|
SMB delt mappe med kodi |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Ckhansen1 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 177 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-Maj-2018 kl. 15:16 |
Hej med jer Jeg vil gerne have delt en mappe fra min windows 10 pc til Kodi (Nvidia Shild) via smb. Jeg har 1 Aktiveret understøttelse af SMB 1.0 /CIFS-fildeling 2 Delt mappen under egenskaber for mappen 3 Givet min bruger adgang under sikkerhed Kodi kan godt se den delt gruppe, men melder fejl når jeg vælger computeren. Hvad gør jeg galt? |
|
![]() |
|
miri ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du er nødt til at forklare noget mere, hvis du vil have hjælp...
Hvor kan du se din delte gruppe og hvad er det for en fejl Kodi giver....?
|
|
miri
|
|
![]() |
|
Ckhansen1 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 177 |
Det er næsten nemmere at vise end at forklare - har du lys til teamviwer?
|
|
![]() |
|
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1474 |
Det kan godt drille en del, da der skal være flueben de rette steder, under "Avancerede delingsindstillinger"!
Hver gang, der kommer en større opdatering til Windows, skal man ind og gå indstillingerne efter, da det går tilbage til default, som er ret så irriterende. Jeg er ret sikker på, du skal gå ind under "Avancerede delingsindstillinger". Her skal du klikke på "Alle netværk", og her er det meget vigtigt, du under "Adgangskodebeskyttet deling", sætter kryds i "slå adgangskodebeskyttet deling fra". Hvis det stadig ikke virker, så skal jeg gerne oplyse dig om hvordan alle indstillinger står hos mig. En ting, der har ændret sig, efter en opdatering, er, at tidligere ville ens computer selv vise sig, når man valgte SMB under hvilke kilder, der skulle søges på, så man frit kunne browse gennem de mapper og drev, man havde delt; nu skal man selv tilføje navnet på den computer, man vil søge på, under netværkssteder. Redigeret af Supergris - 22-Maj-2018 kl. 23:59 |
|
![]() |
|
sqnk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-Februar-2015 Status: Offline Point: 114 |
Hej Ckhansen1,
Du skal også sætte det op i Kodi at den må bruge version 1, Den står, så vidt jeg husker, som standart til at bruge version 3. Jeg har selv haft samme problem :) |
|
![]() |
|
Hvordan det?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |