recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SMB over internettet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SMB over internettet

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: SMB over internettet
    Sendt: 09-Marts-2021 kl. 15:38
Heysan

jeg har en del arbejdsrelaterede forbindelser til Azure Filestorage (fra min hjememarbejdsplads).
Problemet er lidt, at Yousee blokerer for SMB (TCP445) over internettet og eftersom deres frontline medarbejdere knap nok ved hvad ISP er og ikke vil eskalere sager må jeg jo finde andre veje...

I den forbindelse har jeg så skrevet med Hiper og de melder ret konkret, at porten er lukket af TDC så de er heller ikke en mulighed...

Er der nogen der har erfaringer med en internetudbyder, der IKKE blokerer hygge porte?
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2021 kl. 16:04
Bruger I ikke VPN?
Mvh Jesper
Til top
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2021 kl. 16:09
niks ikke til Azure Filestorage... der er istedet en Authentication token der sikrer kommunikationen ...

Eneste årsag til VPN er hvis man vil have NTFS permission med ind over via DC'er f.eks  ... så skal man have VPN

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2021 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af Juleulven Juleulven skrev:

jeg har en del arbejdsrelaterede forbindelser til Azure Filestorage (fra min hjememarbejdsplads).
Problemet er lidt, at Yousee blokerer for SMB (TCP445) over internettet og eftersom deres frontline medarbejdere knap nok ved hvad ISP er og ikke vil eskalere sager må jeg jo finde andre veje...


Jeg håber at du har forståelse for, hvorfor de fleste udbydere blokerer for SMB.

I dit tilfælde ville jeg lave VPN.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2021 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Juleulven Juleulven skrev:

jeg har en del arbejdsrelaterede forbindelser til Azure Filestorage (fra min hjememarbejdsplads).
Problemet er lidt, at Yousee blokerer for SMB (TCP445) over internettet og eftersom deres frontline medarbejdere knap nok ved hvad ISP er og ikke vil eskalere sager må jeg jo finde andre veje...


Jeg håber at du har forståelse for, hvorfor de fleste udbydere blokerer for SMB.

I dit tilfælde ville jeg lave VPN.

Klaus

Jo da, selvfølgelig har jeg det... men når nu hele Microsofts datacenter fil struktur er opsat ud fra, at man forbinder til deres datacentres med SMB ville det være fint hvis ISP'erne rent faktisk var deres opgave voksne og kunne unbloke enkelte kunders krav...

og bemærk lige, at det her er IKKE indbound til MIT netværk men fra MIT netværk og ud til Microsoft!
Til top
mrdoc22 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-December-2018
Status: Offline
Point: 97
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mrdoc22 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2021 kl. 19:43
Set i DOCS at SMB V1.0 skal være slået fra.

Den burde bruge SMB 3.0.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2021 kl. 20:51
Oprindeligt skrevet af Juleulven Juleulven skrev:

Jo da, selvfølgelig har jeg det... men når nu hele Microsofts datacenter fil struktur er opsat ud fra, at man forbinder til deres datacentres med SMB ville det være fint hvis ISP'erne rent faktisk var deres opgave voksne og kunne unbloke enkelte kunders krav...

Når nu SMB via port 445 har været sårbar og derfor er lukket ned af mange udbydere, forstår jeg ikke, hvorfor Microsoft så ikke begynder at bruge en anden port til V3 der (lige nu) ikke er sårbar.

Igen - jeg ville bare bruge VPN.


Klaud
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2021 kl. 22:57
Man kan pakke Azura Filestorage ind i VPN. Men det ville sq være en del smartere hvis YouSee fik fingeren ud og ikke blokerer for port 445.

Jeg forstå ikke hvorfor udbyderne skal leje politimænd. Jeg kan godt forstå at der er lukket for SMTP, da det var en anden problematik. Men at lege politimand overfor port 445 giver ingen mening mere.



Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2021 kl. 11:39
Syntes netop, at SMB 3.1.1 som har tilføjet en del krypterings algoritmer og netop Microsoft datacenters benytter denne mekanik worldwide at det er lidt vanvittigt, at ISP'erne ikke har en process for, at åbne for visse protokoller...

Jeg talte med Hiper og de var NOGET mere konkrete end Yousee's forsøg på helpdesk ...
Her fik jeg at vide, at TDC spærrer for portene ... altså Hiper og Yousees Peering Partner.

TCP: 135, 139, 445, 548
UDP: 135, 137, 138
Protokoller: 53, 55, 77 & 103

Man kan selvfølgelig argumentere for, at SMB 445 skal være lukket for kunderne KUNNE benytte gamle SMB-standarder der er svage og sårbare men at man generelt lukker for ALT OG ikke kan / vil håndtere ændringerne syntes jeg er tosset...

aaanyways jeg må vel bare finde mig i, ikke at kunne tilgå Azure Filestorages ...  
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2021 kl. 13:35
Hos Fibia/Waoo har jeg umiddelbart alt (som jeg har tjekket) åbent, men her er min router også sat i bridge-mode, så ved ikke om det er hos kunderne de spærrer eller fra mere centralt hold.

Du kan i hvert fald selv tjekke, eller bede nogen, der har internet hos dem du overvejer at skifte til om at tjekke, om porten er åben ved at bruge:

time nmap -p 445 portquiz.net
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2021 kl. 15:22
Jeg kan godt få forbindelse med telnet på port 445 til portquiz.net.
Det er via gigabit.dk
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2021 kl. 16:11
Jeg sidder på en YouSee linje, ovenpå en Norlys fiber

Jeg kan med telnet, hypteterminal og ikke mindst via en browser forbinde til http://portquiz.net:445/


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu