|
Snart bliver surround trådløst |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |||
bibihest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1435 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Det er jo de færreste der har mulighed for bare lige at gøre det. Og kabelkanaler gennem stuen er stadig mere synlige end en ledning til nærmeste stikkontakt. |
|||
![]() |
|||
Mr. Claude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1129 |
||
I min stue er der hele TO(2) stikkontakter ;-)
|
|||
![]() |
|||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12348 |
||
Jeg har to i min stue. Den blev lavet i 1940. Du slipper ikke for en form for ledning til højttalerne. |
|||
![]() |
|||
Prospect ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2008 Sted: Ølstykke Status: Offline Point: 783 |
||
Kigger man tilbage har man vist altid været lidt skeptisk med nye teknologier, men lad os nu lige vente og se inden vi giver det dødstødet. Hvis der er nogle der inderligt forsvarer det er det nok fordi de har købt lidt for dyre kabler ;) Nu ved du vel ikke om signalet sendes i samme frekvensområde som mikrobølgeovnen ?. Desuden skal man være ret tæt på den, før det har nogen indflydelse, og jeg tvivler på at det er mange der har (selvfølgelig er der nogle) der har en mikrobølgeovn under TVet.
|
|||
![]() |
|||
Henrik_bj ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Februar-2012 Status: Offline Point: 132 |
||
De siger også i en af videoer han linker til, at de vil bruge et andet frekvensområde så det ikke bliver forstyrret af andre trådløse signaler. Og hvis det gør skifter den over til en anden af de ti frekvensområder den har tilgængeligt. :)
Tror nu nok det skal blive godt. Engang. |
|||
LG E8 55” OLED
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
||
Har man en receiver med "Line-out", så er det da bare at investere i nogle Dynaudio Xeo 3 eller 5, så har man trådløs surround - endda i fremragende kvalitet.
M.v.h.
|
|||
![]() |
|||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
||
Jeg kan heller ikke høre forskel på streamet musik og ukomprimeret musik gennem den interne højttalere på min mobiltelefon. ![]() Der vil altid være risiko for små udfald i et trådløst signal, så det skal man til at korrigere for. Så er der prisen for DA konvertere og strømforsyninger i hver enkelt højttaler, Det bliver mange gange dyrere med denne løsning og så er der så mange ting som kan påvirke lyden på hver enkelt enhed. Med tiden kan man også forvente at lyden ændrer sig med elektronikkens levealder i de forskellige højttallere. Alt dette hurlumhej bare for at spare en ledning hen til sin forstærker...
|
|||
![]() |
|||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8645 |
||
Nørderne skal nu nok finde på noget snake oil, der fordyrer, undskyld forbedrer, systemet væsentligt. |
|||
![]() |
|||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8645 |
||
Den forstår jeg ikke lige. Indikerer du at hansie streamer til højtalere der er på "højde" med kvaliteten i en mobiltelefon? |
|||
![]() |
|||
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2814 |
||
Efter jeg satte et Nordost strømkabel til min router, er netværket blevet langt mere stabilt - der skal nok være noget at hente!
![]() |
|||
![]() |
|||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
||
Jo det kan han godt, men det fylder i form af batterier. Og så skal de udskiftes/oplades
![]() |
|||
![]() |
|||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
||
Nej - jeg prøver at illustrere at hans output enheder nok ikke er i en kvalitet hvor han er istand til at høre forskel på trådløst og kabel. Hvorfor bekymre sig om 99.999999 % rent kobber i et signal kabel, hvis man bare kan gøre det hele trådløst og derved få meget bedre kvalitet. Verden hænger ikke sådan sammen, trådløse signaler er ikke i samme kvalitet som med kabel.
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |