatere at de ikke er noget for mig. Plasma leverer stadig den bedste og mest harmoniske TV/FILM oplevelse. Til gengæld fungerer LED TV'et glimrende som spilskærm for min PS3.
Prismæssigt er det også svært at få øje på hvorfor man skulle vælge disse LED TV. Et UE32B7070 koster kr. 10.500-12.500 i følge pricerunner.dk ... et Panasonic TX-P42V10E koster fra kr. 12.100,- ifølge samme prisguide. Den er dog ikke så flad som Samsung'en - men er 10" større og er et VÆSENTLIGT bedre TV.
|
 |
Flemming Larsen
Platin medlem
|
Sendt: 31-Juli-2009 kl. 17:21 |
humperdink skrev:
At betragtningsvinkler er et problem på LCD er ikke noget nyt, men Rasmus Larsens test på flatpanels.dk af skærmen indikerer at betragtningsvinkler skulle være forbedret på denne model ... det er de IKKE!
Jo de er. Ja, det er ikke 100% godt Men det er blevet ret meget bedre. Jeg har kunnet sammenligne mit 7070 med mit m86, og det er en krsftig opgradering.
Jeg ønsker bare at slå et slag for betragtningsvinkler (ikke Plasma vs. LCD teknologi) ---
Det lyder ikke sådan.
jeg kunne på ingen måde leve med de billeder der leveres "off center" på modellen ... de er MEGET ringe. Hvis man har en almindelig indrettet stue med et pladser som ikke er indenfor 20 grader af center (både vertikal og horisontal) er dette TV ikke brugbart, hvis man ønsker at opleve den samme film fra alle placeringer.
Min kone sidder ret skråt for, og der er ingen problemer her.
MEN hvor er det svært at "bevise" sådanne påstande når vi ikke kigger på samme TV - og hvis ikke "folk" kan se det selv - ja så er de jo sikkert lykkelige og godt tilfredse med deres TV - og fred være med det, JEG kan ikke leve med grå og udvaskede billeder så snart man ikke sidder lige dead center. At der skulle være tale om en mandagsmodel er næppe sandsynligt - med mindre man synes at alle LCD TV er mandagsmodeller .
Det lyder kraftigt som du synes det.
Samtidig vil jeg sige at det er utrolig vanskeligt at se disse fænomener i butiksudstillinger, hvor TV'ene står i dynamisk indstilling og bliver badet i neonlys. Samtidig kører der ofte nogle billeder på TV'ene som netop ikke afslører disse begrænsninger.
Det kan lyde som om jeg er fanatisk plasma tilhænger,
Ja, nu når du selv siger det.
MEN jeg har faktisk været spændt på disse nye LED TV fra Samsung, men jeg må desværre konstatere at de ikke er noget for mig. Plasma leverer stadig den bedste og mest harmoniske TV/FILM oplevelse.
Ja, det synes du. Men der er en del herinde som har købt de nye led, og der har ikke været de store klager endnu.
Til gengæld fungerer LED TV'et glimrende som spilskærm for min PS3.
Prismæssigt er det også svært at få øje på hvorfor man skulle vælge disse LED TV. Et UE32B7070 koster kr. 10.500-12.500 i følge pricerunner.dk ... et Panasonic TX-P42V10E koster fra kr. 12.100,- ifølge samme prisguide. Den er dog ikke så flad som Samsung'en - men er 10" større og er et VÆSENTLIGT bedre TV.
Ja, i plasma folks verden, men vi er andre som er kommet videre. Jeg ville personligt intet have med panasonic at gøre, sådan en øjenbæ vil jeg sku ikke have op på min væg. Design folkene fra pana skulle have deres skolepenge tilbage. |
|
Mvh Flemming Larsen
|
 |
Fakker
Super bruger
Oprettet: 13-April-2008
Sted: Aarhus
Point: 315
|
Sendt: 31-Juli-2009 kl. 17:46 |
Hehe Flemming, når du siger det på den måde, kan jeg kun
give dig ret.
|
 |
SLETTET_20120103
--
Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
|
Sendt: 31-Juli-2009 kl. 18:00 |
Flemming, måske du skulle tage og tælle til 10 inden du svarer, for du kan tydeligvis ikke tåle at der er nogen som rakker ned på dit tv. At du ikke kan se fejlene er jo kun en god ting for dig, men for andre som godt kan se fejlene, og tydeligvis bliver generet af dem, så kan de ikke bruge dine lovprisninger til noget som helst. Måske du selv skulle komme videre?
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 31-Juli-2009 kl. 18:13 |
Netop alle skriver jo deres tv er kanon godt, men har alså set en samsung led i en stue. Men håber da det var en mandags model 
Redigeret af xcardman - 31-Juli-2009 kl. 18:14
|
 |