recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - smart TV eller chromecast
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

smart TV eller chromecast

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2019 kl. 17:28
@Azrael - ordet automatik er ikke lig med ordet STRAKS. - Det ved jeg du også er bekendt med. - Den gør det stadig automatisk. jeg har dog ikke lige umiddelbart tjekket hvor lang tid der går før den selv går i dvale, men som det jo også er beskrevet. ønsker man noget der foregår hurtigere så kan man indstille det, men jeg har svært ved at se det skulle være noget som helst problem overhovedet, og man burde reelt være fuldkommen kold over det. om det er 1,2 eller 5 min er jo irrelevant når man ikke længere ser noget.
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Maj-2009
Point: 424
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beovox141 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19 timer 6 minutter siden kl. 12:23
Tak for bitrate svarene Wink

Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Viasat og DTT/OTA signalet er og har begge altid været noget lort

Viasat ja, men ikke OTA. Programmaterialet sætter naturligvis kvaiteten, men jeg har flere gange lavet direkte sammmenligninger med det "orginale" ikke skalerede Full HD materiale og der er ikke den helt store forskel på trods af lavere opløsning, dynamikken er i hvertfald bibeholdt. 
Viasat indholdet derimod ligger og roder på DVD niveau, ja noget af det er nok næremere VHS.

Men det er da muligt jeg skal kigge lidt på Canal digital. 
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2009
Point: 1392
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13 timer 10 minutter siden kl. 18:19
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Tak for bitrate svarene Wink

Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Viasat og DTT/OTA signalet er og har begge altid været noget lort

Viasat ja, men ikke OTA. Programmaterialet sætter naturligvis kvaiteten, men jeg har flere gange lavet direkte sammmenligninger med det "orginale" ikke skalerede Full HD materiale og der er ikke den helt store forskel på trods af lavere opløsning, dynamikken er i hvertfald bibeholdt. 
Viasat indholdet derimod ligger og roder på DVD niveau, ja noget af det er nok næremere VHS.

Men det er da muligt jeg skal kigge lidt på Canal digital. 

Alt er jo relativt. Hvis du sammenligner med Visats rædsomhed og bitrater er OTA jo bedre. Men i forhold til YouSee, Waoo, Canal Digital m.fl er OTA signalet noget fuzzy lort hvor selv den indbrændte undertekstning er dårligt nedskaleret fra produktionens 1080i
PC:I7 7700K,MSI RTX 2080 TI G-X trio,16GB DDR4,1TB M.2 SSD/10TB HDD
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR-4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,ATV 4K
Sovevær.:Sony KD-65AF8,HTP-075 5.1
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu