|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
ShadowDK ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 200 |
![]() |
Lige en lille update her - Og måske advarsel til folk der overvejer at købe fra DVBshop.net - Regn ikke med smit cams når i bestiller. Først fik jeg en snak med deres chat og derefter skrev jeg en kommentar til min ordre: *Snippet start* Chat: (9:05:49) Singh: Irdeto (9:05:53) Singh: x2 (9:06:03) Sales: two pieces? (9:06:10) Singh: Yes (9:07:27) Sales: I think you mean this: "Linker til Smit cam på HP" (9:07:50) Singh: exactly (9:08:16) Sales: yes t#s smit....you can also note, that you want EXACTLY the smit one on the way to the order.... (9:08:21) Sales: *it's Følgende skriver jeg i kommentar feltet til min ordre: Your Comments : The CAM modules __HAVE TO BE SMIT!!! ___ - NOT EDISON CAMS! Please note: The CAMS NEED TO BE SMIT ORGINAL - NO REBRANDS/RELOGO! ONLY SMIT, WITH SMITH STICKER/LOGO! NO EDISON - ONLY SMIT! *Snippet end* Jeg skriver så en e-mail og spørger: Mail: And just wanted to make sure I get SMIT orginal cams, and not edison - I do take it that I will get smit cams with smit logo/sticker and all as I wrote in the "notes" field? Svar: *sigh* I think the warehouse department hasn't wrote your request which is attached to your order. I think the Smit CAM was out of stock and they are advised to use the next best item which is available. Mail end. Er bare ikke godt nok.. nu får vi af se når jeg får pakken.. men holder bare minus. Redigeret af ShadowDK - 04-Juni-2009 kl. 17:48 |
|
![]() |
|
Delphi ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 438 |
![]() |
Jeg har returneret mine 3 EDISON cams og bedt om at få pengene tilbage. Vender tilbage når der sker noget mere i sagen. Har købt et smit cam i Stofa butikken. Det virker fint undtagen hvis pc'en vågner op fra standby og skal tune ind på en krypteret kanal. Bruger Task Scheduler og beder så denne om altid at tune ind på DR1 når den går ud af Standby. Virker helt OK og jeg går så heller ikke glip af optagelser på krypterede kanaler når den vågner op fx midt om natten. Vil bruge Recording Service en gang i fremtiden. |
|
![]() |
|
ShadowDK ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 200 |
![]() |
Jeg regner med at smide en dispute efter det, hvis det nu skulle være problematisk at få pengene. Derfor jeg valgte at betale via Paypal. Har Stofa Smit cams? :s |
|
![]() |
|
Delphi ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 438 |
![]() |
Ja, der står ikke Smit på CAM'et men ifølge Patriarken ER det Smit CAMs, som Stofa sælger. Og de virker! Prisen hos Stofa er kr 499, så besparelsen er ca. kr 500 på 3 CAMs ved at købe hos DVBShop. EDIT: Jeg har også betalt via PayPal. Redigeret af Delphi - 05-Juni-2009 kl. 08:32 |
|
![]() |
|
![]() |
Meget kan man sige om mig - Men jeg er ikke en man skal prøve at løbe om hjørner med DvbShop påstår stadig at Edison = Smit - Hvilket det også er, MEN Edison cams er en ældre version af Smit Cams, hvor bl.a. firmwaren ikke er ens. Dette er grunden til at folk oplever problemer og grunden til at butikker får dem billigere - Så samme producent, principielt - Samme produkt, nej. Jeg ringede til Smit i Kina(?) og fik mig en snak med chefen for udviklingsafdelingen, hvorfra jeg således har min info :) Redigeret af ShadowDK - 08-Juni-2009 kl. 12:51 |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Klasse! |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
![]() |
Har endnu ikke hørt fra DVBShop vedrørende refundering af pengene for de 3 EDISON CAMs. Til information vedlagde jeg et følgebrev dateret 29-5-2009: Hello, In a mail you sent me you claim: basically Edision IS Smit, as Edision let Smit produce their CAMs, just put another sticker onto it. Sorry to say, but they are not. I have now bought a Smit CAM here in Denmark. It works right out of the box. I am sorry I have unpacked all 3 CAMS, but I didn’t expect any problems since your company has a very good reputation in Danish fora and all my previously orderings have been OK. I use the CAMs together with FireDTV and DVBViewer and actually had 3 CAMs that worked OK except from some stuttering. Problems with the EDISION CAMs are: After a reboot of the pc I cannot see any channels, not even FTA. I only get weird sounds. The DVBViewer hangs up my pc. By closing DVBViewer from the Windows Task list and relaunching I sometimes can get a picture experimenting with the CI-programme from Digital-Everywhere. The CI-programme gives error messages as well. To be fair another user has reported that the EDISON CAM works OK on his system, except he cannot watch all the channels. My TV provider is stofa in Denmark and in a Danish forum Smit cams are recommended as a must for that TV provider. Feel free to mail me: xxx
|
|
![]() |
|
![]() |
Har du selv betalt for fragten tilbage? - Men det er jo lidt "kreative" salg at foretage den slags. Har du sendt dine cams tilbage nu eller hvorledes? - Modtager min pakke imorgen, men jeg vil da have hvad jeg har betalt for - Men siden jeg skrev at jeg har talt med Smit i Kina har de ikke vendt tilbage ang. hvad der skal gøres :/ |
|
![]() |
|
![]() |
Ja, jeg har selv betalt for fragten tilbage. Sendte dem anbefalet: kr 105.
|
|
![]() |
|
![]() |
Det bare ikke i orden når det er dem der sender dig den forkerte vare.. jeg vil ikke være emsig.. men jeg syntes ikke rigtig jeg kunne have gjort det mere klart at jeg ønskede Smit cams og ikke edison :/ - Nægter at betale for returforsendelsen selv.. Men hold os endelig opdateret om status - Nu ved vi i det mindste at Edison og Smit ikke er 100% identiske. |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Exactly...(Vidste undertegnede egentlig også til at begynde med, ikke for at spille bagklog) Fint at du går hele vejen though...Sjovt nok har Elektrola samme produktportefølge, og samme annocerings/leveringsproblemer med samme vare som DVBshop...Gad vide hvor de får deres grej fra... Jeg købte i øvrigt 3 CAMS hos DVBshop for en måneds tid siden , og der fik jeg de rigtige...Så de har dem.... Redigeret af Patriarken - 08-Juni-2009 kl. 19:37 |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg er også helt sikker på de enten har eller kan skaffe dem hjem - Men kan folk prakkes noget billigere på, hvorfor så ikke gøre det? - Udelukkende en god indtjeningsmulighed for dem. Men er dog glad for at have fået afklaret edison vs. smit - Den var jeg rimelig i tvivl om.. kunne nemlig ikke finde noget på nettet om det . |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |