recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Smart mini digital forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Smart mini digital forstærker

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
keysersoze Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-April-2008
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér keysersoze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Smart mini digital forstærker
    Sendt: 08-August-2021 kl. 13:24
Jeg har et par gamle Sony SS-LA300ED jeg overvejer at sætte lidt liv til igen dels fordi jeg synes de har en god lyd men også fordi de har et pænt og anderledes design i forhold til alternativet, som er 2 Google Nest Audio - udfodringen er bare, at jeg pt ingen forstærker har og jeg kunne ikke tænke mig en almindelig stor forstærker.

Jeg har kigget lidt på markedet for mini-forstærkere men det er for mig lidt en jungle og jeg ville samtidig også gerne gøre højttalerne så smarte som muligt (Google Assistent) men det tætteste jeg kan komme er nogle med Bluetooth (fx Nobsound 15g eller en Fosi Audio BT10/BT20) og så sætte en Chromecast Audio på. Det ville stadig kræve en nest og manuel tænd/sluk.

Har jeg overset nogle oplagte alternativer? Hvis jeg ikke har overset muligheder er mine 3 mulige forstærkere så skudt helt ved siden af (kan ikke finde nogle overhovedet med GA) eller hvad kan I komme med af forslag, der budgetmæssigt ikke eksploderer?
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2021 kl. 20:43
En fosi audio BT20A  spiller super godt, har selv en
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2021 kl. 23:28
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

En fosi audio BT20A  spiller super godt, har selv en

Fantastisk forstærker der kan få 2x 100 W effekt ud af en strømforsyning der kan levere 24 volt og 4,5 A (under 110 W). Jeg tror sgu at jeg køber en, sætter en tonegenerator på der giver 50 Hz og en transformator på i stedet for højttalere.
Det er jo en evighedsmaskine der hurtigt tjener sig selv hjem!


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2021 kl. 00:45
Når det er class d så regner man med 10% forvrængning, i 4 ohm med en fosi audio BT20A, har ingen problemer med at spille højt nok med mine 4 ohm og 86db følsomme Argon Alto 5 MK2

Netop fordi den spiller så godt så fik jeg bestil en Sabaj A20A og sat min rotel til salg 

Imellem tiden  (lang leveringstid) har jeg en sony es forstærker på vej til samlingen så jeg har lidt at varriere med, det eneste jeg skifter lidt med er forstærker

Når alt kommer til alt spiller den langt bedre en samtlige brugte surround receivere til samme pris, faktisk så godt at inden jeg fandt audiosciencerevierw tråden med sabaj a20a så købte jeg en strømforsyning med flere ampere og mulighed for at bruge mit grønne isotek strømkabel, det gav lidt bedre lyd og flere ampere til mine 4 ohm højttalere

Kan endnu engang varmt anbefales





Redigeret af gasolin - 10-August-2021 kl. 02:44
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 992
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2021 kl. 01:02
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

En fosi audio BT20A  spiller super godt, har selv en

Men den har vel ikke - som spørgeren ønsker - Google Assistant. Er det ikke bare en "ordinær" forstærker i miniformat med BT (som der jo findes talrige af)?

Nogen der har bud på en miniforstærker (eller maxi-) med Goggle Assistant, som man kan styre uden andet fikumdik? Sådan en kunne jeg også godt tænke mig.





Redigeret af longjohn2 - 10-August-2021 kl. 01:03
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2021 kl. 01:05
jo men nu nævner trådopretter netop en Fosi audio BT20 som jeg har
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2021 kl. 06:48
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Når det er class d så regner man med 10% forvrængning 


100W Max X 2(4 ohms, 20 Hz - 20 kHz, 0.04% THD)


Fosi er ikke enige med dig…..


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2021 kl. 08:06
Hvis I vil nørde med data, så er her databladet på de forstærker IC'er der bliver brugt.
Datablad på TPA3116D2
Mvh Jesper
Til top
keysersoze Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-April-2008
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér keysersoze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2021 kl. 10:01
Google Assistant/Chromecast var et nice to have og ikke et need to have - selvom det ikke er helt det samme kan jeg jo bare sætte min Chromecast Audio til.

Er der en, der meget kort kan forklare forskellen på BT10 og BT20 - det er lidt for teknisk til at jeg kan se det? Forslag til hvor det er billigst at købe?

Findes der reelle alternativer til Chromecast Audio?
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2021 kl. 10:12
Kun effekten på BT10a og BT20A

Redigeret af gasolin - 10-August-2021 kl. 12:36
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2021 kl. 18:00
Hvad med en brugt Sonos Amp 1 gen? De fås for <1000,- brugt. Meget kvalitet for pengene. Sonos 1. gen app fungerer nu ganske udmærket!

Så kan man jo altid sætte en chromecast audio til via analog line-in med et minijack=>RCA kabel.
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2021 kl. 18:10
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu