recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Snart bliver surround trådløst
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Snart bliver surround trådløst

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8645
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2013 kl. 18:45
Og hvilken teknisk forklaring skulle der være på at trådløs er dårligere end kabel?

Hvad nu hvis trådløs rent faktisk viste sig at være bedre end kabel?

Vil du i øvrigt mene at f.eks. musik sendt over AirPlay til et anlæg vil lyde anderledes end hvis den digitale fil blev afspillet på noget tilkoblet anlægget direkte?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2013 kl. 19:03
Et langt kabel er lige så skidt eller godt som trådløs overførsel.

Er grejet i orden er der ingen forskel.    Med det kan man også sikkert diskutere med hardcore Sonos ejere. / eller ejer af andet streamings udstyr.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Point: 4628
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2013 kl. 07:50
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Streamer nu fint musik trådløst med micro ovnen tændt. Selv i fuld CD kvalitet

Jeg kan heller ikke høre forskel på streamet musik og ukomprimeret musik gennem den interne højttalere på min mobiltelefon. Clap

Den forstår jeg ikke lige. Indikerer du at hansie streamer til højtalere der er på "højde" med kvaliteten i en mobiltelefon?

Nej - jeg prøver at illustrere at hans output enheder nok ikke er i en kvalitet hvor han er istand til at høre forskel på trådløst og kabel.

Hvorfor bekymre sig om 99.999999 % rent kobber i et signal kabel, hvis man bare kan gøre det hele trådløst og derved få meget bedre kvalitet.

Verden hænger ikke sådan sammen, trådløse signaler er ikke i samme kvalitet som med kabel.

Et trådløst signal er digitalt og der går ikke noget tabt undervejs. Det andet er en analog tankegang, som HiFi-branchen stadig er fanget i og det er en tankegang, som f.eks. firmaet Monster bruger til det største skandale-fupnummer i nyere tid: ekstremt dyre HDMI-kabler.

Med mindre der sker transcoding, så er et trådløst signal perfekt (hvis det kommer frem, vel og mærke, men der er ikke niveauer af kvalitet her. Det er korrekt og forkert, altså lyd eller ingen lyd). Hvad der så sker i begge ender, er så en anden snak.

Der er jo heller ikke nogen mennesker, der køber guldbelagte internet-kabler. Eller det håber jeg da hvert fald ikke.
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2013 kl. 13:57
Det eneste problem med trådløs overførsel af lyd i god kvalitet er forsinkelse, men med nutidens korrektion i receiveren er det heller ikke noget problem. 
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Point: 4628
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2013 kl. 16:17
Oprindeligt skrevet af opzouten opzouten skrev:

Det eneste problem med trådløs overførsel af lyd i god kvalitet er forsinkelse, men med nutidens korrektion i receiveren er det heller ikke noget problem. 

Hvis det skal synkroniseres med f.eks. video, kan man også f.eks. lade video-signalet blive lisd forsinket. Det lader til, at det er den måde det løses på med Airplay, når der bruges trådløse højttalere i film.
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu