recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Snart ejer af ES8005, men hvad med yousee?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Snart ejer af ES8005, men hvad med yousee?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2012 kl. 22:33
Du kan jo godt splitte et antennesignal. Enten med en T-splitter (den kan der dog nemt komme problemer med), eller også med en antenneforstærker med 1 indgang og 2 udgange.

Hvis du kommer til at mangle sådan en, så har jeg en du kan få kastet i nakken, du skal bare selv betale porto hvis ikke du bor i nærheden af Hillerød.

Redigeret af Nagash - 29-April-2012 kl. 22:34
Til top
AndersDGP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AndersDGP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2012 kl. 22:41
Men forringer det ikke kvaliteten?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2012 kl. 23:28
Jo, en T-splitter gør. Ikke en forstærker.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2012 kl. 23:36
Er der ikke en antenne out på din yousee boks?
Det plejer der da at være, så er det bare at sætte et antenne kabel fra yousee boksen op til fjernsynet.
Et ekstra kort til tvet er kun nødvendigt hvis du har ekstra kanaler ud over enten lille, mellem eller fuldpakken.
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2012 kl. 08:22
Det er jo ikke tv´et der skruer op på receiveren.... det er receiveren.. ;-)
Du kører bare antenne out fra boksen op i tv´et og bruger begge. Tv´et skal ikke bruge kort, hvis du ikke har kanaler udover lille, mellem eller stor pakke.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AndersDGP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2012 kl. 11:08
Vidste faktisk ikke det med tvout på boksen, men det er der hvis løsningen så. Men jeg forstår stadig ikke, hvordan receiveren kan skrue op for lyden via stemme når det er tv'et der har funktion.

Mvh
Til top
Fnulder Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-September-2008
Point: 503
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fnulder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2012 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af AndersDGP AndersDGP skrev:

Vidste faktisk ikke det med tvout på boksen, men det er der hvis løsningen så. Men jeg forstår stadig ikke, hvordan receiveren kan skrue op for lyden via stemme når det er tv'et der har funktion.

Mvh
Lyden på TVet kan blive spyttet ud på 2 måder:
1. Lyden kommer ud i den volume som TVet er sat til. Dvs skruer du op for TV volumen så får receiveren også et forhøjet signal.
2. Lyden bliver sendt i en fast volume som er uafhængigt af hvad TV volume står på. Så skruer du op for TVet så forbliver volumen den samme på receiveren.

Det kommer også an på hvilken udgang du bruger. Det stik til hovedtelefoner kører som regel efter løsning 1, hvorimod digitale udgange eller rød/hvid Phono kører efter løsning 2.

Håber det ikke var for kryptisk :)
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2012 kl. 15:46
Oprindeligt skrevet af AndersDGP AndersDGP skrev:

Mvh

Fordi tv og receiver kan snakke sammen gennem HDMI-CEC.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AndersDGP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2012 kl. 16:08
Det skal sige jeg har ikke HDMI på min reciever. Jeg kører med optisk kabel. Så jeg skal vælg bare ha et optisk kabel fra reciever til tvet? Så troede jeg bare, at jeg skulle bruge fjernbetjening fra reciever til at skrue lyden op. Men som jeg forstår det, så kan jeg sagtens skrue lyden op via tv'ets fjernbjening?

Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2012 kl. 17:02
Du er fortsat nødt til at bruge fjernbetjeningen til din reciever for at kunne skrue op og ned for lyden så længe du ikke tilslutter den til TV med HDMI.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AndersDGP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2012 kl. 17:27
Ja så stemme styring og det vil kun virke hvis jeg kobler den til via HDMI
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AndersDGP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2012 kl. 19:06
Virkelig go hjælp i kommer med her. Er hvis ikke helt inde i hvordan det hele skal forbindes :)

Er der en venlig sjæl der kan beskrive hvordan jeg skal sammesætte det hele så? Både med billede og lyd

Jeg har:

TV
Reciever
Yousee boks
PS3
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu