|
Smart WiFi eller bare extra AP? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Henrikndk ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 11-Januar-2011 Status: Offline Point: 25 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 09-Maj-2017 kl. 11:35 |
Jeg døjer lidt med WiFi dækning (!) og overvejer om jeg skal hoppe med på Smart WiFi bølgen - enten gennem leje hos Fibia eller købe Netgear Orbit.
Alternativt om jeg bare skulle købe et par extra routere, og så sætte dem op (via kabel) som AP i de rum, hvor jeg gerne vil have bedre dækning? Jeg har i dag en TP Link 300/600 router. Pft for evt hjælp/input
|
|
![]() |
|
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1235 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er ikke sikkert at det er den billigste løsning, men som så mange andre er jeg lige hoppet på Ubiquiti vognen og den vender jeg nok ikke tilbage fra lige foreløbigt!
Et par AC-Lite acces points fordelt i huset giver en rigtig god dækning med langt større stabilitet end jeg tidligere har haft med diverse routere.
|
|
![]() |
|
skandshus ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-November-2010 Status: Offline Point: 262 |
Ubiquiti Access point.
Gør tingene ordentligt i første omgang :)
|
|
![]() |
|
Henrikndk ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 11-Januar-2011 Status: Offline Point: 25 |
Det har jeg slet ikke hørt om?? Er det AP, som jeg kan koble til min eksisterende router, eller hur?
Redigeret af Henrikndk - 10-Maj-2017 kl. 09:07 |
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4118 |
I soveværelset havde vi næsten ingen dækning af Wifi.
Så mellem stuen (hvor routeren er placeret) og soveværelset, satte jeg en Range Extender op: Så nu er der fart på Wifi. |
|
![]() |
|
Jeg har prøvet med en extender - men den halverer båndbredden, så det er ikke optimalt, når der streames på 3-4 enheder samtidig ;)
|
|
![]() |
|
Guests ![]() Gæst ![]() |
"Smart" wifi er jo bare mesh netværk. Det er jo bare range extenders der har lidt styring i forhold til hvordan de forbindes.
Så den bedste løsning er altid at have AP med kabel, så kommer mesh og til sidste normale range extenders. Alt efter hvor godt dit ledningsnet til strøm kommer powerline adapters ind et sted efter AP med kabel. |
|
![]() |
|
Powerline adapters er desværre ikke en mulighed, da jeg har IHC i hele huset. Men nu har jeg luret lidt på Ubiquiti AP, og det ser rigtigt ud - også designmæssigt, men de laver også en mesh løsning, som kunne være en mulighed.
|
|
![]() |
|
MortenP ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 658 |
Står lidt i samme problem.. Jeg har mulighed for at placere min router på loftet.. er det en dårlig ide? (tænker både minus grader + der kan blive varmt om vinteren)
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Ha ha.
Varmt om vinteren. Jeg selv haft en router under taget i mange år. Det skete der ikke noget ved. Og så er det jo ikke verdens dyreste elektronik. |
|
![]() |
|
skandshus ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-November-2010 Status: Offline Point: 262 |
Køb et access point istedet.
Gør tingene korrekt i første omgang :)
|
|
![]() |
|
MortenP ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 658 |
nåh ja. om sommeren :)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |