recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Smart TV hvorfor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Smart TV hvorfor

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Smart TV hvorfor
    Sendt: 06-Juni-2012 kl. 18:06
Alle tv producenter har jo smart tv i deres tv i dag.

Men hvad skal man bruge det til og er det smart ?

Kan ikke se ideen med det indbyggede smarttv, fremfor f.x. en tablet + en Boxee box/ATV eller tilsvarende.
Til top
benzon Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Juli-2007
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér benzon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2012 kl. 02:05
Vil prøve og komme med et svar.

Men lad os starte et sted, grunden til de store producenter lancere Smart/Internet tv, er jo i bund og grund konkurrence, hvor det gælder om at komme først, desværre er vi stadig langt fra noget der ligner Boxee, Medie Center, WD TV Live.

Det smarte i det er jo netop, at den almindelige bruger ikke behøver og gå ud og købe, en Boxee, nu bruger vi lige den som eksempel, men ja altså folk behøver ikke tilkøbe et ekstra produkt, for at få de muligheder, dog skal det siges understøttelsen af formater er forfærdelig, der er alt for mange formater, de endnu ikke understøtter, og mange af funktionerne og services der bliver tilbudt er mangel fulde.

Er selv ejer af et ES8005, og pt. vil jeg sige det er det bedste svar på et Internet TV, dog er browseren ikke specielt god, loader sider meget langsomt, og har endnu til gode og leje en film via skærmen, så den del kender jeg ikke til.

MEN når Internet TV bliver modne nok, er iden super, men tror vi skal regne med der går et par år før vi ser noget som er ved og være der.

Alle producenter tilføjede jo også optage funktion via USB Stick, eller ekstern harddisk, så det er lidt det samme, må dog sige at Samsung tvet laver nogle sygt store filer for en SD kanal når man optager.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2012 kl. 18:25
Oprindeligt skrevet af benzon benzon skrev:

Men lad os starte et sted, grunden til de store producenter lancere Smart/Internet tv, er jo i bund og grund konkurrence, hvor det gælder om at komme først, desværre er vi stadig langt fra noget der ligner Boxee, Medie Center, WD TV Live.

Netop, det virker som om at producenterne bare lancerer smart-tv for at komme først.
Jeg har netop hørt på en sælger der synes det hele var så smart, men har meget svært ved at se fordelen.

App på tv, surf på tv, mail på tv'et, Facebook på tv'et osv
Det virker bare så ringe i forhold med f.x. en ipad/tablet samt en box med airplay mirror.
Alle mine IOS app's som et milevidt bedre end dem tv producenterne har, kan jeg jo få op på tv skærmen ved et enkelt airplay tryk. Hvis jeg synes det er smart.

Forstår simpelt ikke at nogle synes at smarttv er smart !! 

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2012 kl. 19:42
Jeg synes det er meget symptomatisk at du, benzon, forsøger at tale for smart tv, men du ender med at levere argumenterne imod.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2012 kl. 19:52
Oprindeligt skrevet af benzon benzon skrev:

Alle producenter tilføjede jo også optage funktion via USB Stick, eller ekstern harddisk, så det er lidt det samme, må dog sige at Samsung tvet laver nogle sygt store filer for en SD kanal når man optager.
Funktionen med at optage på USB er da super fin, men da kun hvis der er dobbelttuner. Igen en funktion som ofte oversælges.
Til top
benzon Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Juli-2007
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér benzon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2012 kl. 14:51
Otto J
Det er ikke for at promovere Smart Tv på nogen måde, jeg siger potentialet i det ligger der, det kan evt. gøre at vi ikke har brug for WD TV Live, og Boxee og hvad det hele nu heder, men så langt er de ikke nået, det er og bliver et halv hjertet forsøg endnu.

Eneste smarte er at du kan leje film direkte via tv og ikke skal bøvle med et Medie Center eller noget andet i den stil.

lahan, helt enig der skal da være dobbelttuner i et tv idag, forstår ikke hvorfor producenterne ikke gør det, kan ikke forstille mig det er ret mange penge vi snakker om det koster.
Til top
Steen2000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2007
Point: 632
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen2000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2012 kl. 15:19
Jeg har et Panasonic GT30 med deres 2011 SmartTV funktionalitet. Det eneste formål jeg kan se er at leje film direkte på TV'et fra SF Film. Jeg kan virkelig ikke se hvad jeg skal bruge resten til.
Men hvis de nu havde fx Apps'ne på TV2 og DR liggende kunne det være smart !

Jeg har dog købt et AppleTV som jeg bruger til det primært. Men jeg synes det er supersmart. SF Film udbuddet er bare for tyndt. Jeg vil gå så langt som at sige at jeg har droppet at købe den Bluray afspiller jeg planlagde for jeg ved ikke hvad jeg skal bruge den til med det filmudbud der er ved hånden nu.

Jeg har et spørgsmål: Hvis jeg vil streame/leje film fra fx Voddler kan man så gøre det via et af de nye SmartTV med browser funktionalitet?
Hvis jeg køber en android tab kan jeg så bruge den til det hvis den har HDMI udgang? Kræver det at den har HDMI udgang egentlig?

Jeg tror nok SmartTV bliver bomben men først om nogle år
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu