recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Smartwi og Boxer Store problemer sort skærm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Smartwi og Boxer Store problemer sort skærm

 Besvar Besvar Side  <12345 8>
Forfatter
Besked
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2016 kl. 22:05
Oprindeligt skrevet af Swingking Swingking skrev:

Ja det kan jo være men syntes bare at det er meget mærkeligt da det før har virket fint helt uden udfald overhovedet, og det er kun 2 mdr siden ca nu...
Samme argumentation som fra folk med utætte kable-tv installationer, der har fået problemer når der starter ny radiotjenester i nærområdet.  Wink

EDIT: Det kan f.eks også være dine naboer som har fået mobilt bredbånd. Smile

Mvh. JørgenT


Redigeret af JørgenT - 02-Maj-2016 kl. 22:08
Til top
Swingking Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 915
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Swingking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2016 kl. 22:09
Så du mener altså at jeg skal gennem gå mine tv kabler ? Jeg forstår ikke helt hvad du mener
Sony Bravia KD-65X8505C

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2016 kl. 22:17
Nej, det var mere "Det har virket, nu virker det ikke mere og vi har ikke lavet noget om" argumentationen.

Du kan evt. prøve om du kan forbedre dine trådløse signalforhold imellem Master og klient enheder (placering og lignende)

Mvh. JørgenT
Til top
molassen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér molassen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2016 kl. 22:27
Jeg oplever som nævnt også problemer i Roskilde og det er startet for godt 1 uge siden.
Så ergo - det må være Boxer. De har efter sigende aktiveret ci+ kryptering, og det håndterer SmartWii åbenbart ikke særlig stabilt med visse Samsung TV, muligvis også andre.
Jeg har kørt med SmartWii i årevis og har aldrig haft den fejl der nu kommer. Boxer pushede også en software opdatering til mit CAM kort forleden, så et eller andet må de have gang i.Ouch
Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 629
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HTPC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2016 kl. 22:41
Oprindeligt skrevet af Swingking Swingking skrev:

Er der slet ikke andre som har Boxer og Smartwi som har problemer med at det falder ud og giver sort skærm ?

Jeg kender en der har fået samme problemer med Boxer og SmartWi 2. Det er meget periodisk, nogle gange kan det virke et par dage af gangen, men så kan der være mange udfald samme dag. Når fejlen opstår er man nødt til at hive klientkortet ud og udskifte det med et andet klientkort. Når det nye klientkort så fejler, så kan man sætte det første klientkort i igen og så virker det - indtil fejlen igen opstår.
Det er altså ikke nok bare at hive klientkortet ud og sætte det samme klientkort i igen., man skal sætte et andet klientkort i stedet for, for at få det til at virke igen.
Det er ikke kun på en bestemt Boxer-boks eller et bestemt TV men alle deres enheder. Han har 5 klientkort.
Alle hans CAMs er af den gamle CI type. Han har ingen CI+ CAMs.


Redigeret af HTPC - 04-Maj-2016 kl. 22:20
Til top
Swingking Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 915
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Swingking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2016 kl. 06:39
Så boxer har gang i noget for tiden så, kan jeg forstå. Så er det nok derfor at vi er begyndt at få de periodeisk udfald. For det har aldrig været det før. Jeg kan kun stærkt anbefale at i alle kontakter Smartwi via Telefon eller mail. Jeg har også meldt dem om problemet med de udfald . Men de er på bar bund kunne jeg forstå. Da jeg næsten kun var det eneste som havde de problemer (tror at der var i alt 4-5 med de problemer med udfald)

Mit Råd

Få meldt om problemet til Smartwi, jo flere som gør det, jo hurtigere får de fixet det.... De har nok brug for nogle flere Log filer måske..
Sony Bravia KD-65X8505C

Til top
Swingking Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 915
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Swingking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2016 kl. 21:16
Der har igen i dag, i dagtimerne være rigtig mange udfald her i 7200 . Men nu her til aften kører det rimligt, der har ikke været udfald I 3 timer indtil nu. Hvordan ser det ud hos jer med udfald i dag ?

Redigeret af Swingking - 03-Maj-2016 kl. 21:22
Sony Bravia KD-65X8505C

Til top
Swingking Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 915
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Swingking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2016 kl. 21:17

Det er præcis det samme problem jeg har som din kammerat. Ved du om han har fundet ud af noget ? Eller har han stadigvæk de problemer ? Har han kontaktet Smartwi eller noget ang. Problemet ?
Oprindeligt skrevet af HTPC HTPC skrev:

Oprindeligt skrevet af Swingking Swingking skrev:

Er der slet ikke andre som har Boxer og Smartwi som har problemer med at det falder ud og giver sort skærm ?

Jeg kender en der har fået samme problemer med Boxer og SmartWi 2. Det er meget periodisk, nogle gange kan det virke et par dage af gangen, men så kan der være mange udfald samme dag, hvor man bliver nødt til at hive klientkortet ud. Det er ikke kun på en bestemt Boxer-boks eller et bestemt TV men alle deres enheder. Han har vist 5 klientkort.
Alle hans CAMs er af den gamle CI type. Han har ingen CI+ CAMs.



Sony Bravia KD-65X8505C

Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 629
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HTPC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2016 kl. 22:30
Oprindeligt skrevet af Swingking Swingking skrev:

Det er præcis det samme problem jeg har som din kammerat. Ved du om han har fundet ud af noget ? Eller har han stadigvæk de problemer ? Har han kontaktet SmartWi eller noget ang. Problemet ?
Det var ikke helt korrekt, hvad jeg skrev i forrige indlæg. Det er ikke nok bare at hive klientkortet ud og sætte det ind igen. Man skal derimod hiver klientkortet ud og indsættet et andet klientkort i for at få det til at virke igen. Når det så fejler kan man sætte det første klientkort i igen. Jeg har rettet forrige indlæg med de korrekte oplysninger.

SmartWi er blevet kontakt. De mailede en ældre firmware og bad om først at prøve med den, da det er den de har anvendt til at programmere med senest.  Hvis det ikke hjælper vil de gerne have nogle log-filer for at se hvad det er der går galt.

Så nu er den blevet nedgraderet fra SmartWi II 3.1 r12 til 3.0 r213.
SmartWi II 3.1 r12 har ellers været tilgængelig på deres hjemmeside siden 19/12-2011 og  3.0 r213 er endnu ældre, så det er ikke ligefrem fordi det er en ny utestet version der har været kørt med.




Redigeret af HTPC - 04-Maj-2016 kl. 22:33
Til top
Swingking Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 915
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Swingking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2016 kl. 07:28
Hej jeg har sendt dem rigtig mange log filer fra Smartwi 1 men har ikke hørt noget fra dem af i nu, siden jeg sendte dem en mail i tirsdags. Jeg har også lånt min kammerats Smartwi 2 og tester også den her hjemme. Vil du ikke sende den firmware til mig så kan jeg også lige kan få testet den ?

Redigeret af Swingking - 05-Maj-2016 kl. 07:29
Sony Bravia KD-65X8505C

Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 629
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HTPC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2016 kl. 20:13
Oprindeligt skrevet af Swingking Swingking skrev:

Vil du ikke sende den firmware til mig så kan jeg også lige kan få testet den ?

Værsågod.

SmartWi II 3.0 r213: http://www.filedropper.com/smartwiii30r213

MD5 checksum: D17149E82CA1975D69E231C9DBE98B8E


Redigeret af HTPC - 05-Maj-2016 kl. 20:17
Til top
Swingking Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 915
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Swingking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2016 kl. 20:27
Tak for den.

Ved du om det virker bedre allerede nu, med denne firmware til Smartwi 2 ?

Oprindeligt skrevet af HTPC HTPC skrev:

Oprindeligt skrevet af Swingking Swingking skrev:

Vil du ikke sende den firmware til mig så kan jeg også lige kan få testet den ?

Værsågod.

SmartWi II 3.0 r213: http://www.filedropper.com/smartwiii30r213

MD5 checksum: D17149E82CA1975D69E231C9DBE98B8E


Sony Bravia KD-65X8505C

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu