recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Smartlink forstyrrer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSmartlink forstyrrer?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
gep36 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 11-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: Smartlink forstyrrer?
    Sendt: 12-Oktober-2004 kl. 22:52

Hej.

Jeg har et problem som jeg håber nogen her kan hjælpe med.

Jeg har en Sony rdr-hx1000 og et Sony 32" plasma tv.

De er forbundet via scart kabel i overensstemmelse med manualen for at smartlink skal kunne virke.

Når jeg ser tv direkte på tv-tuneren og dvd-rec.'en er slukket, bliver billedet en gang i mellem sort med AV3 angivelse i øverste venstre hjørne, hvorefter billedet vender tilbage til normal. Det varer kun et kort øjeblik, ca. et halvt sekund, men det er drønirriterende.

Er der nogen her som ved hvad det skyldes og hvordan man afhjælper det?

Hvis jeg flytter scart-kablet i tv'et til en anden terminal forsvinder problemet, men så mister jeg smartlink-features.

gep36

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2004 kl. 01:19

Lyder rigtig irriterende....

Jeg kunne umiddelbart forestille mig at det enten skyldes Auto Clock Set af uvisse årsager får optageren til at signalere at den er tændt (via pin 8 på Scart Line 1 - TV udgangen) - eller timerprogrammering med PDC forårsager dette fejlagtige signal...

Har du aktiveret enten Auto Clock Set (fra System menu -> Setup -> Settings -> Clock menuen?) eller timet en optagelse og valgt PDC? (prøv at slå begge dele fra og se om problemet fortsætter)

Det lyder jo umiddelbart som en fejl i optageren (et hurtigt 'fix' kunne være at klippe ben 8 af dit Scart kabel  - den rigtige - og lansommelige - at tage en snak med Sony).

Er der andre der er stødt på problemet (jeg venter stadig på min HX900 i sort).

[Opdatering: Det kunne evt. også skyldes dårlig signalførelse, er dit kabel meget langt, eller af en dårlig kvalitet (billigt)? - har du evt. et andet kabel at prøve med?]

/Lars



Redigeret af laursen
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2004 kl. 11:57

Jeg har Sony 32" LCD og HX1000, har ikke det problem du skriver, men jeg har til gengæld ikke mulighed for direkte optagelse. Jeg syntes at vi skal samle front mod Sony. Har allerede en sag kørende omkring mit TV og ekstremt dårlige remote kontrol.

Så hvis du er interesseret, så sig til, så syntes jeg at vi skal banke dem på plads.

Til top
gep36 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 11-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2004 kl. 11:51

Hej.

Tak for forslaget med auto clock set. Desværre fortsatte problemet efter auto clock blev sat til off. Nu jeg tænker efter, havde jeg fakstisk også problemet med en alm. DVD-afspiller i samme scart-stik på TV'et.

Jeg tror ikke det er scart-kablet. Det er et fuldkoblet Tech+Link flad-kabel på tre meter med guld her og der og alle vegne.

Jeg vil prøvet at sætte en dum scart-adaptor uden signal i stikket, og se om der stadig sker noget. I givet fald må jeg have fat i Sony.

 

Hummelmose :

Jeg så godt debatten om dit problem med direkte optagelse. Er "SMARTLINK" vist i displayet på din maskine?

Der står i manualen at direkte optagelse kun understøttes via smartlink.

 

gep36

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu