recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Snart bliver surround trådløst
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Snart bliver surround trådløst

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1435
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bibihest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2013 kl. 16:55
Oprindeligt skrevet af Zuppe Zuppe skrev:

Kan godt nok ikke se fordelen ved det.. En kabelskjuler hen over fodlisten gør meget ved kabel rod. Og hvis man er helt hysterisk fræser man rør ind i muren. Og det skal man ikke bruge en elektrikker til.

Det er jo de færreste der har mulighed for bare lige at gøre det. Og kabelkanaler gennem stuen er stadig mere synlige end en ledning til nærmeste stikkontakt.

Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1129
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2013 kl. 17:34
I min stue er der hele TO(2) stikkontakter ;-)
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2013 kl. 17:40
Oprindeligt skrevet af Raskolnikov Raskolnikov skrev:

Tit har mange flere stikkontakter end højttalerudgange. Tongue

Jeg har to i min stue. Den blev lavet i 1940.

Du slipper ikke for en form for ledning til højttalerne.
Til top
Prospect Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2008
Sted: Ølstykke
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prospect Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2013 kl. 21:35
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Kvaliteten er nok også næppe god nok.

Når folk køber specielle kabler til deres højttalere, så er et trådløst signal nok næppe en kvalitet der kan være med. Bare en tændt mikrobølgeovn i køkkenet eller et trådløst netværk vil påvirke dette.

Kigger man tilbage har man vist altid været lidt skeptisk med nye teknologier, men lad os nu lige vente og se inden vi giver det dødstødet. Hvis der er nogle der inderligt forsvarer det er det nok fordi de har købt lidt for dyre kabler ;)

Nu ved du vel ikke om signalet sendes i samme frekvensområde som mikrobølgeovnen ?. Desuden skal man være ret tæt på den, før det har nogen indflydelse, og jeg tvivler på at det er mange der har (selvfølgelig er der nogle) der har en mikrobølgeovn under TVet.
Til top
Henrik_bj Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Februar-2012
Point: 132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik_bj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2013 kl. 21:42
De siger også i en af videoer han linker til, at de vil bruge et andet frekvensområde så det ikke bliver forstyrret af andre trådløse signaler. Og hvis det gør skifter den over til en anden af de ti frekvensområder den har tilgængeligt. :)
Tror nu nok det skal blive godt. Engang.
LG E8 55” OLED
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2013 kl. 22:29
Har man en receiver med "Line-out", så er det da bare at investere i nogle Dynaudio Xeo 3 eller 5, så har man trådløs surround - endda i fremragende kvalitet.

M.v.h.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2013 kl. 09:53
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Streamer nu fint musik trådløst med micro ovnen tændt. Selv i fuld CD kvalitet

Jeg kan heller ikke høre forskel på streamet musik og ukomprimeret musik gennem den interne højttalere på min mobiltelefon. Clap

Der vil altid være risiko for små udfald i et trådløst signal, så det skal man til at korrigere for.
Så er der prisen for DA konvertere og strømforsyninger i hver enkelt højttaler,

Det bliver mange gange dyrere med denne løsning og så er der så mange ting som kan påvirke lyden på hver enkelt enhed. Med tiden kan man også forvente at lyden ændrer sig med elektronikkens levealder i de forskellige højttallere.

Alt dette hurlumhej bare for at spare en ledning hen til sin forstærker...
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8645
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2013 kl. 09:55

Når folk køber specielle kabler til deres højttalere, så er et trådløst signal nok næppe en kvalitet der kan være med.

Nørderne skal nu nok finde på noget snake oil, der fordyrer, undskyld forbedrer, systemet væsentligt.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8645
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2013 kl. 09:59

Jeg kan heller ikke høre forskel på streamet musik og ukomprimeret musik gennem den interne højttalere på min mobiltelefon. Clap

Den forstår jeg ikke lige. Indikerer du at hansie streamer til højtalere der er på "højde" med kvaliteten i en mobiltelefon?
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2814
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2013 kl. 10:06

Når folk køber specielle kabler til deres højttalere, så er et trådløst signal nok næppe en kvalitet 

Efter jeg satte et Nordost strømkabel til min router, er netværket blevet langt mere stabilt - der skal nok være noget at hente!Beer
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2013 kl. 10:35
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Raskolnikov Raskolnikov skrev:

Tit har mange flere stikkontakter end højttalerudgange. Tongue

Jeg har to i min stue. Den blev lavet i 1940.

Du slipper ikke for en form for ledning til højttalerne.

Jo det kan han godt, men det fylder i form af batterier. Og så skal de udskiftes/oplades  LOL
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2013 kl. 14:50
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Den forstår jeg ikke lige. Indikerer du at hansie streamer til højtalere der er på "højde" med kvaliteten i en mobiltelefon?

Nej - jeg prøver at illustrere at hans output enheder nok ikke er i en kvalitet hvor han er istand til at høre forskel på trådløst og kabel.

Hvorfor bekymre sig om 99.999999 % rent kobber i et signal kabel, hvis man bare kan gøre det hele trådløst og derved få meget bedre kvalitet.

Verden hænger ikke sådan sammen, trådløse signaler er ikke i samme kvalitet som med kabel.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu