Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Mono
Bruger
Oprettet: 11-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 52
|
Sendt: 31-Juli-2009 kl. 18:20 |
xcardman skrev:
Netop alle skriver jo deres tv er kanon godt, men har alså set en samsung led i en stue. Men håber da det var en mandags model
|
Jeg er kommet af med mit 855 og fået LED7070 istedet.
Jeg kan godt se billedet er lidt dybere på plasmaen og måske mere naturligt, men der er ingen problemer med farverne fra min sofa, ligemeget hvor jeg placere mit korpus og så står LEDen bare bedre når den er tilsluttet via 24hz.
Der er virkelig en stor forskel, jeg vil faktisk sige så meget at plasmen ser ud til at køre 72hz og LEDen virker til at køre 85 (hvis det skulle sammenlignes med gamle CRT skærme)
Og jeg har virkelig prøvet ALLE indstillinger og tilslutnings muligheder. :)
Redigeret af Mono - 31-Juli-2009 kl. 18:21
|
Popcorn hour a-110
Samsung UE46B7070
Samsung C5550 5.1
|
 |
doit
Guld medlem
Oprettet: 03-Februar-2008
Point: 901
|
Sendt: 31-Juli-2009 kl. 18:32 |
Hvis man mener at betragtningsvinkler på ovennævnte skærm er "ok"
eller en kraftig forbedring, ja så ved jeg snart ikke. Hvis man
ovenikøbet bytter modellen med een af de bedste skærme på
markedet, samsungs nye plasma skærm, ja undskyld jeg siger det -
men måske man sku finde sig en ny hobby. 7070 er altså ikke et ret
godt tv IMO og SLET ikke til prisen. Det er fedt det er tyndt, men "DA
BOMB" er det ikke. Langt fra.
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 31-Juli-2009 kl. 18:55 |
Mono skrev:
xcardman skrev:
Netop alle skriver jo deres tv er kanon godt, men har alså set en samsung led i en stue. Men håber da det var en mandags model
|
Jeg kan godt se billedet er lidt dybere på plasmaen og måske mere naturligt, men der er ingen problemer med farverne fra min sofa, ligemeget hvor jeg placere mit korpus og så står LEDen bare bedre når den er tilsluttet via 24hz.
Der er virkelig en stor forskel, jeg vil faktisk sige så meget at plasmen ser ud til at køre 72hz og LEDen virker til at køre 85 (hvis det skulle sammenlignes med gamle CRT skærme)
Og jeg har virkelig prøvet ALLE indstillinger og tilslutnings muligheder. :) | Jeg har heller aldrig udtalt det er et dårligt tv, det er bare ikke noget for mig. men de er også kommet godt ned i pris, så er det faktisk et fint tv til prisen. håber dog ikke det kører 85hz. Men 72-96-120. Jeg kan dog ikke forstå det med 24P og 855, da det netop skulle være godt til panoreringer. Men har set flere som ikke er tilfredse. Jeg var jo den første som skrev om pan g10 og dens 24p problem. Kunne se det med det samme. men jeg er da også glad for jeg valgte min pio 500M og gav de 2000 kr mere end for et samsung 855. Større var prisforskellen ikke, da jeg skulle vælge.
Redigeret af xcardman - 31-Juli-2009 kl. 18:58
|
 |
Mono
Bruger
|
Sendt: 31-Juli-2009 kl. 19:33 |
doit skrev:
Hvis man mener at betragtningsvinkler på ovennævnte skærm er "ok" eller en kraftig forbedring, ja så ved jeg snart ikke. Hvis man ovenikøbet bytter modellen med een af de bedste skærme på markedet, samsungs nye plasma skærm, ja undskyld jeg siger det - men måske man sku finde sig en ny hobby. 7070 er altså ikke et ret godt tv IMO og SLET ikke til prisen. Det er fedt det er tyndt, men "DA BOMB" er det ikke. Langt fra. |
det siger vi bare mate.. zz
Edit..
jeg får ikke hovedpine ved at se på lcd-led iforhold til plasmaen, så er min hobby vel reddet?
Sådan et surt kritisk opstød, rart.
Redigeret af Mono - 31-Juli-2009 kl. 19:36
|
Popcorn hour a-110
Samsung UE46B7070
Samsung C5550 5.1
|
 |
Mono
Bruger
|
Sendt: 31-Juli-2009 kl. 19:35 |
xcardman skrev:
Mono skrev:
xcardman skrev:
|
Og jeg har virkelig prøvet ALLE indstillinger og tilslutnings muligheder. :)
|
Jeg har heller aldrig udtalt det er et dårligt tv, det er bare ikke noget for mig. men de er også kommet godt ned i pris, så er det faktisk et fint tv til prisen.
håber dog ikke det kører 85hz. Men 72-96-120.
Jeg kan dog ikke forstå det med 24P og 855, da det netop skulle være godt til panoreringer. Men har set flere som ikke er tilfredse. Jeg var jo den første som skrev om pan g10 og dens 24p problem. Kunne se det med det samme.
men jeg er da også glad for jeg valgte min pio 500M og gav de 2000 kr mere end for et samsung 855. Større var prisforskellen ikke, da jeg skulle vælge. |
Det var nu også bare mere hvad det ligner, ikke at det kørte 85hz :)
Men jeg bliver nok bare aldrig en plasma mand, syns det er virkelig flot og sort o.s.v o.s.v syns bare stadig ikke billedet står roligt på plasma iforhold til lcd-led og det er alt betydende for mig og mine mates.
Måske det ville hjælpe efter en pro kalibrering, det har jeg desværre ingen forstand på.
|
Popcorn hour a-110
Samsung UE46B7070
Samsung C5550 5.1
|
 |
doit
Guld medlem
|
Sendt: 31-Juli-2009 kl. 19:48 |
Mono skrev:
doit skrev:
Hvis man mener at
betragtningsvinkler på ovennævnte skærm er "ok" eller en kraftig
forbedring, ja så ved jeg snart ikke. Hvis man ovenikøbet bytter
modellen med een af de bedste skærme på markedet, samsungs nye
plasma skærm, ja undskyld jeg siger det - men måske man sku finde
sig en ny hobby. 7070 er altså ikke et ret godt tv IMO og SLET ikke til
prisen. Det er fedt det er tyndt, men "DA BOMB" er det ikke. Langt fra.
|
Edit..
jeg får ikke hovedpine ved at se på lcd-led iforhold til plasmaen, så
er min hobby vel reddet?
Sådan et surt kritisk opstød, rart. |
Måske den er reddet, men den har stadig et ringere billede end
plasmaen - fact. Men hvis du tilfreds så det jo fint for dig :)
|
 |
Lennon
Guld medlem
Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
|
Sendt: 31-Juli-2009 kl. 20:30 |
doit skrev:
Mono skrev:
doit skrev:
Hvis man mener at betragtningsvinkler på ovennævnte skærm er "ok" eller en kraftig forbedring, ja så ved jeg snart ikke. Hvis man ovenikøbet bytter modellen med een af de bedste skærme på markedet, samsungs nye plasma skærm, ja undskyld jeg siger det - men måske man sku finde sig en ny hobby. 7070 er altså ikke et ret godt tv IMO og SLET ikke til prisen. Det er fedt det er tyndt, men "DA BOMB" er det ikke. Langt fra.
|
Edit..
jeg får ikke hovedpine ved at se på lcd-led iforhold til plasmaen, så er min hobby vel reddet?
Sådan et surt kritisk opstød, rart.
|
Måske den er reddet, men den har stadig et ringere billede end plasmaen - fact. Men hvis du tilfreds så det jo fint for dig :) |
Det tror jeg alle ved, - og helt sikkert kan se. Forskellen er blot, at mange prioriterer omvendt. Ejerglæde og design er faktorer,som sælger langt mere end rå billedkvalitet . Og respekt for det . . .
|
 |
doit
Guld medlem
|
Sendt: 31-Juli-2009 kl. 20:43 |
Selvfølgelig...! Jeg har selv valgt et pq6000 over et x10. Men derfor
ved jeg godt at pq ikke er bare tilnærmelsesvis lige så god som de
fleste pana skærme.
Det var nu mest at ejerne af 7070 nærmest har skyklapper på og ikke
er realistiske jeg reagerede lidt på. Det er altså tilladt at have lidt kritik
om andres og i særdeleshed sin egen skærm. Herre Gud - det er tv vi
snakker.
|
 |
buller1
Super bruger
Oprettet: 10-November-2004
Point: 266
|
Sendt: 31-Juli-2009 kl. 20:48 |
Jo jeg gør. Jeg er kun tilhænger af totalt skjulte ledningsløsninger. Man kan ligeså godt få fræset kabelbakke ind i væggen og få tapetseret eller vandskuret igen. sådam at det er lavet perfekt. Bare min mening. Jeg ved godt jeg er kritisk - men alt andet i den forbindlse ser altså ikke ordentligt ud. Ellers er et vægophæng ikke at foretrække. Har du måske set nogle reklamerbilleder over tv i stuen, hvor ledningsbakken går ned fra tv'et? Nej vel.
Redigeret af buller1 - 31-Juli-2009 kl. 20:53
|
 |
Flemming Larsen
Platin medlem
Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24817
|
Sendt: 31-Juli-2009 kl. 21:22 |
Anima skrev:
Flemming, måske du skulle tage og tælle til 10 inden du svarer, for du kan tydeligvis ikke tåle at der er nogen som rakker ned på dit tv.
At du ikke kan se fejlene er jo kun en god ting for dig, men for andre som godt kan se fejlene, og tydeligvis bliver generet af dem, så kan de ikke bruge dine lovprisninger til noget som helst.
Måske du selv skulle komme videre?
|
Nogen der ringede dit nummer op?
|
Mvh Flemming Larsen
|
 |
Flemming Larsen
Platin medlem
|
Sendt: 31-Juli-2009 kl. 21:27 |
doit skrev:
Selvfølgelig...! Jeg har selv valgt et pq6000 over et x10. Men derfor ved jeg godt at pq ikke er bare tilnærmelsesvis lige så god som de fleste pana skærme.
Det var nu mest at ejerne af 7070 nærmest har skyklapper på og ikke er realistiske jeg reagerede lidt på. Det er altså tilladt at have lidt kritik om andres og i særdeleshed sin egen skærm. Herre Gud - det er tv vi snakker. |
Prøv at huske det, når der bliver rakket ned på plasma.
Jeg rakker ikke ned på plasma, kan bare ikke lide designet på pana tv.
|
Mvh Flemming Larsen
|
 |
Flemming Larsen
Platin medlem
|
Sendt: 31-Juli-2009 kl. 21:33 |
buller1 skrev:
Jo jeg gør. Jeg er kun tilhænger af totalt skjulte ledningsløsninger. Man kan ligeså godt få fræset kabelbakke ind i væggen og få tapetseret eller vandskuret igen. sådam at det er lavet perfekt. Bare min mening. Jeg ved godt jeg er kritisk - men alt andet i den forbindlse ser altså ikke ordentligt ud. Ellers er et vægophæng ikke at foretrække. Har du måske set nogle reklamerbilleder over tv i stuen, hvor ledningsbakken går ned fra tv'et? Nej vel.
|
Det er jo så hvad man lige gider.
Jeg har gang i 2 lokaler i huset i forvejen, og er ved at lave terrasse og lægge indkørsel i kolonihaven. Så jeg havde ikke lige overskud til stuen også.
Det kommer nok som det næste projekt.
|
Mvh Flemming Larsen
|
 |