recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Smart TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Smart TV

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 632
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Smart TV
    Sendt: 12-Marts-2015 kl. 09:45
Mine svigerforældre skal have nyt TV. De har haft B&O indtil nu, men har valgt at skifte over til en almindelig prisklasse TV.

De er meget interesseret i Smart-TV funktionen, selvom jeg har prøvet og overbevise dem om at en ekstern boks ville være en bedre løsning. 

Ud fra et billed-/stabilitets-mæssig synsvinkel var min anbefaling Sony eller Panasonic.

Men når også "Smart"-delen skal ind i ligningen ved jeg ikke helt hvor vi står.

Jeg har prøvet at forklare at alle de gængse TV-producenter skifter Smart-platform i år og det måske bedst kunne betale sig at vente på 2015 modellerne. Men de har lige solgt deres B&O TV og kan derfor ikke vente.

De har kigget på et Phillips i Elgiganten med android. Generelt ville jeg ikke anbefale Phillips, men i og med det er android, er det måske det mest fremtidssikret?

Hvad skal man kigge på når det er en 2014 model og Smart-delen også er vigtig?
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2015 kl. 11:05
Tak for svaret.

Nu har jeg selv fået læst lidt op.

Hvad med Phillips 55PUS8809? Med den medfølgende gratis boks bliver den opdateret til nyeste Android L.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2015 kl. 11:39
Philips og LG er vel så langt man kan komme fra den kvalitet B&O står for..

Panasonic og Sony er tættere på

Redigeret af Kampus - 12-Marts-2015 kl. 11:40
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2015 kl. 11:50
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Philips og LG er vel så langt man kan komme fra den kvalitet B&O står for..

Panasonic og Sony er tættere på

Det er fuldstændig rigtigt.

Men når nu Smart funktionaliteten skal være en del af ligningen, så er det vel LG og Phillips man skal kigge efter?

Jeg havde som sagt selv anbefalet dem Sony og Panasonic.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2015 kl. 12:31
Smart tv fungerer fint på et Pana 640/650 tv, som pt er bedste køb til prisen
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2015 kl. 12:31
Hvad er det de mener skal være "smart" - det er jo et vidt begreb? Og hvad vil de bruge det til?

INTET er fremtidssikret!!!

M.v.h.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2015 kl. 12:42
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Smart tv fungerer fint på et Pana 640/650 tv, som pt er bedste køb til prisen

Jeg er ikke i tvivl om at smart TV fra 2014 stadig fungerer. Men det er på en udfaset platform. Mon ikke der holdes lidt mere liv i en platform der ikke er udfaset.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2015 kl. 13:25
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Hvad er det de mener skal være "smart" - det er jo et vidt begreb? Og hvad vil de bruge det til?

INTET er fremtidssikret!!!

M.v.h.

Det er vel fuldstændig ligegyldigt hvad de vil bruge det til når jeg/de ikke efterspørger en bestemt funktion.

Mit spørgsmål lød på Smart-platformerne generelt og ikke bestemte funktioner. Jeg tror ikke engang de selv ved hvad de vil bruge det til ud over YouTube.

Selvfølgelig er ingenting fremtidssikret indenfor elektronik. Det behøver du ikke postulere. 

Når jeg skriver fremtidsikret, så er det hvilken platform der efter alt sandsynlighed har flest år i sig, ud fra hvad vi kan se nu.

Generelt er mit spørgsmål blot: Et TV med kombinationen af god billede/god (Efter folks vurdering) smart TV platform/en smart TV platform der efter alt sandsynlighed bliver holdt opdateret i en række år fremad.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2015 kl. 13:41

Det er bestemt ikke givet at der løbende kommer opdateringer, så snart der er gået et par år, så er det slut med at der kommer nyt. For at få nyt, skal man også have et nyt TV.
Et exempel er HBBTV det er på de nye Samsung, men der kommer ikke til dem der er er par år gamle.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2015 kl. 16:13
Radiomanden.

Vi er tildels enige, og dog alligevel ikke.

Har da HbbTV på begge mine ES modeller og har på intet tidspunkt købt evolution kit. Af de nyere apps som er kommet, har jeg da også fået blockbuster og TV2 Play samt den nyeste Plex app.

Dvs af en 2012 model fra Samsung af anvendelige apps har jeg.

Netflix, ViaPlay, HBO Nordic, Plex, Youtube, Blockbuster, TV2 Play, Deezer, Spotify, Eurosport Player.

Så der alle de andre apps som jeg ikke anvender overhovedet.

Så det som forældrene skal kigge på er nok nærmere hvilke app de mener de har brug for og vælge Smarttv ud for det.

65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu