recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Smb og tomme foldere. Wtd?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Smb og tomme foldere. Wtd?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Smb og tomme foldere. Wtd?
    Sendt: 04-Februar-2015 kl. 10:52
Jeg har en Dune Hd streamboks.. Connecter til min pc´s sharede foldere via SMB. Det har fungeret fint i mange år, men lige pludselig kan jeg ikke få folderne frem. Det er ikke helt det samme problem som jeg havde før, der kunne jeg godt få noget frem hvis bare jeg sharede hvert enkelt folder, og ikke root dvs C: og D:.
Min pc kan fint finde Dune under netværk, og connecte fint. Men den anden vej er der knas på linjen.

Jeg har deaktiveret min Windows Firewall, og givet alle de rigtige share-rettigheder til mine foldere og brugere. Regner jeg da stærkt med. Det er præcis som det var for ca 1 uge siden da alt fungerede fint.
Jeg har indtastet præcis samme ip-adresse i min dune netværks-setup, som mit netværkskorts ipadresse. Det plejer at virke på den måde.

Så det korte af det lange er at der er forbindelse og hul igennem, jeg kan godt connecte den ene vej fra PC-DUNE men ikke DUNE-PC, dvs jeg når frem til pc´ens netværksnavn i SMB men når jeg så trykker på det netværk så er folderen så at sige tom.

Hvad kan det være?
--
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2015 kl. 19:00
Det er med stor sandsynlighed rettighederne på dine delte mapper.

Du kan roligt sætte deling til "everyone" men husk også at skifte rettighederne på mapperne.

Rettighederne skal sættes til den bruger som du logger ind med fra din Dune HD boks.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2015 kl. 20:13
Jeg har givet alle sharerettigheder som man kan, og har også prøvet forskellige til forskellige foldere men lige lidt hjælper det. Har også slået Windows Firewall fra. Måske kan det være en ny driver jeg har installeret til netværkskortet der skaber en konflikt. Har også prøvet at afinstallere og installere nyeste drivere men det hjalp heller ikke.
Og som sagt jeg kan fint connecte fra windows til dune men ikke fra Dune til Pc. Jeg når til SMB-Netværk-Netværksnavn og så er folderen indeni Netværksnavnet tom. Og det er noget nyt, men har godt nok svært ved at finde ud af præcis hvad det er der er galt.

Kan det passe at jeg skal indtaste præcis samme ipadresse på mit netkort på min pc,  under ip-adressen på min Dune HD? Dvs de skal matche? Det er nemlig hvad jeg har gjort, kopieret de samme tal over på Dune Netværks-adresser, som man skal indtaste når man skal finde det netkort Dune HD er koblet op på.

Redigeret af isaac - 04-Februar-2015 kl. 20:14
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2015 kl. 07:40
Hver netværksenhed skal have sin egen IP adresse, men samme subnet og gateway.

IP adressen svarer til et telefon nummer, man kan jo ikke ringe til hinanden, hvis man har samme nummer. Så vil den være optaget.

Jeg vil foreslå at du benytter din router til at give både din computer og din NAS en statisk ip adresse igennem DHCP. På den måde slipper du for at skulle sætte noget på hver enhed.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2015 kl. 08:46
Jeg har ikke nogen router. Men det er dog på tegne(bogen)brættet.
Her er Dune hjemmesides fremgangsmåde ift netværk, og det har jeg prøvet og det virker desværre ikke. Jeg indtaster samme ipadresse under tcp/ip settings som mit netværkskort har på min pc, samme mask ingen gateway eller dnsserver og intet sker. Det er sådan jeg altid har gjort(svjh kan være jeg husker forkert):

Connecting Network Folder Using SMB Protocol

In the "New Netowk Folder" dialog, perform the following steps:

1. Set the "Server" field to the server IP address. E.g. "10.0.0.2".

• When connecting to a Windows PC, the required IP address can be found in the network connection properties on a Windows PC.
  2. Set the "Folder" field to the name of a shared folder (having proper access rights) on an SMB server. E.g. "VIDEO".

• When connecting to a Windows PC, the name of the shared folder can be found in the properties of a folder on a Windows PC.
    • The name of a shared folder which is exposed to the network (so-called network name) may differ from its name on a hard drive; you should use the network name. If the SMB server requires user name and password, specify those values in respective fields (in most cases those are not required).

Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2015 kl. 08:55
Måske er jeg en total donk men skal ipadressen under network under DUNE HD´s netværks-setup,  ikke være præcis den samme som på mit pc-netkort? Jeg kører med 2 netkort 1 til internet og 1 dedikeret til Dune i øvrigt. Jeg kører åbenbart med dynamisk ip-adresse på mit netkort. Skal jeg måske ændre den manuelt til en statisk?
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-November-2008
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2015 kl. 09:36
Hurtigt spørgsmål hvad er IP-adressen som du har benyttet på din PC og din DuneHD? Bare smid både IP, Subnet og Standard Gateway adresse på både DuneHD og din PC.
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2015 kl. 11:35
Det er en dynamisk ip jeg har på netkortet. Pt 169.254.31.147   subnet 255.255.0.0 og ingen gateway. Og så indtaster jeg samme ip i min Dune Hds network setup. Det har som sagt virket før, så jeg har ikke tænkt over det før nu hvor problemet opstår. Men når jeg benytter dynamisk ip/obtain IP som der står under setup, hvilken forskel gør det så hvad jeg indtaster i Dunes network setup? Og den kan åbenbart heller ikke selv finde DHCP når jeg indtaster automatic DHCP. Men desværre ikke noget jeg forstår mig på.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2015 kl. 11:55
Den adresse er en såkaldt APIPA adresse, som enhederne giver sig selv hvis der ingen dhcp server er tilgængelig. Det kan skyldes at du i dit setup slet ikke har en router eller lign. Som tidligere skrevet må 2 enheder ikke have sammen IP, da de så ikke kan snakke med hinanden. Men det er generelt netværks opsætning.

Hvis mappen er tom og den ikke laver en fejl, tyder det jo mere på at din PC ikke har delt nogle mapper.

En løsning kunne være at give din PC følgende IP indstillinger.
IP : 192.168.1.1
Subnet : 255.255.255.0
Gateway : ingen

Og DuneHD sættes til:
IP : 192.168.1.2
Subnet : 255.255.255.0
Gateway : 192.168.1.1

Problemet med både APIPA adresser (169.254.x.x) og ovenstående når du ingen router har er jo at enhederne ikke har adgang til internettet.

Redigeret af fiskerendk - 05-Februar-2015 kl. 12:00
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2015 kl. 12:20
Jeg har 2 netkort i min pc, og det har altid fungeret fint, så forventer også at det kan komme til at fungere uden en router. Anyways 2 netkort, det ene har cat5 kabel direkte til internettet via et stik i væggen, og mit andet netkort er koblet direkte op til min Dune Hds netkort.
Angående internet så har jeg prøvet at lade Dune dele internet via det andet netkort dvs det der ikke er koblet på nettet men så blev internettet helt afbrudt Cry Dvs et eller andet der ikke var tilladt.

Jeg har delt i øst og vest, frem og tilbage, tildelt alle rettigheder og shared alt det jeg kan uden resultat. Men et eller andet er tydeligvis galt. Jeg har som sagt også frakoblet Win7 Firewall og afinstalleret et program kaldet NetworkGenie fra MSI. Og ændret frem og tilbage under netværk i Win7s kontrolpanel.

Jeg vil prøve din løsning ift ip adresser osv.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2015 kl. 12:29
Ja du kan sagtens bruge din PC som en "router" gateway. Det kræver dog at du har noget NAT software på eller lign. Men hvis det du egentlig blot ønsker er at din PC er tilsluttet internettet og din Dune bare kan se filer på din PC er det selvf. muligt. (så kommer Dune bare ikke til at komme på internettet, men betyder vel heller ikke noget).
Og i så fald skal du gøre som jeg skrev ovenstående. Det vil være den bedste løsning i dit tilfælde.

I forbindelse med deling af mapperne kan det selvf være mange ting, men de oftest største problemer er i forbindelse med delingsinstillinger som skal være slået til med Slå netværkregistrering til og Slå fil og printer deling til.

se vejledning: http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-vista/enable-file-and-printer-sharing

Redigeret af fiskerendk - 05-Februar-2015 kl. 12:31
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2015 kl. 13:06
Jeg connecter til min Workgroup der hedder Isaacrajman-pc. Som jeg altid har gjort.
Har sat alle indstillingerne til ift fil og printerdeling og alt andet til. Virker desværre ikke. Til at få lange boller af. Angående deling af internet er det ikke så vigtigt pt.
Men smb-isaacrajmanpc-og så tom folder. Intet har virket foreløbigt. Har som sagt slået firewall helt fra. Og alle folderne er shared, når jeg kigger under netværk og workgroup navnet. Så det er korrekt nok. Der er ikke en setting i Dune HD som kan være ændret.

Den er sat til: Wired Ethernet, Mode Manual, og Tcp/ip har jeg så ændret til hvad du foreslog.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu